ارزان ترین خانه در تهران، حداقل 450 میلیون تومان

به گزارش شهر ورزش، ایستادن در میان گرانی و یافتن ارزان ترین ها کار دشواری است و این خواسته زمانی دشوارتر می شود که طالب گزینه ارزان در حوزه مسکن باشید. جست وجو در میان آگهی های اجاره و فروش مسکن این واقعیت را نمایان می کند که ارزان ترین خانه های تهران مربوط به منطقه ها حومه تهران است و اگر بخواهیم از حداقل قیمت خرید و اجاره صحبت کنیم باید نگاهمان را به سمت محله هایی در ورامین، پرند، پردیس، شهریار و... بسپاریم.

ارزان ترین خانه در تهران، حداقل 450 میلیون تومان

همشهری در ادامه نوشت: با توجه به افزایش قیمت مسکن و مهاجرت بسیاری از ساکنان تهران به اطراف شهر، به طور کامل عیان است که حداقل قیمت در شهر تهران متفاوت با حومه است و بنابراین باید معیار و سنجش ارزان ترین خانه برای خرید و اجاره را از دو منظر شهر تهران و اطراف آن مورد بررسی قرار داد.

برای داشتن نمایی کلی از ارزان ترین های مسکن به سراغ سایت های فروش و اجاره مسکن رفتیم، آگهی های درج شده در بازه زمانی 2 هفته گذشته را بررسی کردیم و برخی از گزینه ها را با اشاره به جزئیات بنا در این گزارش موردتوجه قراردادیم.

اطراف تهران؛ ارزان ترین گزینه خرید خانه

ارزان ترین ها برای خرید خانه از قیمت 200تا 300 میلیون تومان در منطقه ها پرند، پاکدشت و اندیشه قرار دارند و به نام مثال آپارتمان 39 متری در فاز یک اندیشه، ساخت سال 93 با قیمت 290 میلیون خرید و فروش می شود، در پردیس هم خانه 100 متری نوساز با قیمت هر متر 3 میلیون تومان با قیمت 300 میلیون تومان آگهی شده است. چنین گزینه هایی در بومهن، پاکدشت و رباط کریم هم وجود دارد؛ خانه 65 متری و ساخت سال 93 در رباط کریم، خانه ای 60 متری و ساخت سال 1386 در پاکدشت و همچنین خانه ای 58 متری که 10 سال از زمان ساخت آن می گذرد در بومهن، هر کدام به ترتیب 260، 280 و 300 میلیون تومان قیمت گذاری شده بودند.

جست وجو در میان آگهی های فروش خانه نشان داد که شهر پرند هم گزینه های زیادی برای خرید خانه ارزان دارد و برای یک خانه 60متری نوساز با قیمت هر متر نزدیک به 4 میلیون تومان، قیمت کل 245 میلیون تومان ثبت شده بود.

ارزان ترین محله های تهران

با افزایش سقف قیمت خرید خانه به رقم 300 تا 450 میلیون تومان به سختی نوبت به خانه های مسکونی شهر تهران رسید و همچنان محله های اطراف تهران بیشترین آگهی فروش خانه با چنین قیمتی را دارند؛ به عبارت دیگر همچنان بومهن، شهریار، پرند و پردیس در این میانگین قیمت بیشترین گزینه ها را دارا هستند. خانه ای 53 متری در شهر قدس شهریار با سن بنا 10 سال، 390 میلیون تومان آگهی شده بود و در همین منطقه هم خانه ای 70 متری و ساخته شده در سال 94 هم 430 میلیون تومان خرید و فروش می شد.

عباس آباد شهرری، فلاح و یافت آباد محله هایی در تهران هستند که در 2 هفته گذشته آگهی مبنی بر فروش خانه با قیمت 300 تا 450 میلیون تومان را به نام خود ثبت کرده اند و ارزان ترین خانه های شهر تهران برای خرید را در خود جای داده اند؛ به نام مثال خانه ای 56 متری و سال ساخت 93 در منطقه عباس آباد شهرری به قیمت 336 میلیون تومان و در یافت آباد هم خانه ای با متراژ 60 متر که 20 سال از عمر بنا می گذشت، به قیمت 350 میلیون تومان یعنی هر متر 5 میلیون و 833 هزار تومان آگهی شده بود.

محله عبدل آباد در منطقه 19 هم یکی از محله های ارزان تهران است و جست وجو در آگهی های فروش خانه نشان داد که خانه ای با عمر 4 سال و متراژ 70 متر با قیمت 420 میلیون آگهی شده است. البته چنین گزینه ای در منطقه محله فلاح در منطقه 17 و میدان امام حسین هم وجود دارد و خانه ای 40 متری که در سال 85 ساخته شده است در هر دو منطقه به قیمت 400 میلیون یعنی متری 10 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

البته بیشتر این خانه ها بدون احتساب وام مسکن برای زوج های جوان موردبررسی قرارگرفته اند و اگر زوجی بخواهد از وام 240 میلیون تومانی مسکن استفاده کند، می تواند در این محلات خانه ای با متراژ بزرگ تر و سال ساخت کمتر خریداری کند.

اجاره خانه با حداقل هزینه

اگر ودیعه 30 میلیون تومانی و اجاره 500 هزار تومانی را به نام حدبیشتر هزینه برای اجاره یک خانه در استان تهران درنظر بگیریم، باز هم بیشترین گزینه ها مربوط به منطقه ها اطراف تهران است و پرند، رباط کریم، ورامین و پردیس در رأس محله های ارزان برای اجاره خانه جای می گیرند؛ به نام مثال خانه ای با متراژ 55 متر در ورامین با ودیعه 30 میلیون تومانی اجاره داده می شود و در یکی از آگهی های اجاره خانه هم ثبت شده بود که خانه 68 متری در شهر پرند با 30 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 500 هزار تومانی اجاره داده می شود.

به منظور پیدا کردن گزینه های ارزان اجاره خانه در شهر تهران سقف ودیعه را به حدبیشتر 50 میلیون و اجاره ماهانه خانه را به 2 میلیون تومان افزایش دادیم. به این ترتیب به گزینه هایی در شوش، افسریه، مسعودیه، مشیریه، شهرری، میدان امام حسین، مولوی، فلاح و... رسیدیم؛ به نام مثال خانه ای با متراژ 43 متر در شوش با ودیعه 45 میلیون تومان و ماهانه 800 هزار تومان و همچنین خانه ای 55 متری در مسعودیه با 50 میلیون ودیعه و 1 میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه آگهی شده بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 451

به "ارزان ترین خانه در تهران، حداقل 450 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین خانه در تهران، حداقل 450 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید