مقاله: پشم سنگ چیست و چه کاربرد مزایا و معایبی دارد؟

به گزارش شهر ورزش، یکی از مهم ترین ویژگی های عایق پشم سنگ، ایستایی استثنایی آن در برابر آتش است. پشم سنگ آتش گیر نیست، مشتعل نمی شود و در نتیجه به اسم نوعی حفاظ در برابر آتش شناخته شده است. سازه های فلزی ساختمان ها هنگام بروز حریق در نتیجه جذب حرارت زیاد و داغ شدن، مقاومت مکانیکی خود را از دست داده و بر اثر نرم شدن تغییر شکی می دهند و این پدیده باعث فروریختن کل سازه می شود. برای جلوگیری از این مسئله سازه های فلزی و مخصوصا ستون های ساختمان را با روش های مناسب از طریق پشم سنگ عایق کاری می نمایند و بدین ترتیب در صورت تداوم حریق حتی تا ده ساعت هیچ مسئله ای برای سازه های ساختمان به وجود نمی آید. به همین علت در برخی کشور ها شرکت های بیمه برای ساختمان هایی که به این شکل عایق کاری شده باشند تخفیف های بسیار بالایی را قائل می شوند. بعلاوه تمام ساختمان های موجود روی سکوهای نفتی که برای اسکان پرسنل در نظر گرفته شده با عایق پشم سنگ ضد حریق می شوند تا در صورت بروز حریق تا رسیدن نیرو های کمکی، پرسنل درون ساختمان ها ایمن باشند.

مقاله: پشم سنگ چیست و چه کاربرد مزایا و معایبی دارد؟

برخلاف عایق های دیگر در این گروه، پشم سنگ آسیبی به پوست نمی رساند و باعث سوزش آن نمی شود بعلاوه در هنگام وقوع حریق دود و ترکیبات مسموم نماینده از آن متصاعد نمی شود. ذرات الیاف پشم سنگ از طرف سازمان بهداشت جهانی برای سلامتی انسان بی ضرر تشخیص داده شده اند و حتی مطابق استانداردهای اروپا استنشاق هوایی که حاوی حدبیشتر 5 میلی گرم بر مترمکعب ذرات پشم سنگ باشد به مدت 8ساعت در روز مجاز است.

بین انواع عایق هایی که تا به حال در جهان ساخته شده اند پشم سنگ بی ضررترین آنهاست و با محیط زیست و تمام مصالحی که در ساختمان و صنایع به کار می فرایند سازگار است و تماس آن با این مصالح مسئله ای به وجود نمی آورد و بعلاوه باعث از بین رفتن ترکیبات نرم نماینده بکار رفته در روکش کابل های برق و لوله های PVC نمی شود.

پانل های صوتی از جمله پانل های نسبتاً سخت هستند که از الیاف پشم سنگ آغشته به رزین مخصوص تهیه می شوند. این پانل ها با دانسیته های ماز طریق و بالا بر فراوری می گردند.

منبع مقاله: پشم سنگ چیست و چه کاربرد مزایا و معایبی دارد؟

انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 501

به "مقاله: پشم سنگ چیست و چه کاربرد مزایا و معایبی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پشم سنگ چیست و چه کاربرد مزایا و معایبی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید