تعریف عکس از نگاه اپل، گوگل و سامسونگ: کدام واقعی است؟

به گزارش شهر ورزش، صنعت تلفن های هوشمند طی سال های اخیر شاهد تحولاتی اساسی در زمینه عکاسی بوده است. شرکت های بزرگ مانند اپل، گوگل و سامسونگ اکنون هر یک تعریف متفاوتی از عکس دارند و این تفاوت ها به خوبی نشان می دهد که رویکردها به تصویرسازی در حال تغییر است.

تعریف عکس از نگاه اپل، گوگل و سامسونگ: کدام واقعی است؟

سامسونگ: انکار واقعیت

پاتریک شومت، معاون اجرایی تجربه مشتری در سامسونگ، در مصاحبه ای که با تک رادار (TechRadar) در ژانویه 2023 انجام داد، به شدت دیدگاه فلسفی و رادیکال تری درباره عکس ارائه می دهد. او می گوید:

در واقع، هیچ عکس واقعی ای وجود ندارد. به محض اینکه شما از سنسورهایی برای ضبط چیزی بهره ببرید، آنچه می بینید را بازتولید می کنید، و این دیگر معنایی ندارد. هیچ عکس واقعی ای وجود ندارد.

این دیدگاه اساساً وجود هرگونه تصویر واقع گرا را زیر سوال می برد و تمام تصاویری که با ابزارهای دیجیتال گرفته می شوند را ترکیبی از فیلترها و پردازش های مصنوعی می داند. در نتیجه، عکس ها در دیدگاه سامسونگ تنها بازتولید هایی مصنوعی هستند که به واسطه فناوری شکل گرفته اند.

گوگل: خاطرات جایگزین عکس

ایزاک رینولدز، مدیر محصول گروه دوربین های پیکسل در گوگل، در مصاحبه ای که با وایرد (Wired) در اوت 2023 انجام داد، بیان کرد که هدف تیم گوگل ایجاد خاطرات است و نه صرفاً عکس. او می گوید:

موضوع این است که شما چه چیزی را به یاد می آورید. وقتی یک خاطره را تعریف می کنید، احتمال خطا در آن وجود دارد: ممکن است تصویری درست و بی نقص از یک لحظه داشته باشید، اما آن لحظه به نظر غیرواقعی و نادرست برسد.

رینولدز معتقد است که ادیت های اجرا شده در عکس ها به بازسازی لحظاتی یاری می نمایند که نزدیک تر به یادآوری احساسی افراد از آن لحظات است، حتی اگر این بازسازی ها از لحاظ فنی با واقعیت لحظه خاص مطابقت نداشته باشند.

اپل: پیوند با سنت عکاسی

جان مک کورمک، معاون بخش مهندسی نرم افزار دوربین اپل، دیدگاه متفاوتی ارائه می دهد. او می گوید که اپل میخواهد به سنت عکاسی پایبند بماند و عکس را به عنوان جشن شخصی چیزی که واقعاً اتفاق افتاده تعریف می نماید. او شرح می دهد:

از دید ما، عکس چیزی است که واقعاً اتفاق افتاده. این ممکن است از یک فنجان قهوه با طرحی زیبا تا اولین قدم های فرزندم یا آخرین نفس های والدینم باشد. چیزی است که در زندگی من نشانه ای دارد و شایسته جشن گرفتن است.

این رویکرد نشان می دهد که اپل همچنان به بازنمایی وفادارانه لحظات واقعی پایبند است، اگرچه ابزارهای هوش مصنوعی مانند Clean Up در آیفون نیز این مرزها را به چالش می کشند.

نتیجه گیری: تعریف عکس یا خاطره؟

در حالی که سامسونگ با نگاه فلسفی اش وجود عکس واقعی را نفی می نماید، گوگل بر خلق خاطرات به جای عکس تأکید دارد و اپل همچنان بر جشن لحظات واقعی زندگی تمرکز می نماید. این تعاریف مختلف از عکس، نشان می دهد که با پیشرفت تکنولوژی، تعریف و درک ما از تصاویر دچار تغییرات اساسی شده است و در آینده نزدیک احتمالاً چالش های بیشتری در تمایز بین تصاویر واقعی و ساختگی خواهیم داشت.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 مهر 1403 بروزرسانی: 3 مهر 1403 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 1008

به "تعریف عکس از نگاه اپل، گوگل و سامسونگ: کدام واقعی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف عکس از نگاه اپل، گوگل و سامسونگ: کدام واقعی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید