تور چین: انفجار در دانشگاه چین 2 کشته و 9 زخمی برجای گذاشت

به گزارش شهر ورزش، وقوع انفجار در یکی از دانشگاه های استان نانجینگ چین به کشته شدن دو نفر و مجروح شدن 9 فرد دیگر منجر شد.

تور چین: انفجار در دانشگاه چین 2 کشته و 9 زخمی برجای گذاشت

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انفجار عصر روز یکشنبه در یکی از دانشگاه های چین 11 کشته و زخمی برجای گذاشت.

به نوشته وبگاه شبکه ای بی سی نیوز، منابع خبری محلی روز دوشنبه اعلام کردند در این انفجار که در دانشگاه نانجینگ اتفاق افتاده است 2 نفر کشته و 9 نفر مجروح شده اند.

به نوشته شبکه خبری سی سی تی وی، این انفجار در یکی از آزمایشگاه های دانشکده علوم و تکنولوژی این دانشگاه اتفاق افتاده است.

چین در سال های اخیر توانسته به کشوری پیشگام در صنایع فضایی و هوانوردی و فراوری تجاری سوخت هواپیما تبدیل گردد.

وبگاه آسیا تایمز اخیراً در مطلبی به تحلیل موشک تازه ساخت چین که قابلیت ایجاد خاموشی های سراسری شهرهای آمریکا را دارد، پرداخته و نوشت به گفته تیم محققان آموزشگاه فناوری پرتاب موشکی چین در پکن، موشک تازه که برد 3000 کیلومتر با 6 برابر سرعت صوت (حدود 25 دقیقه پرواز) دارد، در جو زمین باقی می ماند. این موشک پس از عبور از منطقه مورد نظر یک انفجار ایجاد می نماید .این امر شوک های برقی را به پالس های الکتریکی کوتاه اما بسیار قدرتمند تبدیل می نماید.

از سوی دیگر در پی آزمایش پیروز یک موشک مافوق صوت از سوی چین، پنتاگون واکنش نشان داد و آن را نگران کننده خواند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: ما نگرانی های خود را در خصوص توانایی های نظامی که چین در پی آن می رود، روشن نموده ایم، توانایی هایی که تنها تنش ها را در منطقه و فراتر از آن افزایش می دهد. این یکی از دلایلی است که ما چین را یک چالش به شمار می آوریم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 541

به "تور چین: انفجار در دانشگاه چین 2 کشته و 9 زخمی برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: انفجار در دانشگاه چین 2 کشته و 9 زخمی برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید