چرا استان سیستان و بلوچستان با منابع و معادن سرشار باید در محرومیت دست و پا بزند؟

به گزارش شهر ورزش، خبرگزاری خبرنگاران-نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها با اشاره به مسائل بی شمار در استان سیستان و بلوچستان، خواهان اقدام سریع دولت در خاتمه دادن به محرومیت در این استان شد.

چرا استان سیستان و بلوچستان با منابع و معادن سرشار باید در محرومیت دست و پا بزند؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، فاروق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها در نطق پیش از دستور با تبریک دهه فجر، سیستان و بلوچستان را مهد تمدن اسلامی و ایرانی معرفی کرد و شهر سوخته را از نخستین شهرهای دنیا دانست که گواه پیشینه تاریخی این دیار است.

وی در ادامه از مسائل فراوان استان سیستان و بلوچستان گفت و اضافه کرد: صاحبان این همه تمدن، اکنون در فقر دست و پا می زنند و بچه ها این سرزمین منتظر تأمین مایحتاج اولیه خود هستند.

اعظمی اضافه کرد: چرا استانی با بالغ بر پنج هزار کیلومتر مرز آبی، کوه های غنی از معادن، زمین های حاصلخیز کشاورزی و سواحل بی نظیر مکران که رهبری تعبیر گنج پنهان را در خصوص آن به کار برده اند و بندر چابهار که جزو ده بندر استراتژیک دنیا است، هنوز از امکانات اولیه زندگی محروم است؟

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها، صف بنزین و آب و سهمیه بندی نان در این استان را زیبنده نظام ندانست و توضیح داد: آب شرب آرزوی خیلی از مردمان این خطه است.

وی با بیان اینکه جهت توسعه از آموزش و پرورش می گذرد، از کمبود نیروی انسانی، کمبود فضاهای آموزشی، آمار بالای ترک تحصیل دانش آموزان در استان سیستان و بلوچستان گلایه کرد و در خصوص شرایط درمانی این استان نیز گفت: از 26 شهرستان، 15 شهرستان فاقد بیمارستان هستند و آمار مرگ و میر مادران باردار از 4 نفر در بیمارستان چابهار در سال 1398 به 13 نفر در سال جاری رسیده است.

اعظمی بی مهری مرکزنشینان و بی تدبیری دولت ها را از عوامل اصلی به وجود آورنده این شرایط معرفی کرد و خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: مردم استان سیستان و بلوچستان دین خود را به نظام ادا نموده اند و انتظار دارند دولت شما در برنامه هفتم توسعه یک بار برای همواره مسائل این منطقه را حل نماید.

فاروق اعظمی در خاتمه با اشاره به نقش مهم معلمان در کشور، خواهان تسریع در به پایان رساندن لایحه رتبه بندی معلمان نیز شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 730

به "چرا استان سیستان و بلوچستان با منابع و معادن سرشار باید در محرومیت دست و پا بزند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا استان سیستان و بلوچستان با منابع و معادن سرشار باید در محرومیت دست و پا بزند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید