طالبان: آمریکا توافقنامه قطر را نقض نموده است؛ حق واکنش داریم

به گزارش شهر ورزش، طالبان با اشاره به گزارش رسانه ها درباره حفظ 650 نظامی آمریکایی در افغانستان تاکید نمود که آمریکا توافقنامه قطر را نقض نموده است و این گروه حق واکنش را دارد.

طالبان: آمریکا توافقنامه قطر را نقض نموده است؛ حق واکنش داریم

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین عضو ارشد تیم مذاکره نماینده طالبان گفت که اگر نظامیان آمریکایی پس از 11 سپتامبر به حضور در افغانستان ادامه دهند این گروه حق واکنش را برای خود محفوظ می داند.

این درحالی است که مقامات آمریکایی به آسوشیتدپرس گفتند که انتظار می رود پس از خروج کامل نیروها هم 650 نظامی آمریکایی برای تامین امنیت دیپلمات ها و فرودگاه کابل به حضورشان در افغانستان ادامه دهند.

شاهین با اشاره به عدم خروج کامل نظامیان آمریکایی اضافه کرد که اگر آمریکا چنین اقدامی کند، این نقض آشکار توافقنامه قطر است که فوریه سال 2020 (اسفند 1398) بین آمریکا و طالبان در دوحه به امضا رسید.

این عضو ارشد تیم مذاکره نماینده طالبان به الجزیره گفت: ما توافقنامه قطر را پس از 18 ماه مذاکره با طرف آمریکایی امضا کردیم. آن ها توافق کردند و خود را متعهد نمودند که همه نیروهای نظامی، مشاور و نیروهای قراردادی خود را از افغانستان خارج می نمایند.

وی توضیح داد که ادامه حضور نظامیان آمریکایی نقض آشکار توافقنامه قطر است.

شاهین ادامه داد: اگر آن ها اینجا بمانند، فکر می کنم این نوعی از تداوم اشغال است، آن ها توافقنامه را نقض نموده اند و و ما کاملاً حق واکنش را داریم.

وی با اظهار اینکه آمریکا پیش از این هم ضرب الاجل خروج کامل نیروها تا 1 می (11 اردیبهشت) را نقض نموده، اضافه کرد که طالبان با این وجود به آن ها حمله نکرد، درحالی که کاملاً قادر به انجام این کار بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 396

به "طالبان: آمریکا توافقنامه قطر را نقض نموده است؛ حق واکنش داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: آمریکا توافقنامه قطر را نقض نموده است؛ حق واکنش داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید