آشنایی با طرز تهیه و خواص ماسک تفاله قهوه

به گزارش شهر ورزش، ماسک تفاله قهوه را می توانید با یکی از بخش های قهوه که شاید تا به حال نسبت به آن بی توجه بوده اید، یعنی تفاله آن تهیه کنید. با استفاده از تفاله قهوه ماسک های ساده، اما مفیدی برای پوست صورت و دور چشم خود تهیه کنید که زیبایی و طراوت را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

آشنایی با طرز تهیه و خواص ماسک تفاله قهوه

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - قهوه از جمله نوشیدنی های پر هوادار و خوش عطر و طعم است و بعضی از افراد عادت دارند که روزانه چند لیوان قهوه بخورند. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید، شاید همواره تنها قهوه خود را نوشیده اید و به تفاله آن توجهی نداشته اید؛ اما باید بدانید که تفاله قهوه نیز سرشار از خاصیت بوده و می توانید از آن استفاده های زیادی ببرید. تفاله سیاه رنگ قهوه دارای فواید و خواص بسیاری برای سلامت پوست است و احتمالا بعد از خواندن این متن وآشنایی با ماسک تفاله قهوه دیگر آن را دور نمی ریزید.

خواص تفاله قهوه

این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. یعنی بدن را در برابر رادیکال های آزاد که دائما در بدن فراوری شده و می توانند اثرات نامطلوبی مانند پیری و آسیب به سلول ها و سرطان ایجاد نمایند، محافظت می نماید. علاوه بر این تفاله قهوه می تواند به سلامت پوست و مو یاری کند و به راحتی به عنوان یک ماده در دسترس به عنوان ماسک پوست و مو و خیلی موارد دیگر استفاده گردد که در این متن به شما بعضی از آنها را خواهیم آموخت.

ماسک تفاله قهوه برای شادابی پوست

پوست سطحی ترین لایه بدن است که دائما در معرض دید است. داشتن پوستی سالم و شفاف و شاداب باعث می گردد که فرد ظاهر بهتر و حس خوشایندتری نسبت به خود پیدا کند. شما می توانید برای زیبایی پوست تان از ماسک تفاله قهوه بهره ببرید، چرا که تفاله قهوه می تواند نقش لایه برداری داشته باشد و پوست شما را جوان و شاداب سازد. ضمن اینکه اسید کافئیک موجود در آن هم به فراوری کلاژن پوست یاری می نماید. همانطور که می دانید کلاژن موجب می گردد که پوست بهتر و بیشتر تجدید گردد و از چین و چروک شدن پوست جلوگیری می نماید.

طرز تهیه ماسک تفاله قهوه با تخم مرغ

برای تهیه این ماسک باید یک قاشق تفاله قهوه را با یک تخم مرغ مخلوط نموده و به طور کامل هم بزنید. سپس این مخلوط را برای حدود 10 دقیقه روی صورت تان بگذارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

این ماسک باعث می گردد که پوست شما شاداب، شفاف و نرم گردد و ظاهری درخشنده پیدا کند. آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ که در این ماسک استفاده می گردد نیز موجب کم شدن چروک های پوست می گردد. شما می توانید هفته ای یک نوبت از این ماسک بهره ببرید.

طرز تهیه ماسک تفاله قهوه و پودر کاکائو

یک ماسک دیگر برای پوست صورت به این شیوه تهیه می گردد که پودر کاکائو و تفاله قهوه را به همراه سه قاشق خامه و یک قاشق عسل مخلوط کنید تا ماسکی خمیری به دست آورید (می توانید به جای خامه از ماست هم بهره ببرید). پس از تهیه ماسک؛ آن را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و پس از گذشت 20 دقیقه پوست تان را بشوئید.

این ماسک خاصیت لایه برداری و پاکسازی داشته و همچنین به دلیل دارا بودن عسل، خواص ضد التهابی و آنتی باکتریالی پیدا می نماید که در جلوگیری از جوش زدن پوست صورت شما نقش دارد. علاوه بر این، این ماسک ساده خاصیت آبرسانی پوست را نیز دارد.

ماسک تفاله قهوه برای برطرف سلولیت

سلولیت پوست به وضعیتی گفته می گردد که پوست انعطاف پذیری خود را از دست داده و حالتی شل و افتاده پیدا می نماید. کرم های آرایشی و بهداشتی متعددی نیز در بازار وجود دارند که مدعی برطرف سلولیت پوست هستند اما معمولا نتیجه مطلوبی را به همراه ندارند. اما شاید باورتان نگردد که ماسک تفاله قهوه می تواند فرو رفتگی و سلولیت پوست را ترمیم کند.

برای این منظور و تهیه ماسک برطرف سلولیت، تفاله قهوه را با زنجبیل و عسل مخلوط نمایید و پس از مرطوب کردن پوست، آن را بر روی پوست تان بمالید و با آن پوست خود را به آرامی ماساژ بدهید. پس از 15 دقیقه می توانید پوستتان را بشوئید.

اگر این ماسک را به طور مرتب بهره ببرید پس از مدتی متوجه خواهید شد که پوست شما سفت و صاف تر شده است.

ماسک تفاله قهوه برای لایه برداری پوست بدن

لایه برداری یعنی برداشتن لایه شاخی و مرده پوست که باعث می گردد پوست درخشنده و شفاف تر گردد. علاوه بر این با لایه برداری، پوست روشن تر و جوان تر نیز به نظر خواهد آمد. پس توصیه می کنیم که لایه برداری کردن را به طور مرتب جزء برنامه های حفاظت از بهداشت و سلامت و زیبایی پوستتان قرار دهید. کرم های بهداشتی و تجاری زیادی به عنوان لایه بردار پوست در بازار به فروش می رسند، اما شما می توانید از ماسک تفاله قهوه هم به عنوان لایه بردار بهره ببرید و نتایج بی نظیری را مشاهده کنید.

برای تهیه ماسک لایه بردار می توانید تفاله قهوه را با کمی آب مخلوط نموده و بر روی پوست بدن خود قرار دهید یا اینکه آن را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط نموده و بهره ببرید.

پس از تهیه ماسک، آن را بر روی پوست بدن مالیده و پوستتان را با آن ماساژ دهید. از جمله نقاطی که برای این ماسک مناسب تر می باشند، آرنج و سر زانوها است پوست آن دارای سلول های مرده و چروک شده بیشتری است و با استفاده از این ماسک می توانید پوست این نواحی را احیا کنید.

برطرف پف چشم با ماسک قهوه

پف چشم حالت ناخوشایندی است که اغلب صبح ها شاهد آن هستیم و این حالت می تواند باعث ایجاد چین و چروک دور چشم در دراز مدت بگردد. چرا که پف کردن موجب کشیده شدن پوست دور چشم می گردد و در دراز مدت بافت پیوندی دور چشم را ضعیف و شل می نماید که در نهایت به چین و چروک منجر می گردد.

ماسک تفاله قهوه باز هم به عنوان یک ماسک معجزه آسا و یک درمان خانگی می تواند این مشکل شما را برطرف کند و موجب برطرف پف چشم و افزایش طراوت پوست شما گردد. تفاله قهوه آب جمع شده در زیر پوست شما را جذب می نماید و آن را به حالت عادی بر می گرداند.

برای این منظور، چشمان خود را بسته و مقداری تفاله قهوه روی آن بگذارید، و پس از 15 دقیقه آن را با آب شستشو دهید تا اثر شگفت انگیزش را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص بی نظیر قهوه برای پوست

برطرف حلقه سیاه دور چشم

سیاهی دور چشم علل مختلفی دارد، از جمله تغذیه ناسالم، عوامل ژنتیک و بیماری ها. از آنجا که چشم ها نقطه عطف چهره هستند و در میان اجزای صورت بیشترین توجه را به خود جلب می نمایند، سیاهی دور چشم تاثیر نامطلوبی بر ظاهر چهره فرد خواهد داشت. استفاده از تفاله قهوه تا حدی این حالت را کمرنگ تر می نماید و کافئین موجود در آن این خاصیت و قدرت را دارد تا سیاهی دور چشم را بهبود بخشد.

برای این منظور می توانید چشمان خود را بسته و برای حدود 15-10 دقیقه تفاله قهوه را بر روی چشمان خود بگذارید. سپس چشمان خود را بشوئید و با دستمال کاغذی رطوبت دور چشمتان را به آرامی بگیرید. می توانید مشاهده کنید که سیاهی دور چشمان تان کمرنگ تر شده است.

اگر شما نیز تجربه ای در استفاده از قهوه یا تفاله آن به عنوان ماسک صورت دارید شادمان می شویم، آن را به وسیله بخش ارسال نظر با ما و سایر کاربران خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 168

به "آشنایی با طرز تهیه و خواص ماسک تفاله قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با طرز تهیه و خواص ماسک تفاله قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید