چگونه درد های عصبی را درمان کنیم؟

به گزارش شهر ورزش، درد عصبی یکی از رنج آورترین درد هایی است که ممکن است هر فردی در زندگی خود آن را تجربه نموده باشد.

چگونه درد های عصبی را درمان کنیم؟

خبرنگاران - درد عصبی زمانی بروز می نماید که یک بیماری، اعصابی که مسئول انتقال پیغام های عصبی به مغز هستند را درگیر می نماید.

خوشبختانه امروزه پزشکان با یاری طیف گسترده ای از دارو ها و روش های درمانی توانسته اند به طور موثری درد عصبی در بیماران را کاهش دهند. متخصصان بر اساس آن چه علت ایجاد درد خوانده می گردد، اقدام به تجویز دارو های مورد نظر به بیمار می نمایند. از مهمترین این دارو ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- دارو های ضد تشنج: شاید نام این دارو ها کمی فکر را منحرف کند؛ اما بعضی از انواع آن ها برای التیام درد های عصبی مفید است. در حقیقت این دارو ها با هدف کنترل تشنج و غش در بیماران مبتلا به صرع فراوری شده اند؛ اما به مرور محققان پی برده اند که برای سایر بیماری ها مانند درد های عصبی نیز بسیار مفید هستند. با این حال، عوارض جانبی این دارو ها شامل خواب آلودگی، سرگیجه، و حالت تهوع می گردد.

2- دارو های ضد افسردگی: همچون دارو های ضد تشنج، این گروه از دارو ها نیز در ابتدا برای درمان افسردگی توسعه یافتند؛ اما دانشمندان در مطالعات بعدی مشاهده کردند که برای تسکین درد های عصبی نیز موثر هستند. گرچه این دارو ها عوارض جانبی مانند سرگیجه، تاری دیدی، یبوست و ناراحتی معده دارد؛ اما پزشکان با در نظر گرفتن شرایط بیمار اقدام به تجویز دارو های موثر در این زمینه می نمایند.

3- دارو های SNRI: این دارو ها که سرواژه مهارنماینده های بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین هستند از دارو های تازه ضدافسردگی محسوب می شوند که برای تسکین درد های عصبی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از فواید این داروها، عوارض جانبی بسیار کمتر آن ها نسبت به دارو های پیشین است. تحقیقات متعدد نشان داده اند این گروه از دارو ها به ویژه در افراد کهنسالی که از بیماری های قلبی رنج می برند بسیار کم خطرتر و موثرتر است.

در خاتمه ذکر این نکته لازم است که درد های عصبی می توانند دلایل متعددی داشته باشند و افراد نباید تحت هیچ شرایطی اقدام به مصرف خودسرانه دارو برای تسکین درد های خود نمایند. مصرف خودسرانه مسکن ها و دارو ها نه تنها باعث التیام درد نمی گردد؛ بلکه می تواند عوارض جدی برای سلامت فرد به همراه داشته باشد. در صورتی که از درد های عصبی رنج می برید، توصیه می گردد به پزشک متخصص مراجعه کنید.

منبع: وب ام دی

بیشتر بخوانید

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 735

به "چگونه درد های عصبی را درمان کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه درد های عصبی را درمان کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید