فواید بادام خیس خورده

به گزارش شهر ورزش، تهران (پانا) - فواید بادام بر کسی پوشیده نیست. بدون شک بادام یکی از مغزهای سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. اما آیا می دانید که خیس کردن بادام و کندن پوست آن باعث می گردد از مواد مغذی موجود در آن مانند ویتامین E بیشتر بهره مند شوید؟

فواید بادام خیس خورده

به گزارش تبیان، خوردن یک مشت بادام خیس خورده یکی از سنت های قدیمی در بسیاری از کشورها مانند هند است. آنچه شاید برایتان جالب یا کمی عجیب باشد این است که بادام خیس خورده خواص ویژه ای دارد که می تواند به بهبود مسائل بسیار رایج مانند مسائل هضم غذا یا فشارخون بالا یاری کند. علاوه بر این اگر قصد

لاغری دارید می توانید هر روز صبح در وعده صبحانه 5 عدد بادام خیس خورده و پوست کنده میل کنید. این کار یک مکمل فوق العاده مغذی برای تسریع کاهش وزن محسوب می گردد. در ادامه بیشتر به خواص بادام خیس خورده می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

بادام خیس خورده: سرشار از مواد مغذی حتی بیشتر از بادام خشک

به طور کلی بادام جزو میوه های خشکی است که برای سلامتی مفید است. در واقع شهرت این ماده غذایی و فواید آن چنان شناخته شده است که بیشتر مردم دوست دارند آن را به طور روزانه مصرف نمایند و حتی شیر آن را بنوشند. بهتر است امروز با یک جنبه دیگر بادام آشنا شوید: برای اینکه بتوانید از تمام فواید و مواد مغذی بادام بهره مند شوید اجازه دهید یک شب خیس بخورد. با همین کار ساده پوست قهوه ای آن که محافظ بادام و در عین حال مهارنماینده آنزیم های طبیعی آن است به راحتی کنده می گردد.

علاوه بر این، عمل خیس کردن بادام باعث نرم تر شدن آن می گردد و به همین دلیل به راحتی جویده شده و راحت تر هضم می گردد. یادتان باشد که با مصرف روزانه 5 عدد بادام خیس خورده حافظه تان قوی تر می گردد و ویتامین E، زینک (روی)، کلسیم، منیزیم و امگا 3 بیشتری جذب بدن می کنید.

بادام خیس خورده برای بهبود هضم غذا

مصرف بادام خیس خورده باعث آزاد شدن آنزیم های گوارشی می گردد که یاری می نمایند تا مواد مغذی بهتر جذب بدن شوند. علاوه بر این، زمانی که بادام را به مدت حداقل 8 ساعت در آب بخیسانید آنزیمی به نام لیپاز در آن آزاد می گردد که یک ترکیب بسیار قوی است و به هضم چربی ها یاری می نماید.

بادام خیس خورده: همیار لاغری و تناسب اندام

چربی های اشباع نشده مونو و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در بادام به روش های مختلفی در کاهش وزن یاری نماینده هستند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

این ترکیبات باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می شوند.

این ترکیبات از بروز یبوست پیشگیری به عمل می آورند.

این ترکیبات به هضم چربی ها یاری می نمایند.

این ترکیبات باعث تقویت توده عضلانی بدن شده و از تحلیل رفتن آن ها پیشگیری می نمایند.

این ترکیبات با سندرم متابولیک مقابله می نمایند.

بادام خیس خورده: برای محافظت از قلب نازنین شما

بدون شک همه ما می دانیم که بهترین میوه های خشک که به سلامت قلب یاری می نمایند آجیل ها هستند. با این حال به نظر می رسد که در بین آجیل ها نیز بادام به داشتن قلبی سالم تر بیشترین یاری را می رساند. این ماده غذایی پرخاصیت به کاهش کلسترول بد خون نیز یاری می نماید. مصرف روزانه 5 عدد بادام خیس خورده باعث می گردد که به بهترین شکل از مواد معدنی و آنتی اکسیدان های آن برای مراقبت از رگ ها و شریان هایتان استفاده کنید.

بادام خیس خورده: منبع غنی ویتامین E

بادام خیس خورده منبع فوق العاده آنتی اکسیدان ها و به ویژه ویتامین E است. به نظر می رسد که این ویتامین زمانی که پوست قهوه ای آن کنده می گردد بیشتر می گردد. علاوه براین، زمانی که بادام را خیس می کنید به دلیل آب موجود در آن بهتر جویده می گردد در نتیجه ویتامین E بیشتری جذب می کنید. یادتان باشد که ویتامین E برای پیشگیری از پیری پوست و التهاب فوق العاده عمل می نماید. علاوه براین، میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در بادام برای مقابله با بروز بیماری سرطان بسیار مؤثر است.

بادام خیس خورده: مفید برای بچه ها

اگر فرزندانتان را عادت دهید که روزانه بین 4 تا 6 عدد بادام خیس خورده مصرف نمایند به آن ها در رشد مغزشان یاری فراوانی می کنید. بادام سرشار از اسیدفولیک و اسیدهای چرب لازم است که برای تقویت حافظه و افزایش هوش بچه ها بسیار مؤثر هستند. علاوه براین با همین کار ساده می توانید قدم مؤثری در رشد استخوان ها و عضلات آن ها بردارید.

بادام خیس خورده: مفید برای داشتن پوستی شاداب و سالم

بادام خیس خورده برای مراقبت از پوست فوق العاده عمل می نماید. زمانی که بادام را به مدت یک شب خیس می کنید می توانید آن را به صورت یک خمیر یکدست بکوبید. به این ترتیب علاوه بر مصرف آن می توانید این خمیر را به صورت کرم مرطوب نماینده طبیعی و ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست بزنید. همین کار ساده باعث می گردد که رنگ و رویتان باز شده و پوستتان شاداب تر و زیباتر گردد. علاوه بر این اگر پوستتان به خاطر خستگی یا استرس و غیره کدر شده باشد نیز این ماسک به کارتان می آید چون پوست را شفاف می نماید. یادتان باشد که ویتامین E موجود در بادام خیس خورده به احیای سلولی یاری زیادی می نماید.

حرف آخر

حرف آخر اینکه مصرف بادام به هر شکلی چه به صورت خشک و چه به صورت خیس خورده برای بدن مفید است. اما برای جذب مواد مغذی بیشتر و هضم راحت تر آن توصیه می کنیم بادام را قبل از مصرف به مدت حداقل 8 ساعت خیس کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 290

به "فواید بادام خیس خورده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید بادام خیس خورده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید