عضو کمیسیون عمران مجلس: ساخت مسکن مقرون به صرفه قیمت به وسیله شهرداری ها موجب تعادل میان عرضه و تقاضا می گردد

به گزارش شهر ورزش، خبرنگاران - عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است ساخت مسکن مقرون به صرفه قیمت به وسیله شهرداری ها برای اقشار کم عایدی به منظور اجاره داری حرفه ای موجب تعادل میان عرضه و تقاضا و سپس کاهش نرخ اجاره بها می گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس: ساخت مسکن مقرون به صرفه قیمت به وسیله شهرداری ها موجب تعادل میان عرضه و تقاضا می گردد

احمد جهانمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در رابطه با گرانی اجاره بها مسکن، گفت: عدم تعادل میان عرضه و تقاضا و افزایش چشمگیر قیمت خانه موجب شده مردم به ویژه زوج های جوان امکان خرید مسکن را نداشته باشند لذا حجم تقاضا از خرید خانه به سمت اجاره سوق پیدا می نماید.

وی با اشاره به اقدام مناسب وزارت راه و شهرسازی در راه اندازی سامانه املاک و اسکان کشور و الزام مالکان به ثبت خانه های خود، ادامه داد: هرچند در چند سال اخیر شاهد افزایش قیمت مسکن بودیم اما در ماه های اخیر قیمت مسکن به نسبت ماه های گذشته کاهش نسبی داشته است که به عوامل مختلفی از جمله کاهش جا به جایی در اثر شیوع ویروس کرونا مرتبط است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در بیشتر کشور های جهان شهرداری ها با هدف بهبود تعادل میان عرضه و تقاضا اقدام به ساخت خانه های مقرون به صرفه قیمت و ارائه آن به مردم با تسهیلات مناسب می نمایند. اساسا مسئول مسکن شهرها، شهرداری ها هستند از این رو مسکن هایی برای اقشار کم عایدی ساخته شده و به صورت بلند مدت به مردم اجاره داده می گردد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی افزود: البته شهرداری های تنها بر مساکن ساخته شده با هدف اجاره داری حرفه ای مدیریت نموده و تصدی آن بر عهده بخش خصوص و سرمایه گذاران است. هرچند در جوامعی که شرایط مالی خوبی وجود دارد، اجاره داری حرفه هم چندان رونق نداشته اما در کل می تواند تعادل میان عرضه و تقاضا را بهبود بخشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نوسانات مالی موجب شده پول های سرگردان برای سرمایه گذاری و یا سفته بازی به سمت خرید خانه سوق پیدا کند که باید با برنامه های مختلف از جمله ارائه تسهیلات به شهرداری ها و بخش خصوصی جهت ساخت خانه کوشش کنیم بازار مسکن را از سفته بازی خارج و خانه را به کالایی مصرفی تبدیل کنیم.

جهانمالی ارائه وجوه اداره شده به مردم جهت ساخت مسکن را راه حلی مناسب برای افزایش رونق ساخت و ساز اسم کرد و گفت: باید با سیاست های تشویقی سعی کنیم افراد در قالب تعاونی ها اقدام به ساخت مسکن نمایند. طبق طرح جهش فراوری و تامین مسکن باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی با اولویت افراد فاقد مسکن ،کم عایدی و زوج های جوان ساخته گردد تا در نهایت مسکن از کالای سرمایه ای به کالایی مصرفی تبدیل شده و این حوزه از سفته بازی خارج گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 407

به "عضو کمیسیون عمران مجلس: ساخت مسکن مقرون به صرفه قیمت به وسیله شهرداری ها موجب تعادل میان عرضه و تقاضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو کمیسیون عمران مجلس: ساخت مسکن مقرون به صرفه قیمت به وسیله شهرداری ها موجب تعادل میان عرضه و تقاضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید