زیست بوم نوآوری و صنایع های تک ایران آماده همکاری های بین المللی است

به گزارش شهر ورزش، رئیس کمیسیون کسب وکارهای دانش بنیان اتاق ایران در وبینار مشترک اتاق بازرگانی و صنایع بنگلادش، اتحادیه اتاق ها و بورس کالای ترکیه و اتاق بازرگانی و صنایع گروه دی8، پیشنهاد همکاری برای راه اندازی مراکز نوآوری، ایجاد پایگاه های صادراتی، راه اندازی خط فراوری با برند محلی و ایجاد صندوق های مشترک خطرپذیر را بیان کرد.

زیست بوم نوآوری و صنایع های تک ایران آماده همکاری های بین المللی است

در این وبینار که در حاشیه نشست دی8 2021 داکا برگزار گردید، محمد محفوظی هوک، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بنگلادش، رافت هیسارسکلو اغلو، نایب رئیس اتحادیه اتاق ها و بورس کالای ترکیه و نمایندگانی از کشورهای ایران، مالزی، پاکستان، ترکیه، نیجریه، بنگلادش و مصر صحبت کردند. در این نشست راهکارهایی برای توسعه سطح همکاری های بین المللی مطرح شد.

افشین کلاهی، رئیس کمیسیون کسب کارهای دانش بنیان اتاق ایران با بیان اینکه در ایران شرکت هایی در صنایع مختلف های تک مانند بایوتکنولوژی، برق، مخابرات، سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره فعال هستند، گفت: این شرکت ها در زیست بومی متشکل از دولت و بخش خصوصی فعالیت می نمایند. دولت با نهادهایی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ساماندهی شرکت های دانش بنیان و های تک و صندوق نوآوری و شکوفایی برای ارائه تسهیلات به این شرکت ها و استارتاپ ها فعالیت می نماید.

به گفته او بخش خصوصی نیز در قالب اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در زیست بوم نوآوری کشور ایفای نقش می نماید.

رئیس کمیسیون کسب کارهای دانش بنیان اتاق ایران به برنامه های حمایتی شرکت های های تک اشاره نمود و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با برگزاری رویدادهای داخلی و بین المللی، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات از استارتاپ های حوزه ICT، اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن نیز از کسب وکارهای نوپا و ایجاد مراکز نوآوری حمایت نموده و در نگاه کلان به مسئولیت هایشان در زیست بوم نوآوری می پردازند.

کلاهی با اشاره به نقش اتاق به عنوان پنجره صادراتی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان اضافه نمود: با شناسایی شرکت هایی که پتانسیل صادراتی دارند و یکپارچه سازی حمایت هایی که از سوی نهادهای مختلف صورت می گیرد، این شرکت ها به سوی مبادلات بین المللی و صادرات راهنمایی می شوند.

این فعال مالی پیشنهاد داد: در کمیسیون کسب وکارهای دانش بنیان اتاق ایران این آمادگی وجود دارد تا در صورت علاقه مندی کشورها، در زمینه راه اندازی مراکز نوآوری و فناوری، ایجاد پایگاه صادراتی، راه اندازی خط فراوری با برند محلی و همین طور ایجاد صندوق های مشترک خطرپذیر، مشارکت صورت گیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 255

به "زیست بوم نوآوری و صنایع های تک ایران آماده همکاری های بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیست بوم نوآوری و صنایع های تک ایران آماده همکاری های بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید