تور اروپا: سفر تنش زای هیأت پارلمانی اروپا به تایوان

به گزارش شهر ورزش، هیأتی متشکل از اعضای مجلس اروپا که برای اولین بار در نوع خود است که به تایوان سفر نموده، هنگام ورود به این کشور گفت تایوان در اولویت دستورکار اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

تور اروپا: سفر تنش زای هیأت پارلمانی اروپا به تایوان

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در بحبوحه تنش های چین با کشورهای غربی بر سر مسئله تایوان و علی رغم هشدارهای مکرر پکن به مقام های خارجی درباره سفر کردن به این جزیره، یک هیأت شامل اعضای مجلس اروپا به تایوان سفر کردند.

این هیأت مجلسی اروپا که برای اولین بار در نوع خود است که به تایوان سفر می نماید، هنگام ورود به این کشور گفت تایوان در اولویت دستورکار اتحادیه اروپا واقع شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، رافائل گلوکسمن نماینده فرانسوی مجلس اروپا، در جلسه ای به سو سنگ شنگنخست وزیر تایوان گفت: نگاه ما نشان می دهد که چگونه تایوان اکنون در بروکسل و در هر کشور عضو اتحادیه اروپا، در اولویت دستورکار واقع شده است.

گلوکسمن که رهبری هیأت سفر نموده به تایوان را بر عهده دارد، گفت: ما در اروپا نیز با دخالت رژیم های استبدادی روبرو هستیم و به اینجا آمده ایم تا از شما بیاموزیم.

بر اساس این گزارش، او بعلاوه تایوان را محل آزمایش و مرکز مبارزه با مداخلات خارجی و حفظ دموکراسی توصیف کرد.

به نوشته رویترز، وزارت خارجه تایوان در بیانیه ای ضمن بسیار مهم دانستن سفر اولین هیأت رسمی از مجلس اروپا گفت که این هیأت در خصوص تهدیدهایی مانند اطلاعات نادرست و حملات سایبری گفت وگو خواهد نمود.

دفتر تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان نیز در بیانیه ای اعلام نمود که دولت این کشور تجارب خود را در مقابله با چالش هایی مانند نفوذ خارجی به اشتراک خواهد گذاشت.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در راستا حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

پیش از این، وزیر دفاع تایوان که مدعی است خطر چین برای این کشور به بیشترین مقدار خود طی چهار دهه اخیر رسیده، گفت از سال آینده میلادی نیروهای ذخیره ارتش نیز تمرینات بیشتری جهت آمادگی برای درگیری نظامی خواهند داشت. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 554

به "تور اروپا: سفر تنش زای هیأت پارلمانی اروپا به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: سفر تنش زای هیأت پارلمانی اروپا به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید