هشدار وقوع توفان شن در قم، سمنان، سیستان و خراسان جنوبی

به گزارش شهر ورزش، به گزارش سازمان هواشناسی، سامانه افزایش گرادیان فشار سطح زمین منجر به وزش باد شدید، گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن خواهد شد که تا روز یکشنبه ادامه دارد.

هشدار وقوع توفان شن در قم، سمنان، سیستان و خراسان جنوبی

به گزارش ایرنا، مخاطرات سامانه که شامل وزش باد شدید، گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن است، امروز (شنبه) شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و قم و فردا (یکشنبه) شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب و شرق سمنان را در بر می گیرد.

اثر مخاطره در منطقه ها مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در حرکت ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو های تبلیغاتی، داربست ها، دکل های برق و سازه های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکسته شدن نهال ها و درختان کهنسال است.

هواشناسی به اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمار های تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی توصیه نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 958

به "هشدار وقوع توفان شن در قم، سمنان، سیستان و خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وقوع توفان شن در قم، سمنان، سیستان و خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید