عجیب ترین اتفاق برای بازیکن پیشن پاری سن ژرمن

به گزارش شهر ورزش، طرفداران فوتبال فرانسه که در دهه 1970 حضور داشتند، همواره ژان پیر آدامز را به عنوان گارد سیاه معروف در قلب خط دفاعی تیم ملی کشورشان به یاد می آورند؛ بازیکنی که سد مستحکمی در قلب خط دفاعی تیم ملی فرانسه بود.

عجیب ترین اتفاق برای بازیکن پیشن پاری سن ژرمن

آدامز در سال 1948 در داکار پایتخت سنگال به دنیا آمد و پس از مهاجرت خانواده اش به فرانسه، تابعیت این کشور را بر عهده گرفت. او فوتبال حرفه ای خودش را از باشگاه نیمس شروع کرد و پس از آن راهی تیم های نیس و پاری سن ژرمن شد. پس از افول دوران فوتبالی، ژان پیر آدام که 34 ساله بود، تصمیم گرفت تا مربی تیم جوانان گردد. از این رو در ماه مارس سال 1982 راهی شهر دیژون شد. او در این سفر سه روزه به تاندون پایش آسیب رساند. مصدومیتی جزئی که البته تمام زندگی اش را تحت تاثیر قرار داد.

ژان پیر آدام پس از آن مصدومیت به بیمارستان ادوارد هریوتِ لیون شد و قرار بود پس از آن به خانه بازگردد. عمل جراحی هنگام اعتصاب کارکنان و توسط افراد بی تجربه انجام شد. در جریان عمل، به ژان پیر به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی حمله قلبی دست داد. ژان پیر حدود 15 ماه در بیمارستان بستری بود. سپس مسئولان به برنادت، همسرش، گفتند که بهترین جا برای او خانه سالمندان است تا از او به بهترین شکل ممکن پرستاری گردد برنادت اما نپذیرفت. او تمایل داشت تا خودش در خانه از شوهرش پرستاری کند. برنادت از ساعت هفت صبح تا هشت شب از ژان مراقبت می نماید. دادگاه حکم را به نفع ژان صادر کرد و از این طریق مبلغی نصیب آنها شد اما کافی نبود. اگر حمایت فوتبالی ها نبود، به احتمال زیاد آنها ورشکسته می شدند.

در طول این چهار دهه، روزی نبوده که بِرنادِت، همسر ژان پیِر، از مراقبت های روزانه شوهرش شانه خالی کند. برنادت در مصاحبه با سی ان ان گفت: هیچکس تا به امروز ژان پیر آدام را فراموش ننموده. فرقی ندارد تولد او باشد، کریسمس باشد یا روز پدر، کادوی ژان پیر همواره محفوظ بوده است. ژان پیر آدامِ 73 ساله حالا می تواند بدون یاری دستگاه نفس بکشد. او بیشتر وقت خود را در اتاقش و بر روی یک تخت بیمارستانی ساده که اندکی تغییر نموده، سپری می نماید.

او اما در حال حاضر از انجام تمام کارهای داوطلبانه درمانده است و تنها می تواند غذا را هضم و چشمانش را باز و بسته کند. عشق لایتناهی برنادت به همسرش باعث شده تا او تمام این سال ها را در کنار ژان پیر باشد. این عشق البته دو طرفه است. اگر شبی پیش آید که برنادت در خانه نباشد، پرستار مراقب ژان پیر به سرعت شاهد تغییر خلق و خوی او می گردد. برنادت 52 ساله می گوید: او به سرعت متوجه عدم حضور من در خانه می گردد. به نظرم او هنوز هم احساساتش را از دست نداده است.

ژان پیر آدام آن قدر در جریان عمل و کمبود اکسیژن آسیب دید که شانس بهبودی تقریبا نزدیک به صفر بود. برنادت می گوید: هر چه روزها می گذرند، من بیشتر ناراحت می شوم. شرایط او بدتر نمی گردد. پس از کجا معلوم؟ شاید خوب شد؟ اگر روزی دانش پزشکی تکامل یابد، ممکن است راه حلی یافت گردد. آیا آن روز می رسد؟

برنادت با اندوه می گوید: ژان پیر آدام در ماه مارس 68 ساله شد و تا امروز بیمارستان هرگز از آنها عذرخواهی ننموده است.

همسر ژان از آینده هراس دارد و می گوید: نمی دانم اگر زودتر از او از جهان بروم، چه به سرش خواهد آمد. اگر کسی از او مراقبت نکند، او خیلی سریع جانش را از دست می دهد. او حتی برای کارهای اولیه به من محتاج است.

از برنادت پرسیدیم که آیا تا به حال به اوتانازی (مرگ آسان؛ به مرگ) فکر نموده است؟ او در پاسخ گفت: می خواهید چه کار کنم؟ به او غذا ندهم؟ اجازه دهم او ذره ذره بمیرد؟ نه، نه، نه اصلا. سی سال پیش، هنگامی که برنادت به سمت بیمارستان می رفت، این سوال ذهنش را درگیر خود کرد. آن زمان از من خواستند که موافقت کنم تا دستگاه تنفس او را قطع نمایند. برنادت حالا مادربزرگ شده و صاحب سه نوه است.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 264

به "عجیب ترین اتفاق برای بازیکن پیشن پاری سن ژرمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین اتفاق برای بازیکن پیشن پاری سن ژرمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید