راهنمای خرید گاز صفحه ای؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها

به گزارش شهر ورزش، یکی از مدل های اجاق گاز پخت وپز که امروزه نسبت به مدل های سنتی به شدت مورد توجه است، گاز صفحه ای است. مهم ترین علت این محبوبیت را می توان در طراحی این محصول جست وجو کرد چراکه اجاق گازهای صفحه ای یکی از کم جاترین گزینه ها برای آشپزخانه های کوچک هستند. اما احتیاج است که در خرید این دسته از محصولات هم همانند دیگر لوازم خانه یک سری نکات رعایت گردد که طبیعتا استفاده از آن ها در زمان خرید می تواند شما را به سمت انتخاب گزینه ای باکیفیت تر هدایت کند.

راهنمای خرید گاز صفحه ای؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها

فهرست محتوا

آشنایی با انواع سبک های اجاق گاز صفحه ای

فاکتورهای مهم در ابعاد گاز صفحه ای و مقدار استاندارد آن

7 نکته اساسی که قبل از خرید گاز صفحه ای باید در نظر داشته باشید!

سایر امکانات پیشرفته در گازهای صفحه ای

برترین برندهای اجاق گاز صفحه ای در سال 2022 چیست؟

معرفی پرفروش ترین مدل های گاز صفحه ای در بازار ایران

آشنایی با انواع سبک های اجاق گاز صفحه ای

به طور کلی اجاق های صفحه ای در دو نوع رومیزی و توکار در بازار وجود دارند. اجاق گازهای توکار قابلیت جابه جایی ندارند و روی کابینت نصب می شوند، در حالی که مدل های رومیزی قابل جابه جایی و قرارگیری بر روی اغلب سطوح را دارند. از جمله مزایای اجاق گاز توکار زیبایی و مصرف انرژی به صرفه تر آن نسبت به سایرین است. اما در این نوشتار تاکید ما بر مدل های رومیزی است که با نام اجاق گاز صفحه ای هم از آن یاد می کنیم. به همین خاطر یکی ار برترین رویه ها به منظور شناسایی و انتخاب اجاق گازی متناسب با احتیاجها شما آشنایی با انواع مدل ها یا سبک های این کالا در بازار است. بنابراین در همین ابتدای مقاله به سراغ انواع مدل های گاز صفحه ای می رویم.

1. اجاق گاز صفحه ای از نوع برقی (Electric Cooktops)

اجاق گازهای صفحه ای و از نوع برقی انتخاب هایی مستقل هستند، که هم بر روی پیشخوان و هم در جزیره آشپزخانه قابل نصب هستند. این دسته از کالاهای برقی یک سطح پخت و پز مسطح با المان های گرم نماینده برای سرخ کردن، تفت دادن و جوشاندن مواد غذایی را به شما ارائه می نمایند و استفاده از آن ها عملا بسیار ساده است.

اجاق گاز صفحه ای از نوع برقی، قیمت کمتری نسبت به سایر مدل های اجاق گاز دارد و نصب آن به ساده ترین شکل ممکن است! با این حال، باید در نظر داشته باشید که این صفحات الکتریکی ممکن است کندتر از مدل های گازی یا القایی عمل نمایند و مسلما در هنگام قطع برق، کار نخواهند کرد. بعلاوه هزینه های جانبی ناشی از مصرف برق هم در خرید این محصولات باید در نظر گرفته گردد.

2. گاز صفحه ای از نوع القایی (Induction Cooktop Stoves)

همان طور که اشاره شد، یکی از گران قیمت ترین مدل های اجاق پخت و پز، اجاق گاز القایی است که از آهنربا برای فراوری گرمای فوری و متمرکز استفاده می نماید. محصولات القایی نسبت به سایر انواع اجاق گاز سنتی و اجاق گاز صفحه ای گران تر هستند، اما مزایای زیاد این دسته از کالاها می تواند شما را برای صرف هزینه بیشتر اغوا کند.

گازهای صفحه ای از نوع القایی گزینه هایی سازگار با محیط زیست هستند، کار با آن ها آسان است و با وجود حیوانات خانگی و بچه ها ایمن ترین اجاق ها در فضای خانه اند! البته گفتنی است که از جمله معایب اجاق های القایی، علاوه بر قیمت بسیار بالا، فراوری صدا در زمان کار است، بعلاوه در زمان پخت و پز بر روی این محصولات احتیاج به ظروف خاصی است.

3. اجاق صفحه ای از نوع گازی (Gas Cooktops)

یکی از رایج ترین مدل های گاز صفحه ای در بازار به ویژه بازار ایران مدل های گازی است. این نوع اجاق گاز با مشعل های باز یا مهر و موم شده بر روی کالا در سبک ها و رنگ های متنوعی به شما ارائه می گردد. اجاق گاز صفحه ای از نوع گازی بسیار سریع گرم می گردد و مشکل مدل های برقی در زمان قطع برق را ندارند. با این حال، این اجاق نسبت به گزینه های برقی گران تر است و با وجود حیوانات خانگی یا بچه ها امنیت کمتری را در فضا ایجاد می نماید. گفتنی است که بسیاری از کاربران مدل های صفحه ای و گازی را برای پخت کیک و کباب کردن گوشت نسبت به دیگر گزینه های خرید ترجیح می دهند.

4. اجاق صفحه ای از نوع تهویه مطبوع یا دون درفت (Downdraft Cooktops)

این دسته از اجاق های پخت و پز می توانند در مدل های برقی، گازی یا القایی به بازار عرضه شوند. این کالاها مجهز به یک سیستم تهویه پروگزیمال هستند که برای به دام انداختن دود، بخار و بوهای ناشی از مشعل های اجاق گاز طراحی شده است. درواقع با استفاده اجاق های تهویه مطبوع عملا احتیاج به هودهای تهویه در بالای سر دستگاه از بین می رود. بعلاوه اگر فضای محدودی در آشپزخانه دارید این نوع اجاق صفحه ای می تواند یک گزینه عالی برای خرید شما باشد.

فاکتورهای مهم در ابعاد گاز صفحه ای و مقدار استاندارد آن

قبل از خرید این کالا حتما مکان مدنظر و محدوده آشپزی خود را معین کنید تا بتوانید در خصوص مقدار و تعداد شعله های دستگاه تصمیم گیری کنید. عادات آشپزی خود را در نظر داشته باشید؛ به این معنی که اگر اغلب غذاهای بسیار مفصل، زمان بر و خورشتی می پزید توجه به تعداد شعله ها و فضایی فراخ برای آشپزی به شکلی راحت تر و با درجه های آزادی بیشتر بسیار مهم است.

لازم به تاکید است که اگر به اجاقی 6 شعله احتیاج دارید، بهتر است بدانید که مدل های الکتریکی یا همان برقی ممکن است برای شما چندان مناسب نباشند. اما به طور کلی بیشتر گازهای صفحه ای در بازار دارای ابعاد استانداردی به توضیح زیر هستند:

  • ابعاد استاندارد گاز رومیزی یا صفحه ای برای مدل های دو شعله برابر با عرض 30 سانتی متری و عمق 50 سانتی متری (در صورت توکار بودن) است.
  • برای گازهای 4 شعله این مقادیر برابر با 58 سانتی متر عرض و 50 سانتی متر عمق است.
  • در خصوص گاز صفحه ای از نوع 5 شعله، این مقدار برابر با 86 سانتی متر عرض و 50 سانتی متر عمق است.

7 نکته اساسی که قبل از خرید گاز صفحه ای باید در نظر داشته باشید!

یکی از نکات مهم در زمان خرید اجاق گاز تازه برای آشپزخانه این است که چیدمان محیط و فضای موجود را آنالیز کنید تا به یاری آن بتوانید مقدار مناسب کالای مورد احتیاج خود را مشخص کنید. در مرحله بعد، اتصالات گاز یا برق موجود در آشپزخانه خود را مورد آنالیز قرار دهید و نوع اجاق گاز صفحه ای را مطابقت با آن انتخاب کنید. در نهایت، سایر ویژگی هایی که در ادامه این متن به آن ها اشاره می کنیم می تواند در انتخاب و خریدی رضایت بخش تر به شما یاری کند.

1. ابعاد آشپزخانه شما

به طور کلی، یک اجاق گاز استاندارد و معمولی 30 اینچ (حدودا 75 سانتی متر) عرض دارد و شامل چهار مشعل مجزا می گردد. با این حال، مقدار اجاق گاز می تواند بین 15 تا 36 اینچ متغیر باشد تا فضاهای کوچک تر و آشپزخانه های بزرگتر را را پوشش دهد. اجاق های آشپزخانه به سبک تجاری تا 48 اینچ (121.9 سانتی متر) هم عرض دارند.

2. پیکربندی شعله پخش کن اجاق گاز

اگر فضای آشپزخانه شما محدود (زیر 20 متر) است، یک اجاق گاز برقی در حدود 15 اینچ با دو شعله پخش کن می تواند صرفه جویی در فضا را بدون از بین بردن ویژگی های ظاهری اجاق و فضا فراهم کند. با این حال، اگر فضای بیشتری در اختیار دارید، مدلی بزرگتر با شعله پخش کن های بیشتر ممکن است به برترین وجه با احتیاجهای شما مطابقت داشته باشد. در حالت کلی برای بیشتر خانواده ها، یک اجاق گاز استاندارد و حدودا 30 اینچی با چهار شعله پخش کن یا سیستمی برقی و چهار شعله، می تواند فضایی کافی و انعطاف پذیری را برای کاربر ایجاد کند.

3. تهویه در آشپزخانه؛ خرید هود یا اجاق تهویه مطبوع

تهویه مناسب در آشپزخانه به پاکسازی هوا و به حداقل رساندن بوی ناشی از پخت انواع غذاها در آشپزخانه یاری می نماید. در حالت کلی تمام مدل های اجاق صفحه ای که در این مقاله درمودشان بحث شد با انواع هود مطابقت دارند. اما ضروری است تاکید کنیم که خرید اجاق گاز تهویه مطبوع یا همان دون درفت می تواند راهکاری هوشمندانه باشد؛ البته اگر از نقطه نظر مالی مسئله ای ندارید! این نوع از گازها با ادغام سیستم تهویه در ساختار خود اجاق گاز، فضای آشپزخانه شما را آزاد می نمایند و احتیاج به دریچه های بالایی برای نصب هود را از بین می برند.

4. نوع حرارت اجاق؛ تابشی یا القایی

در حالی که هر دو نوع حرارت ناشی از گاز چه تابشی و چه القایی می توانند شرایط پخت و پز را به شکلی ایدئال فراهم نمایند، اما همان طور که معین است، منبع گرمایش آن ها فرق دارد. اجاق گازهایی با حرارت تابشی (مانند شعله آتش) یک ویژگی سنتی است که عناصر گرمایشی در زیر سطح آن واقع شده است و با وجود شعله های آتش گرما را به ظروف آشپزی می تاباند.

از طرفی یک اجاق گاز القایی از میدان الکترومغناطیس برای گرم کردن مستقیم ظروف شما استفاده می نماید و اساساً ظروف را به منبع گرمای خود تبدیل می نماید. در واقع، در این نوع از سیستم ها، داغ نمی گردد مگر اینکه ظروف سازگار با آن روی اجاق القایی قرار گیرد. توجه داشته باشید که اجاق های القایی فقط با قابلمه ها و تابه هایی که دارای دیسک های مغناطیسی (مانند تابه های فولادی و چدنی) در بخش پایینی خود هستند کار می نمایند و ظروف سرامیکی، شیشه ای، مسی و آلومینیومی با اجاق القایی سازگار نیستند.

5. نوع سوخت اجاق گاز صفحه ای

هنگام انتخاب بین اجاق صفحه ای گازی یا برقی، توجه داشته باشید که اتصالات موجود در آشپزخانه خود را آنالیز کنید. همان طور که معین است اجاق های گازی از گاز و شعله باز برای پخت و پز استفاده می نمایند، در حالی که اجاق های برقی بر اساس استفاده از کویل های فلزی گرم شونده یا رساناهای گرمایشی ای بر روی سطح شیشه ای یا سرامیکی طراحی شده اند.

علاوه بر این، اجاق های رومیزی از نوع گازی به علت کنترل بیشتر بر شعله ها و قابلیت تنظیم گرمایش، تجربه مستقیم و عملی تری برای پخت انواع مواد غذایی دارند. عملکرد سریع در تنظیم شعله به شما این امکان را می دهد تا از حالت گرمایش شدید به تفت ملایم در یک لحظه تغییر رویه دهید.

بعلاوه وجود شعله های باز در مدل های گازی این امکان را ایجاد می نمایند که به طور مستقیم کناره های تابه یا هر نوع ظرف دیگری را گرم کنید. البته اجاق های صفحه ای از نوع برقی و القایی هم با قابلیت راهنمایی انرژی به کف ظروف شما، می توانند راحتی نسبی ای را فراهم نمایند و به شما این امکان را دهند که یک قابلمه آب را به سرعت به جوش آورید. این محصولات برقی یا القایی به علت سطح مسطح، ساختاری پایدار را ارائه می دهند و تمیز کردن آن ها پس از اتمام پخت و پز آسان تر است.

6. چیدمان آشپزخانه

همان طور که تا به اینجای مقاله مطالعه کردید، مقدار استاندارد اجاق گاز صفحه ای می تواند از عرض 15 تا 36 اینچ (حدودا 38 الی 91 سانتی متر) متغیر باشد، اما مقدار ای که شما باید در نظر بگیرید و انتخاب کنید باید با ابعاد میز یا پیشخوان آشپزخانه، محل سایر وسایل و فضایی که گاز قرار است در آنجا قرار گیرد، هم خوانی داشته باشد. اتصالات گاز یا برق موجود هم ممکن است در فرآیند تصمیم گیری شما نقش داشته باشد. در کنار آن توصیه می کنیم که اگر آشپزخانه جزیره دار دارید، حتما به سمت خرید مدل های صفحه ای بروید چراکه این اجاق ها می توانند راحتی و فضای آشپزی بیشتری را ایجاد نمایند و بعلاوه زیبایی آشپزخانه شما را افزایش دهند.

7. قیمت اجاق گاز

اجاق های گازی، برقی و القایی دارای ویژگی ها و پیکربندی های مختلفی هستند که برای پاسخگویی به طیف وسیعی از احتیاجها طراحی شده اند. بنابراین قیمت اجاق گاز بر اساس این معیارها می تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی ضروری است بدانید که مدل های برقی ساده جزو ارزان ترین گزینه های خرید به حساب می آیند. پس از آن اجاق های گازی رومیزی قرار دارند که جزو مدل هایی با قیمت های معمول می شوند. اجاق گاز صفحه ای از نوع القایی گران قیمت ترین محصول در بازار است!

سایر امکانات پیشرفته در گازهای صفحه ای

در کنار تمام نکات ضروری ای که در این راهنمای خرید جامع از سری مقالات خبرنگاران مگ ارائه کردیم در نظر گرفتن معینات جانبی دیگری هم می تواند فرآیند خرید اجاق گاز صفحه ای شما را به برترین شکل ممکن جلو ببرد.

  1. بدنه ی ضدزنگ؛ خرید گاز صفحه ای از جنس فولاد ضدزنگ، نه تنها طول عمر سیستم را تضمین می نماید بلکه ساختاری با رنگ های نقره ای و مشکی می تواند آشپزخانه را شیک و مدرن جلوه دهد. بعلاوه این گزینه های خرید دوام و ماندگاری بالایی دارد.
  2. هشدار یا نشانگر سطح داغ گاز؛ این ویژگی در بعضی مدل های گاز صفحه ای به این شکل است که با استفاده از یک چراغ به شما نشان می دهد گازی که به تازگی خاموش نموده اید، همچنان داغ است.
  3. منطقه گرم نگه دارنده؛ معمولاً در بعضی مدل های اجاق صفحه ای، بین دو شعله پشتی بخشی واقع شده است، که به عنوان بخش گرم نگه دارنده شناخته می گردد و می تواند غذاهای پخته شده را در حالتی گرم و آماده برای سرو نگه دارد.
  4. قابلیت اتصال به وای فای؛ این قابلیت به شما این امکان را می دهد که با استفاده از برنامه ویژه ای در تلفن هوشمند خود خاموش کردن گاز یا گرم کردن دستگاه را از راه دور کنترل کنید تا به محض اینکه به خانه رسیدید غذا به صورت گرم و آماده پیش روی شما باشد.
  5. دکمه های لمسی؛ یکی از ویژگی های مجذوب کننده در بعضی مدل های اجاق گاز صفحه ای وجود دکمه های لمسی است که علاوه بر راحتی در کارکرد و ارائه اطلاعاتی در خصوص دمای گاز زیبایی و چشم نوازی خاصی را هم به این وسیله می دهند.
  6. گریل یا گریدل؛ بعضی از اجاق گازهای رومیزی دارای یک سینی قابل جابه جایی برای انعطاف پذیری بیشتر در پخت انواع گوشت به شکل گریل دارند.

برترین برندهای اجاق گاز صفحه ای در سال 2022 چیست؟

در این بخش قصد داریم که بعضی از کاراترین و کم مصرف ترین اجاق گازهای صفحه ای موجود در بازار که برندهای فراوری نماینده آن ها چه در دنیا و چه در ایران زبان زد است را به شما معرفی کنیم.

اجاق گازهای صفحه ای بوش (Bosch)

شرکت بوش در فراوری بعضی از قابل اعتمادترین اجاق گازهای صفحه ای در سراسر دنیا معروفیت طولایی دارد. بعلاوه پوشش گارانتی و پشتیبانی این برند زبان زد است. البته با توجه به شرایط کشور ایران، یکسری از شرکت ها پوشش دهی گارانتی را با واسطه انجام می دهند که در خصوص برند بوش ارزشش را دارد.

گاز صفحه ای برند جنیر (Jennair)

جنیر در فراوری لوازم با کیفیت از جمله اجاق گاز صفحه ای و سنتی، پیشرو در دنیا است. در صورتی که بین خرید مدل های برقی یا گازی این کالا مردد هستید به شما پیشنهاد می کنیم که برند جینر را در راس فهرست خود قرار دهید، چراکه چه گازی برقی و چه گازی را انتخاب کنید، مطمئنا از خرید خود بسیار راضی خواهید بود.

گاز صفحه ای برند سامسونگ (Samsung)

محصولات شرکت سامسونگ به علت اعتبار بالا و تعمیرات ارزان قیمت (در صورت احتیاج، که معمولا نادر است) در ایران و دنیا معروف هستند. این برند در سراسر دنیا معروفیت دارد، بنابراین می توانید روی این اجاق های صفحه ای با کیفیت، که در طراحی آن ابتکار و نوآوری اعمال شده است، حساب کنید.

معرفی پرفروش ترین مدل های گاز صفحه ای در بازار ایران

حال که با نکات و جزئیات لازم در خرید انواع گاز صفحه ای آشنا شدید وقت آن است که نگاهی به پرفروش ترین گزینه های بازار از دید خریداران با استناد به سایت خبرنگاران داشته باشیم.

اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل Gi -13 -S

اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل Gi -13 -S گزینه ای میان رده با امکانات کافی برای خانواده هایی با جمعیت میانه است که تعداد شعله پخش کن های آن به 5 عدد می رسد و رده مصرف انرژی این مدل کالا A است و همین ویژگی هم آن را به محصولی با ارزش خرید بالا تبدیل نموده است.

برند ایرانی و خوش نام اخوان این گاز رومیزی را با بدنه ای از جنس استیل به بازار عرضه نموده و جالب است بدانید که شبکه آن هم چدنی است. طول این مدل اجاق گاز صفحه ای به مقدار 85 سانی متر است و قابلیت نصب روی کابینت هایی با عرض 50 سانتی متر را ندارد! بعلاوه این مدل اجاق دارای ترموکوپل، ولوم های دستی و فندک اتوماتیک است.

اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل Gi -13 -S

4,198,250 تومان

مشاهده و خرید

اجاق گاز 2 شعله داتیس مدل DSE251

یکی از مدل های ساده و زیبای بازار که برای افراد مجرد و زوج های جوان هم مدلی ایدئال است، اجاق گاز 2 شعله داتیس مدل DSE251 است. این نوع محصول دارای معیناتی همانند صفحه لعابی با قابلیت نظافت راحت، 2 المنت حرارتی بزرگ و کوچک با توان های 2000 و 1500 وات، 6 توان راه اندازی و سنسور ایمنی عملکرد است که قابلیت نصب به صورت توکار و روکار را هم دارد.

اجاق گاز 2 شعله داتیس مدل DSE251

4,900,000 تومان

مشاهده و خرید

اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل V8

یکی دیگر مدل های کم مصرف بازار با رده انرژی A و جنس صفحه ای شیشه ای اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل V8 است که با وجود 5 شعله پخش کن در ساختار خود و قیمتی که دارد انتخابی قابل توجه برای اغلب خانواده ها به شمار می رود.

این نوع اجاق گاز با استفاده از گاز شهری کار می نماید و طول آن به 86 سانتی متر می رسد. در کنار این موارد وجود فندک اتوماتیک، امکان راهنمایی گرما به شکلی سریع، ساختاری شیک با شیشه سکوریت و پلوپز در بخش وسط این کالا از جمله سایر معینه های این محصول خوش ساخت است که هم اکنون در سایت خبرنگاران به فروش می رسد.

اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل V8

6,300,000 تومان

مشاهده و خرید

اجاق گاز صفحه ای بوش مدل PKF375FP1E

یکی از مدل های القایی در بازار ایران که به وسیله برند معتبر بوش عرضه شده است، اجاق گاز صفحه ای بوش مدل PKF375FP1E است. به طور کلی صفحه اصلی این دستگاه از جنس سرامیک است و با 6 صفحه القایی پوشیده شده است.

پنل اجاق گاز دارای یک نمایشگر دیجیتال برای مشاهده اندازه مصرف انرژی و دمای دستگاه است و در کنار آن مجهز به هشدار داغی و قفل کودک به منظور جلوگیری از دسترسی بچه ها به پنل است. البته همان طور که در متن این راهنمای جامع خرید هم به آن اشاره شد، برای پخت موادغذایی بر روی صفحه های القایی این گاز باید از ظروفی با قابلیت القا بهره ببرید.

اجاق گاز صفحه ای بوش مدل PKF375FP1E

مشاهده کالا

اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل GI-13 کد NP

قیمت مناسب، بدنه ای از جنس استیل، رده مصرف انرژی پایین (A)، مجهز به 5 شعله باکیفیت با راندمان بالا، شبکه چدنی و لعاب کاری شده و طولی به مقدار 85 سانتی متر همه و همه از جمله معینات اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل GI-13 کد NP است.

این نوع محصول دارای سر شعله هایی با کارایی بالا و از نوع Gi13 است و طراحی لیدهای آن به شکلی وسیع از ریختن غذا بر روی سرشعله ها یه خوبی جلوگیری می نماید. نوع ولوم های اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل GI-13 باکالیت است و راندمان احتراقی 25 درصد بالاتر از حد استاندارد دارد.

اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل GI-13 کد NP

4,198,250 تومان

مشاهده و خرید

اجاق گاز صفحه ای کن مدل IG - 8507

اجاق گاز صفحه ای کن مدل IG - 8507 کالایی با طول 89 سانتی متر است که دارای معینه هایی همانند فندک اتوماتیک، پنج عدد شعله پخش کن، دسته کنترل هایی مقاوم به حرارت، جنس بدنه ای از شیشه سکوریت، دارای ترموکوپل و شبکه ای چدنی است. اجاق گاز کن مدل IG - 8507 شیر و سرشعله هایی از نوع جنرال دارد و ضخامت شیشه آن به 8 میلی متر می رسد.

اجاق گاز صفحه ای کن مدل IG - 8507

3 %

5,470,000

5,295,000 تومان

مشاهده و خرید

اجاق گاز صفحه ای وین سان مدل اجاق گاز رومیزی توکار وین سان استیل مدل 244

همانند سایر محصولات پرفروش این مقاله این نوع گاز رومیزی هم از رده انرژی A برخوردار است، بنابراین اگرجه ممکن است هزینه اولی که برای آن می دهید چندان پایین نباشد، اما به مروز زمان و با توجه به مصرفی که دارد هزینه مازادی را برای شما رقم نمی زند.

این گاز 5 شعله از جنس استیل است و با وجود سیستم جرقه زن اتوماتیک، ترموکوپل و ولوم سه جزئی کاملا نسوز و عایق راحتی در کارکرد را به شما هدیه می دهد. اجاق گاز رومیزی وین سان امکان نسب به شکل توکار را هم دارد و محدوده سایز آن برای طول 85 مناسب است. شبکه اجاق با لعاب ترک پوشانده شده است و به همین علت هم به راحتی در ماشین ظرفشویی قابل شست وشو است. در حالت کلی این گاز رومیزی مدلی کلاسیک و با دوام است که می تواند تا سال های سال در کنار شما باشد!

اجاق گاز صفحه ای وین سان مدل اجاق گاز رومیزی توکار وین سان استیل مدل 244

5,763,000 تومان

مشاهده و خرید

اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل Gi -97

اگر در پی اجاق صفحه ای با قیمت تقریبا کم و از برندی معتبر هستید، ما به شما آنالیز اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل Gi -97 را پیشنهاد می کنیم. در حالت کلی این محصول با شبکه چدنی، سه شعله پخش کن، مجهز به ترموکوپل به منظور حفظ ایمنی، توان حرارتی 3.8 وات و رده انرژی A به بازار عرضه شده است و بدنه آن از جنس شیشه سکوریت است. بعلاوه این کالای پخت و پز قابلیت نصب روی کابینت هایی با عرض 50 سانتی متر را به خوبی دارد. طول گاز رومیزی اخوان به 73 سانتی متر می رسد و ولوم هایی از جنس پلاستیک نسوز دارد.

اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل Gi -97

2,962,700 تومان

مشاهده و خرید

اجاق صفحه ای مدل RA210S

اگرچه اجاق گاز صفحه ای مدل RA210S جزو گزینه های متفرقه بازار به شمار می رود اما قیمت پایین آن به همراه معینه هایی که دارد ارزش بالایی را برای این کالای مجذوب کننده رقم زده است. این نوع اجاق گاز صفحه ای رده مصرف انرژی ای به مقدار B دارد و اگرچه همانند گزینه های قبلی کم مصرف نیست، اما باز هم نسبت به سایر مدل های متفرقه و ارزان قیمت بازار خوش مصرف است. اجاق صفحه ای مدل RA210S جزو کالاهای 3 شعله است و صفحه ای از جنس شیشه سکوریت دارد.

بعلاوه وجود ولوم ضد حرارت سربی، شیر و سر شعله های بسیار با کیفیت در ساختار آن بر ارزش آن افزوده است. محدوده مقدار طول این محصول 61 الی 85 سانتی متر است و با وجود فندک اتوماتیک، شبکه چدنی، ساختار ضدخش و مقاومت بالا در برابر حرارت گزینه ای ارزان به شمار می رود البته گفتنی است که این سیستم دارای ترموکوپل نیست و در زمان استفاده از آن باید نهایت دقت و ایمنی را به کار ببرید.

اجاق گاز صفحه ای مدل RA210S

1,326,000 تومان

مشاهده و خرید

اجاق گاز صفحه ای تفال مدل IH2108

یکی از مدل های بالا رده لوازم پخت و پز برقی در بازار ایران اجاق گاز صفحه ای تفال مدل IH2108 است که با معیناتی همانند 6 برنامه پخت و پز متنوع، صفحه تمام لمسی، حرارت قابل تنظیم، دارای تایمر و زمان دهی تا 180 دقیقه، بدنه ای سرامیکی و توان مصرفی 2100 وات همراه شده است. این سیستم برقی تنها دارای ک تک شعله است و برای خانواده های کم جمعیت مناسب است. در کنار این موارد راحتی در تمیز کردن صفحه این کالا و مقدار 26 در 10 سانتی متری آن از دیگر معینه هایی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید.

اجاق گاز صفحه ای تفال مدل IH2108

26 %

12,000,000

8,900,000 تومان

مشاهده و خرید

اجاق گاز صفحه ای گرنیه مدل IGCW8C51B

اجاق گاز گرنیه مدل IGCW8C51B محصولی با رده انرژی نه جندان کم یعنی C است که با 5 شعله پخش کن باکیفیت همراه شده است. این نوع اجاق گاز رومیزی صفحه ای مقاوم و از جنس شیشه سکوریت دارد که جزو گزینه های ساخت آلمان به شمار می رود.

این نوع اجاق یکی از مدرن ترین سیستم های بازار است و قابلیت نصب به شکل توکار را هم دارد. جالب است بدانید که سرشعله های این محصول از نوع ساباف ایتالیا و شبکه های این گاز چدنی و با ولوم های ارگانیک است. این دستگاه با ایمنی بالا و در عرض 90 سانتی متی به بازار ارائه شده است و راندمان بالای آن می تواند به معنی واقعی کلمه شما را شگفت زده کند.

اجاق گاز صفحه ای گرنیه مدل IGCW8C51B

مشاهده کالا

اجاق گاز 5 شعله داتیس مدل DG536

اجاق گاز صفحه ای داتیس مدل DG-536 کالایی با طراحی خاص و بسیار زیبا است که بدنه ای از شیشه سکوریت با ضخامت 8 میلی متر و کاملا مقاوم در برابر ضربه و حدبیشتر حرارت را دارد. این نوع اجاق پخت و پز مجهز به گریل هایی ساخته شده از چدن لعاب کاری شده و مقاوم در برابر تغییر رنگ و شوک حرارتی است که قابل شست وشو در ماشین ظرفشویی را هم دارد.

تعداد شعله پخش کن های این محصول 5 عدد و محصول کشور ایتالیا است و در کنار آن دارای ولوم هایی نسوز است. از بابت ایمنی هم می تواند خیالتان کاملا راحت باشد چراکه اجاق گاز 5 شعله داتیس مدل DG536 مجهز به ترموکوپل است.

اجاق گاز 5 شعله داتیس مدل DG536

8,800,000 تومان

مشاهده و خرید

جمع بندی

همان طور که متوجه شدید یکی از مهم ترین بخش های یک آشپزخانه یا یه عبارتی قلب آن اجاق گاز است و از آن جایی که خانه های امروزی به مرور کوچک تر شده اند محصولات حجیم و به اصطلاح مبله دیگر جایی در میان آشپزخانه ندارند.

با توجه به توسعه و تنوع در فراوری و فروش اجاق گازهای صفحه ای در این مقاله سعی بر این بود تا نکاتی را در قالب راهنمای خرید به شما ارائه دهیم تا بتوانید گزینه های پیش روی خود را از نظر جنس بدنه، تعداد شعله ها، محل قرارگیری شعله پخش کن ها، ابعاد و بسیاری فاکتورهای دیگر از هم تمیز دهید.

منبع: KitchenAid

کندوکاو بیشتر

رنج قیمت انواع گاز صفحه ای چقدر است؟

بسته به امکانات، قابلیت ها و مقدار محصول قیمت گازهای صفحه ای بین 1میلیون و پانصد هزار تومان تا 15 میلیون تومان در سال 1401 متغیر است.

برترین برندهای گاز رومیزی چیست؟

گازهای صفحه ای جینر، بوش و سامسونگ برترین مارک های غیرایرانی برای این دسته از محصولات هستند. بعلاوه از جمله محبوب ترین برندهای ایرانی این کالاها اخوان و داتیس است.

مقدار یک اجاق گاز صفحه ای از نوع استاندارد چقدر است؟

به طور کلی، یک اجاق گاز استاندارد 30 اینچ (حدودا 75 سانتی متر) عرض دارد و شامل چهار مشعل مجزا می گردد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 881

به "راهنمای خرید گاز صفحه ای؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید گاز صفحه ای؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید