پلان آپارتمان 50 متری در سه طرح کاملا متفاوت و بسیار دقیق

به گزارش شهر ورزش، در این پست قصد داریم به معرفی سه عدد پلان آپارتمان 50 متری، بهمراه عکس هایی از دکوراسیون داخلی بپردازیم تا به آنهایی که فکر می نمایند فضاهای کوچک نمی توانند زیبا و شیک باشند نشان بدهیم اشتباه بزرگی می نمایند. هر سه آپارتمان آورده شده روشی کاملا متفاوت نسبت به دیگری برای رسیدن به دیزاینی شیک و مدرن در پیش گرفته و در اجرای این روش ها، به هدف نهایی خود که همان خانه ای جادار و زیبا است دست یافته اند.

پلان آپارتمان 50 متری در سه طرح کاملا متفاوت و بسیار دقیق

راه های زیادی برای عظیم نشان دادن یک فضای کوچک و محدود وجود دارد. برای آغاز باید هر فضا یا اتاق را طوری طراحی کنید که بیش از یک کارایی داشته باشد. برای مثال دیواری که تلویزیون روی آن نصب می گردد می تواند با نصب قفسه و شلف های دیواری متعدد، برای نگهداری لوازم و اشیاء دکوری و کاربردی هم مهیا گردد. بعلاوه علاوه بر استفاده از فضاهای افقی، باید نیم نگاهی هم به فضاهای عمودی موجود در خانه داشته باشید. برای رسیدن به یک چیدمان مناسب، باید اندکی پشتکار داشته باشید تا بعداز آزمون و خطاهای بسیار و حرکت دادن مبلمان خانه به نتیجه ای مطلوب و دلخواه برسید. نمونه های آورده شده یک ایده اولیه مناسب برای آغاز کار و طراحی پلان آپارتمان 50 متری را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

اولین خانه ای که به معرفی آن خواهیم پرداخت فقط 48 متر مربع مساحت دارد، یعنی حتی 50 متر هم نمی گردد اما از بسیاری از خانه 60 و 70 متری جادارتر بنظر می رسد. رنگ های روشن و خنثی بر فضا حکمرانی می نمایند اما برای زیبایی بیشتر از رنگ های شادتری مانند زرد و آبی هم استفاده شده است. رنگ سفید دیوارها و قهوه ای کفپوش های چوبی با اینکه رنگی خنثی هستند اما باعث نشده اند فضا بیش از حد سرد و بی روح بنظر برسد، البته نقش کفپوش چوبی با قهوه ای پر رنگ در ایجاد این حس بسیار حیاتی بوده است. مبلمان هم رنگی خنثی دارند که با قرار دادن کوسن های رنگی، از یکنواختی درآمده اند.

اما مثال شاخص استفاده چندگانه از یک فضا را در همین خانه به وضوح مشاهده می کنید. دیواری که روبروی مبلمان راحتی اتاق نشیمن قرار گرفته سه کار را در یک زمان انجام می دهد. اول این که درون دیوارها، کمدهای عظیم و سرتاسری سفید رنگ با قفسه های آبی قرار گرفته و در نهایت سادگی زیبا و جادار است. اما حتما با خود فکر می کنید تلویزیون خانه کجاست؟ تلویزیون که در حقیقت یک پرده پروژکتور است با فشردن یک دکمه از سقف به پایین کشیده شده و با یک ویدیو پروژکتور، فیلم ها و بازی ها را در کیفیت آلترا اچ دی پخش می نماید. اما وقتی نیازی به تلویزیون ندارید آنرا جمع نموده و کاربرد سوم این دیوار را نمایان می کنید، یک میز کار با کامپیوتر و مطالعه که به صورت تاشو از داخل دیوار به بیرون باز می گردد.

اما میرسیم به پلان این خانه زیبا و کوچک، شکل اول پلان مربوط به قبل از بازسازی است و عکس دوم و سوم پلان بعد از بازسازی. همانطور که مشاهده می کنید، پلان خانه قبل از بازسازی، قسمت ورودی خانه یک راهروی باریک و کوچک با کمد کفش و لباس بود که از یک طرف به آشپزخانه و دستشویی و از یک طرف به اتاق نشیمن می رفت، اتاق خواب هم درست در وسط قرار داشت که باعث شده بود فضاهای کاملا جدا از یکدیگر و بسته و گرفته بنظر بیایند. اما در پلان بعداز بازسازی، اتاق خواب از وسط برداشته شد و محیط نشیمن و آشپزخانه کاملا به یکدیگر چسبید. اتاق خواب هم به گوشه و جای قبلی نشیمن رفت تا فضا خصوصی تر شده باشد. با این کار موقع ورود به خانه با یک فضای عظیم و جادار روبرو می شوید و بعلاوه مهمانان هم در همان بدو ورود متوجه دکوراسیون دلباز خانه خواهند شد.

آپارتمان دوم هم فقط 45 متر مربع مساحت دارد و نسبت به خانه اول تمی سنگین تر و مردانه تر را نشان می دهد. سیاه، خاکستری و سفید تنها رنگ هایی هستند که در نگاه اول متوجه آنها می شوید. آشپزخانه هم متصل به اتاق نشیمن است که به وسیله میز اپنی با کانتر چوبی جدا شده است. کنار میز چند عدد جایگاه اپن شیک قرار داده شده که باعث افزایش فضای نشستنی در اتاق نشیمن شده و ازطرفی فضا را باز و آزاد جلوه می دهد. لامپ های استوانه ای بسیار جالبی بالای میز اپن قرار گرفته که ظاهری هنری به دکوراسیون خانه داده است.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

طراحی پلان آشپزخانه مناسب تمامی خانه ها / عکس آشپزخانه

دکوراسیون آپارتمان کوچک همراه پلان کف سازی / عکس 1395

نمونه عکس هایی از دکوراسیون آپارتمان با پلان باز و آزاد

طراحی داخلی دو عدد آپارتمان 27 متری بهمراه پلان کف سازی

اما شاید جالب ترین قسمت خانه، اتاق خواب باشد که به وسیله دیواری متحرک مخفی شده است. وقتی این دیوار به عقب می رود اتاق خواب ظاهر می گردد، تخت خواب بروی پلتفرمی کم ارتقاع قرار گرفته که باعث شده فضای اتاق جادار بنظر برسد البته داخل این پلتفرم دو طبقه، کشوهایی برای ذخیره سازی لباس واقع شده است. همانطور که در پلان معین است وقتی وارد خانه می شوید متوجه حضور اتاق خوابی در سمت چپ نخواهید شد، اتاق خواب مخفی است تا زمانی که دیوارها به عقب کشیده شوند. با این کار تمرکز بروی اتاق نشیمن و دیزاین ویژه آشپزخانه قرار می گیرد.

و در نهایت خانه سوم که برای زوجی جوان طراحی شده که در پلان رنگی دید از بالا، می توانید کامل به جزئیات آن پی ببرید.

پلان آپارتمان 50 متری

منبع: اتاق
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 446

به "پلان آپارتمان 50 متری در سه طرح کاملا متفاوت و بسیار دقیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلان آپارتمان 50 متری در سه طرح کاملا متفاوت و بسیار دقیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید