تورهای چین: پکن: مخالف هرگونه تماس تایوان و آمریکا هستیم

به گزارش شهر ورزش، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه اظهار داشت که پکن مخالف هرگونه تماس رسمی یا نظامی بین آمریکا و تایوان و بعلاوه دخالت های واشنگتن در امور این جزیره است.

تورهای چین: پکن: مخالف هرگونه تماس تایوان و آمریکا هستیم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ در این باره با تاکید بر اینکه روابط آمریکا و چین بر اساس اصل چین واحد پایدار است، گفت: آمریکا باید به اصل چین واحد و مفاد اعلامیه رسمی آمریکا و چین پایبند باشد. ما به شدت با هرگونه تماس رسمی و نظامی بین ایالات متحده و تایوان و بعلاوه دخالت ایالات متحده در امور داخلی چین مخالفیم.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی بیان شده است که کمی پیشتر سای اینگ-ون رئیس جمهور تایوان در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان با اذعان به حضور نیروهای ایالات متحده در این جزیره گفت که تعدادی از نظامیان آمریکایی در آنجا جهت آموزش نظامیان تایوانی حضور دارند.

وی بعلاوه مدعی شده بود که تهدید چین هر روز در حال افزایش است و نسبت به حمایت واشنگتن در صورت حمله ابراز اطمینان کرد.

اظهارات رئیس جمهور و وزیر دفاع تایوان و اذعان آنها به حضور نظامیان آمریکا در این جزیره در حالی بیان می گردد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت واشنگتن در اجلاس مجازی آ سه آن خطاب به به کشورهای جنوب شرق آسیا ادعا کرد که واشنگتن در دفاع از آزادی ناوبری در دریاها و دموکراسی در کنار آنها خواهد بود.

بایدن ادامه داد که آمریکا تعهدی پایدار به تایوان دارد و به شدت نگران اقدامات قهری چین است.

تایوان خود را دولتی مستقل می داند اما چین از تایوان به عنوان یک استان جدا شده از خود یاد می نماید و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد خود و این جزیره را رد ننموده است.

تعدادی از متحدان غربی تایوان اخیرا از نمایش آشکار قدرت نظامی چین ابراز نگرانی نموده اند. با این حال جو بایدن گفته است که با شی جینپینگ همتای چینی اش موافقت نموده است که به توافق تایوان پایبند باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 547

به "تورهای چین: پکن: مخالف هرگونه تماس تایوان و آمریکا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: پکن: مخالف هرگونه تماس تایوان و آمریکا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید