ضرورت صدور مجوز دانشگاه با نام مبارک حضرت معصومه (س)

به گزارش شهر ورزش، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ملاقات با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه حضرت معصومه (س) گفت: بازتاب ظرفیت هایی علمی که در قم وجود دارد فقط در آموزش عالی کشور نیست بلکه بازتاب آن در قوی شدن علوم اسلامی و معارف اسلامی است.

ضرورت صدور مجوز دانشگاه با نام مبارک حضرت معصومه (س)

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه حضرت معصومه (س) ملاقات کرد و به گلایه ها و نقدها آنان از وزارت علوم و اقدام ستاد نقشه جامع علمی کشور پاسخ داد.

دکتر عاملی در این ملاقات به تبیین مسائل دانشگاه حضرت معصومه با وزارت علوم پرداخت و اظهار کرد: مشکل از اینجا به وجود آمده که مجوز از وزارت علوم اخذ نشده است و بدون مجوز از تابلو و نام دانشگاه استفاده شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه نمود: همان طور که می دانید مجوز فرایندی دارد البته در جلسه ستاد نقشه این موضوع مطرح شد؛ لذا در این جلسه مقرر شد تا در ابتدا از عنوان دانشکده علوم انسانی و هنر دانشگاه حضرت معصومه (س) استفاده گردد بعد برای گرفتن مجوز دانشگاه به وسیله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام گردد. البته کف استاندارد اعضای هیئت علمی برای دانشگاه شدن 45 نفر است که دانشگاه حضرت معصومه یک عضو هیئت علمی کم دارد.

وی در ادامه بابیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه (س) باید حداقل سه دانشکده داشته باشد، مطرح کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه در ابتدا باید با معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نامه ارسال نمایند و درخواست نمایند تا دانشکده به دانشگاه ارتقا پیدا کند و به الزاماتی که برای دانشگاه هست در نامه مذکور اذعان نموده و عنوان نمایند که یک نفر عضو هیئت علمی کم دارند.

عاملی اضافه نمود: در نامه مذکور مستندات مربوط به ظرفیت های دانشگاه شامل زمین، ساختمان و کتابخانه و امکانات موردنیاز دانشگاه شدن را ارائه دهید که البته محوری ترین آن اعضا هیئت علمی و داشجو است. حتماً شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز یاریگر شما خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به ظرفیت های علمی شهر مقدس قم اشاره نمود و گفت: بازتاب ظرفیت هایی علمی که در شهر مقدس قم وجود دارد فقط برای آموزش عالی کشور نیست بلکه بازتاب آن در قوی شدن علوم اسلامی و معارف اسلامی نیز هست.

وی در سرانجام اظهار کرد: برای اخذ مجوز دانشگاه حضرت معصومه (س) با وزیر محترم عتف صحبت خواهیم کرد تا این اتفاق رخ دهد. ایشان هم دیدگاه مثبتی دارند. نظر مراجع محترم تقلید هم نیز در راستای حمایت از دانشگاه حضرت معصومه (س) حتماً اثرگذار، تعین نماینده و محترم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 708

به "ضرورت صدور مجوز دانشگاه با نام مبارک حضرت معصومه (س)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت صدور مجوز دانشگاه با نام مبارک حضرت معصومه (س)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید