آیا بهبودیافتگان به کرونا دلتا مبتلا می شوند؟

به گزارش شهر ورزش، یک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: آنتی بادی موجود در بدن بهبودیافتگان کرونا در مواجهه با این ویروس، در مقایسه با کرونای چینی و انگلیسی ضعیف تر است، اما به رغم این مسأله آنتی بادی بهبودیافتگان کرونا در مواجهه با کرونا دلتا هم می تواند تأثیرگذار باشد.

آیا بهبودیافتگان به کرونا دلتا مبتلا می شوند؟

علی امیری اظهار کرد: ابتلا به کرونا دلتا در بچه ها و نوجوانان بیش از کرونای چینی و انگلیسی مشاهده می گردد.

وی ادامه داد: این ویروس قبل از جهش در این گروه جمعیتی فاقد علامت بود و امروز با این جهش و بروز کرونا دلتا، بچه ها و نوجوانان هم در صورت ابتلا به بیماری، علائم بالینی را تجربه می نمایند.

امیری توضیح داد: در واقع بچه ها و نوجوانان قبل از ظهور کرونا دلتا هم به کووید19 مبتلا می شدند، اما در اغلب موارد بی علامت و در حقیقت ناقل بیماری بودند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی توضیح داد: ویروس کرونا دلتا نخستین بار در هند شناسایی شد و اکنون هم جهش یافته و دلتا پلاس در این کشور بروز نموده، اما تا به امروز شیوع جهانی این بیماری گزارش نشده است.

وی اسم کرد: اندازه سرایت و بیماری زایی این ویروس به علت افزایش قدرت چسبندگی به دیواره های سلولی و بعلاوه مسدود کردن مسیرهای گسترده تر داخلی سلول ها افزایش یافته و بنابراین با تعداد کمتری از عوامل آلودگی، شخص بیمار خواهد شد.

امیری اعلام کرد: علائم کرونا دلتا هم طیف متعددی از علائم متعارف کووید19 بوده و به صورت تنفسی، گوارشی و... بروز می نماید.

این فوق تخصص بیماری های عفونی در رابطه با ابتلا بهبودیافتگان ویروس کووید19 به کرونا دلتا، اسم کرد: آنتی بادی موجود در بدن بهبودیافتگان کرونا در مواجهه با این ویروس، در مقایسه با کرونای چینی و انگلیسی ضعیف تر است، اما به رغم این مسأله آنتی بادی بهبودیافتگان کرونا در مواجهه با کرونا دلتا هم می تواند تأثیرگذار باشد.

وی توضیح داد: در امر پیشگیری از این نوع کرونا هم شیوه نامه های بهداشتی گذشته مانند رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات باید مورد توجه قرار بگیرد.

امیری اضافه کرد: علائم کرونا دلتا مشابه سرماخوردگی است و عمدتاً با آب ریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد بروز می نماید.

این فوق تخصص بیماری های عفونی ادامه داد: قدرت انتقال و سرایت این ویروس 12 برابر بیشتر از کرونای چینی بوده و از انسان به انسان به سرعت انتقال می یابد و برخلاف کرونای چینی بیش از بزرگسالان بچه ها و نوجوانان را درگیر می نماید و علائم آن هم عمدتاً در این گروه جمعیتی شدیدتر است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 432

به "آیا بهبودیافتگان به کرونا دلتا مبتلا می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بهبودیافتگان به کرونا دلتا مبتلا می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید