امکان وضع تحریمها پس ازتوافق ایران وچین را آنالیز می کنیم

به گزارش شهر ورزش، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، سخنگوی کاخ سفید از اقدام واشنگتن در آنالیز امکان وضع تحریم ها پس از توافق ایران و چین اطلاع داد.

امکان وضع تحریمها پس ازتوافق ایران وچین را آنالیز می کنیم

بر اساس این گزارش، جن ساکی گفت که آمریکا امکان اعمال تحریم ها پس از توافق تهران و پکن را آنالیز خواهد نمود.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی در واکنش به امضای توافق 25 ساله ایران و چین گفت که مدتهاست نگران مشارکت ایران و چین بوده است.

بایدن هنگام سوار شدن به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که پرسید آیا نگران مشارکت ایران و چین هستید؟ گفت، یک سال است که نگران این موضوع هستم.

لازم به ذکر است، سند همکاری جامع راهبردی ایران و چین که روز شنبه در تهران به امضای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و یانگ یی همتای چینی او رسید، از سال 2016 در دست آنالیز بود. این سند بر تقویت همکاری بخش خصوصی و نقش ایران در برنامه سرمایه گذاری و زیرساختهای چین و طرح راه ابریشم جدید (یک کمربند- یک راه) متمرکز است.

پیش نویس این سند که سال گذشته در رسانه ها منتشر شد، طرح هایی را برای تأمین بلندمدت نفت خام ایران به چین و همچنین سرمایه گذاری در زیرساخت های نفت، گاز، پتروشیمی، تجدیدپذیر و انرژی هسته ای را نشان می داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 242

به "امکان وضع تحریمها پس ازتوافق ایران وچین را آنالیز می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان وضع تحریمها پس ازتوافق ایران وچین را آنالیز می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید