خبرنگاران پایانه صادراتی در گچساران ایجاد می گردد

به گزارش شهر ورزش، گچساران - خبرنگاران -معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ایجاد پایانه صادراتی در شهرستان گچساران تدوین و در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری استان تصویب شده است.

خبرنگاران پایانه صادراتی در گچساران ایجاد می گردد

امیر تیمور موسویان روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران گفت: این طرح برای انجام مطالعات بیشتر به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال شده است.

وی بیان نمود:طرح پایانه صادراتی گچساران پس از انجام مراحل مقدماتی با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: سرمایه گذار این طرح تعیین شده است.

موسویان ابراز داشت: با توجه به اینکه گچساران در محل اتصال استان های فارس، خوزستان، بوشهر و در نزدیکی بنادر جنوب کشور واقع شده است ظرفیت های لازم برای ایجاد پایانه صادراتی را دارد.

وی تاکید نمود: در صورت ایجاد چنین زیرساختی امکان راه اندازی طرح های صنایع تبدیلی و نگهداری تولیدات کشاورزی به ویژه مرکبات و سیب در استان فراهم خواهد شد.

موسویان بیان کرد: بازار یابی ، صادرات،اصلاح نظام توزیع و تنظیم بازار تولیدات استان کهگیلویه و بویراحمد از مزایای راه اندازی پایانه صادراتی در گچساران است.

وی با اشاره به تصویب طرح منطقه ویزه مالی گچساران در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید نمود: ایجاد پایانه صادراتی یکی از زیرساخت های منطقه ویژه مالی در این شهرستان نیز محسوب می گردد.

موسویان اضافه نمود: براساس قانون در مناطق ویژه مالی مشوق های خوبی برای جذب سرمایه گذاران پیش بینی شده است که می تواند به ایجاد فرصت های شغلی جدید یاری کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 311

به "خبرنگاران پایانه صادراتی در گچساران ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پایانه صادراتی در گچساران ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید