وعده اقتصادی پوراحمدی برای تقویت صندوق اعتباری هنر

به گزارش شهر ورزش، تهران (پانا) - سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اظهار داشت با راه اندازی مجموعه ای اقتصادی برای هنرمندان در نظر داریم مجموعه ای را تحت عنوان صندوق حمایت از هنرمندان پیشکسوت، برای هنرمندان و چهره های پیشکسوت راه اندازی کنیم.

وعده اقتصادی پوراحمدی برای تقویت صندوق اعتباری هنر

مراسم مهرواره هنر؛ تجلیل از هنرمندان پیشکسوت دی ماهی بعدازظهر سه شنبه 21 دی ماه با حضور غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، نیکنام حسینی پور مدیرعامل سابق موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از هنرمندان پیشکسوت در مجتمع باغ زیبا برگزار گشت.

نیکنام حسینی پور مدیرعامل سابق موسسه هنرمندان پیشکسوت در این مراسم ضمن اعلام خبر تودیع خود و تشکر از حضور غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: تولد هنرمندان پیشکسوت دی ماهی ها را تبریک می گویم و آرزوی سلامتی و طول عمر برای آنها دارم. برنامه های دورهمی همیشه بهانه ای برای فیض بردن از تجربیات شما عزیزان بوده است اما در دورانی که گرفتار کرونا شدیم، از این محافل محروم بودیم. همچنین یاد و نام هنرمندانی که از بین ما رفتند، گرامی می دارم.

وی گفت: این آخرین برنامه ای است که در خدمت شما هستم؛ در 441 روزی که در خدمت شما بودم، سعی کردم خدمتگزار هنرمندان باشم و در شرایطی نیز موسسه را تحویل گرفتم که شرایط سخت و ویژه ای بود. هنرمندان جز سرمایه های کشور هستند و وظیفه داریم این سرمایه ها را حفظ کنیم. سال آخر دولت ها معمولا کسی مسئولیت نمی پذیرد اما شاید بتوانم بگویم از روی سادگی بود که پذیرفتم! در هر حال سعی کردم با همفکری دوستان و شما هنرمندان، موسسه را حفظ کنیم. از همه شما حلالیت می طلبم و طلب خیر می کنم.

غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز، فرهنگ را زیباترین فصل زندگی انسانها دانست و گفت: تماشایی ترین، مجذوب کننده ترین و باشکوه ترین فصل فرهنگ، هنر است. فرهنگ هویت دهنده ماست و اگر کسی از سوی افرادی بی فرهنگ قلمداد شود، احساس می کند چیزی برای از دست دادن ندارد و این به معنی جلو بودن فرهنگ نسبت به بقیه حوزه هاست.

وی گفت: چهره های پیشکسوت که سال های عمر خود را معطوف به کار کردند، نیازمند توجه بیشتری هستند و اگر دستی از جانب آنها دراز شد، بدانید کوتاهی ما بوده است، چراکه هر چه را داریم مدیون جد و جهد آنها هستیم.

مریم معترف نایب رییس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت، به کنندگی از اعضای هیات مدیره در سخنانی کوتاه از زحمات نیکنام حسینی پور تشکر و برای او آرزوی موفقیت کرد.

مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در خاتمه، سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به هنرمندان گفت و افزود: ایشان خیلی علاقمند هستند در اولین فرصت با جمعی از هنرمندان پیشکسوت دیدار کنند.

وی با برشمردن برخی وظایف صندوق اعتباری هنر، درباره این مجموعه گفت: در بخش حوزه خدمت رسانی، تلاش داریم نهایت خدمت را عرضه کنیم و با محدودیت های زیادی روبرو هستیم اما این، مانعی برای تلاش ما نیست . صندوق در فصل تازه کاری اش، آینده ای روشن را پیش بینی می کند. طی دو سال آسیب های جدی به اقتصاد و معیشت هنرمندان وارد شده و بیشترین آسیب کرونا نیز به فرهنگ و هنر بوده است، لذا وظیفه داریم این شرایط را تغییر دهیم. ما در صندوق در کنار محدودیت ها، باید بتوانیم منابع خارج از دولت را برای حمایت از پروژه های فرهنگی و هنری جذب کنیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: در نظر داریم مجموعه ای را تحت عنوان صندوق حمایت از هنرمندان پیشکسوت، برای هنرمندان و چهره های پیشکسوت راه اندازی کنیم. از آقای منتظری نیز تقاضا داریم بودجه صندوق اعتباری هنر به صورت مجزا در مجلس مصوب شود و همچنین این بودجه افزایش یابد.

در خاتمه مراسم از همسر و دختر مرحوم ایرج یکه زارع هنرمند کاریکاتوریست و از هنرمندان پیشکسوت دی ماهی تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 640

به "وعده اقتصادی پوراحمدی برای تقویت صندوق اعتباری هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده اقتصادی پوراحمدی برای تقویت صندوق اعتباری هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید