احتمال وقوع سیل و اعلام آماده باش مدیریت بحران گیلان

به گزارش شهر ورزش، مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از آماده باش ستاد مدیریت بحران استان گیلان در پی صدور هشدار هواشناسی اطلاع داد و گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی تازه به استان طی امروز تا سه شنبه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در گیلان وجود دارد.

احتمال وقوع سیل و اعلام آماده باش مدیریت بحران گیلان

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، از آماده باش ستاد مدیریت بحران استان گیلان در پی صدور هشدار هواشناسی اطلاع داد و اظهار کرد: به علت خشکی زمین و کمبود بارش ها در دو ماه گذشته، بارش باران در منطقه ها کوهستانی قطعا با سیلاب همراه خواهد بود.

وی نسبت به آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب هشدار داد و توضیح داد: مردم در منطقه ها شهری و روستایی استان طی امروز و فردا از حضور در منطقه ها کوهستانی و حاشیه رودخانه ها جدا خودداری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اعلام آماده باش کلیه فرمانداری ها و شهرداری ها، اعلام نمود: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی نو به استان طی امروز تا سه شنبه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در گیلان وجود دارد.

مرادی از بیمه بالای 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در محدوده تنش آبی استان اطلاع داد و اضافه نمود: برای بخش هایی که محصول برنج رسیده، کشاورزان خروجی آب از زمین را مدیریت نمایند تا بارش ها خسارت ایجاد نکند.

وی با تاکید بر سرعت بخشی به لایروبی بعضی پل ها و رودخانه ها در گیلان، اضافه نمود: مسئولان استانی و شهرستانی در دستگاه های اجرایی، خدماتی و امدادرسان برای پیشگیری از بحران احتمالی سیلاب در این هفته، تمهیدات لازم برای استقرار اکیپ های عملیاتی در نقاط خطرآفرین استان را در دستور کار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی مذکور در منطقه ها جلگه ای استان، گفت: این بارش ها در جلگه هم قابل ملاحظه ای خواهد بود و لذا امکان آبگرفتگی وجود دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 788

به "احتمال وقوع سیل و اعلام آماده باش مدیریت بحران گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وقوع سیل و اعلام آماده باش مدیریت بحران گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید