کامیون های خودران بار میوه را زودتر از راننده انسانی به مقصد می رسانند

به گزارش شهر ورزش، استفاده از کامیون های خودران برای جابه جایی محصولات کشاورزی مانند میوه که احتیاج به تازه ماندن دارند، می تواند سرعت حمل ونقل را بیشتر کند و محصول تازه تری را به دست مصرف کننده برساند.

کامیون های خودران بار میوه را زودتر از راننده انسانی به مقصد می رسانند

خودران ها اگر نگوییم چند دهه، اما حداقل چندین سال تا تبدیل شدن به یک جریان کلی در حمل ونقل، فاصله دارند. سیستم های رانندگی نیمه اتوماتیک هم اکنون خوب هستند اما هنوز فاصله زیادی میان فناوری امروز و آینده این خودران ها وجود دارد.

کامیون های خودران (Self-Driving Truck) حوزه ای از صنعت است هستند که جای زیادی برای پیشرفت در آن وجود دارد. در این زمینه شرکتی با نام توسیمپل (TuSimple) مشغول طراحی فناوری خودران برای کامیون ها و تریلی هاست و در آزمایش این سیستم، ماه گذشته پیروز شد جابه جایی یک بار هندوانه را در مسافتی طولانی در آمریکا با کمترین نیروی انسانی تکمیل کند.

این سفر که 14 ساعت و 6 دقیقه طول کشید، میوه ها را از شهر مرزی نوگالس (Nogales) در مکزیک و آریزونا به اوکلاهاما سیتی (Oklahoma City) برد. به گفته توسیمپل این جابه جایی 42 درصد سریع تر از راننده انسانی است که به دلیل مقررات ایمنی پس از 11 ساعت حرکت، به استراحت 10 ساعته احتیاج دارد. اما در حرکت خودران، احتیاجی به رعایت مقررات مشابه کامیون با راهنمایی انسان نیست.

این کامیون بیش از 80 درصد مسافت 1530 کیلومتری را به تنهایی طی کرد و در بقیه راستا، یک راننده انسانی با کامیون از نوگالس به توسان و دوباره از دالاس به اوکلاهاما سیتی آن را برای 320 کیلومتر پایانی راهنمایی کرد. این زمان تحویل سریع تر، می تواند مزیت زیادی برای محصولات باشد تا به جای رسیدن در روز بعد با راننده انسانی، همان روزی که از مبدأ بارگیری می شوند به مقصد برسند. این به معنای میوه تازه تر برای مصرف نمایندگان و ضایعات کمتر برای فروشگاه ها و تولیدنمایندگان است.

اگرچه این فناوری می تواند به طور قابل توجهی بازدهی را بهبود ببخشد اما به احتمال زیاد به قیمت کم رنگ شدن شغل های این حوزه تمام می گردد؛ هرچند هنوز چندین سال با چنین تحولی در حمل ونقل فاصله داریم. در حال حاضر کامیون های خودران هنوز به حضور انسان احتیاج دارند تا به عنوان ناظر ایمنی و همچنین برای رانندگی در نزدیکی مقصد فعالیت نمایند.

با این وجود شرکت توسیمپل درنظر دارد تا سال 2025 کار با کامیون های بدون راننده را هم شروع کند. توسیمپل هم اکنون در هفت راستا میان فینیکس، توسان، ال پاسو و دالاس فعالیت دارد و میخواهد این راستاها را به هوستون و سان آنتونیو هم گسترش دهد.

عکس کاور: آزمایش سیستم کامیون خودران توسیمپل

Credit: TuSimple

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 369

به "کامیون های خودران بار میوه را زودتر از راننده انسانی به مقصد می رسانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامیون های خودران بار میوه را زودتر از راننده انسانی به مقصد می رسانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید