گزارش، طعم گرسنگی در آمریکا قبل و بعد از همه&zwnjگیری کرونا

به گزارش شهر ورزش، شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن آمارهای مربوط به میزان گرسنگی در آمریکا را که پیش از شیوع این بیماری نیز از شرایط مناسبی برخوردار نبود را وخیم تر کرده است.

گزارش، طعم گرسنگی در آمریکا قبل و بعد از همه&zwnjگیری کرونا

گروه بین ا لملل خبرنگاران- آمارهایی که این روزها از افزایش میزان گرسنگی در آمریکا در رسانه های این کشور منتشر می شود شاید به دلیل تصورات ناشی از تبلیغات رسانه ای و فیلم هایی که از جامعه رویایی آمریکا به نمایش در می آید، برای خیلی ها چندان باورپذیر نباشد.

اما این روزها، فیلم ها و تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده اند صف های طولانی مردمی را نشان می دهند که برای دریافت غذا ممکن است مجبور باشند ساعت ها سر پا بایستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شمار گرسنه ها در آمریکا مسئله ای نیست که مربوط به این روزها باشد. مثلاْ فیلیپ آلستون گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فقر و حقوق بشر در سال 2018 در گزارشی که درباره شمار گرسنه های آمریکا منتشر کرده بود اعلام کرده بود دست کم 40 میلیون نفر در این کشور ناامنی غذایی دارند یعنی از اینکه بتوانند به صورت مستمر به غذای کافی و مناسب دسترسی داشته باشند اطمینان ندارد.

با این حال، شیوع ویروس کرونا و تبعات مالی آن اوضاع را اکنون وخیم تر کرده. لوئیز گاریا، رئیس مرکز غذا، تحقیقات و اقدام گفت: کووید-19، اوضاع خیلی چیزها را به هم ریختهُ، از سلامت عمومی گرفته، تا ثبات مالی و البته ناامنی غذایی.

اینها آمارهایی است که در رسانه های آمریکا درباره آمار و ارقام مربوط به گرسنگی و ناامنی غذایی منتشر شده است.

25 درصد خانوارها ناامنی غذایی را تجربه کرده اند

آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا نشان می دهند حتی قبل از شیوع ویروس کرونا نزدیک به 13.7 میلیون خانوار که معادل 10.5 درصد کل خانوارهای آمریکا است ناامنیتی غذایی را در مقطعی در سال 2019 تجربه کردند.

این آمار به معنای آن است که بیش از 35 میلیون آمریکایی قادر به تهیه غذا یا برآورده کردن نیازهای تغذیه ای شان نبودند و یا اینکه اطمینان نداشته اند وعده بعدی غذایی شان از کجا تأمین خواهد شد.

شیوع کرونا این شرایط را وخیم تر هم کرده است. طبق یک برآورد که دانشگاه نورث وسترن انجام داده شیوع کرونا ناامنی غذایی را به دو برابر افزایش داده به گونه ای که 23 درصد خانوارها آن را در سال 2020 تجربه کرده اند.

افزایش ناامنی غذایی برای میلیون ها کودک آمریکایی

قبل از شیوع کرونا، خانوارهای دارای کودک نسبت به خانوارهای بدون کودک 1.5 برابر بیشتر احتمال داشت ناامنی غذایی را تجربه کنند. این آماری است که وزارت کشاورزی آمریکا ارائه کرده و در توضیح بر آن نوشته 13.6 درصد از خانواده های دارای کودک سال گذشته طعم ناامنی غذایی را چشیده اند. بیش از 5 میلیون در این خانواده ها زندگی می کنند.

اما بعد از آمدن ویروس کرونا، وضع بدتر شده است. طبق تحلیلی که تابستان سال جاری اندیشکده بروکینگز انجام داده در اواخر ماه ژوئن، 27.5 درصد از خانوادهای دارای کودک با ناامنی غذایی دست و پنجه نرم کرده اند و این یعنی اینکه 13.9 میلیون کودک عضو خانواده ای بوده که اطمینانی به تأمین غذا نداشته اند. تحلیل جداگانه دیگری توسط دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد ناامنی غذایی در میان خانوارهای دارای کودک 3 برابر شده و به 29.5 درصد افزایش یافته است.

گرسنگی هم نژادپرست است

آمارها نشان می دهند گرسنگی هم در میان نژادها متفاوت است. طبق آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا اوضاع برای سیاه پوستان و آمریکایی های اسپانیایی تبار وخیم تر است. ناامنی غذایی در سال 2010 برای سیاه پوستان 19.1 درصد و برای اسپانیایی تبارها 15.6 درصد بوده است. این رقم برای آمریکایی های سفیدپوست زیر متوسط کل کشور و حدود 7.9 درصد بوده است.

ثبت نام 39 میلیون نفر برای کوپن غذا

گزارش مرکز اولویت های بودجه وسیاست گذاری نشان می دهد در سال 2019 از هر 9 آمریکایی یک نفر از خدمات برنامه موسوم به SNAP (برنامه کمکی تغذیه الحاقی) که در میان مردم به کوپن غذا شهرت دارد استفاده کرده است.

برنامه کمک تغذیه الحاقی برای مردم کم درآمد یا بدون درآمدی که در آمریکا زندگی می کنند، کمک مالی برای خرید غذا فراهم می کند. این برنامه را وزارت کشاورزی آمریکا مدیریت می کند.

در ماه مارس سال جاری، کنگره آمریکایی قانونی را به نام قانون اول خانواده ها به تصویب رساند. تصویب این قانون بخشی از پاسخ اضطراری دولت آمریکا برای رفع نیازهای مردم در دوران کرونا بود. تحت این قانون، برنامه SNAP نزدیک به 40 درصد گسترش یافت. با وجود این، تحلیل روزنامه نیویورک تایمز نشان می دهد این برنامه، در تأمین نیازهای غذایی افراد نیازمند به برنامه مذکور مکفی نبوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 42

به "گزارش، طعم گرسنگی در آمریکا قبل و بعد از همه&zwnjگیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، طعم گرسنگی در آمریکا قبل و بعد از همه&zwnjگیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید