داخلی سازی جعبه های هیدرولیک فرمان خودرو در کشور

به گزارش شهر ورزش، یک شرکت دانش بنیان با افزایش فراوری و عرضه جک هیدرولیک فرمان، در پی افزایش داخلی سازی جعبه های هیدرولیک فرمان خودرو در کشور است.

داخلی سازی جعبه های هیدرولیک فرمان خودرو در کشور

خبرنگاران - یک شرکت دانش بنیان داخلی با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی با افزایش فراوری و عرضه جک هیدرولیک فرمان، موجب بالا رفتن تیراژ فراوری جعبه فرمان هیدرولیک در کشور شده است.

یکی از شرکت های دانش بنیان در سال 1379 اقدام به فراوری پمپ و ادوات هیدرولیکی در صنایع خودروسازی و صنعت نموده است و در کنار آن فراوری و عرضه کنیستر یا بخارگیر بنزین همراه با فرهنگ سازی جهت تعویض و جایگزینی آن در خودرو را هم در دستور کار خود قرار داد.

این شرکت در سال 1382 با بهره مندی از خط فراوری خریداری شده از شرکت انتگرال هیدرولیک آلمان پیروز به خودکفایی در فراوری پمپ هیدرولیک پره ای طرح ویکرز در ایران هم شده است.

مهندس نظامعلی علی نژاد، قائم مقام و عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان در خصوص کارکرد و ویژگی های سیستم هیدرولیک فرمان خودرو اعلام نمود: با وجود فعالیت 25 ساله صنایع خودروسازی برای هیدرولیک کردن فرمان خودروهای فراوریی، 80 تا 85 درصد وزنی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو شامل شیر مقسم فرمان، جک هیدرولیک و پمپ وارداتی بوده و باقی قطعات هم به وسیله شرکت های داخلی فراوری و تأمین شده است.

جعبه های هیدرولیک فرمان خودرو

فراوری کیفی با قیمت و شرایط رقابتی

وی اضافه کرد: ما پیروز به راه اندازی خط فراوری با خودکفایی بالای 95 درصد جک هیدرولیک فرمان و راه اندازی خط فراوری آزمایشی شیر مقسم هیدرولیک فرمان با پیچیدگی در تکنولوژی فراوری و سخت افزار مورد احتیاج شدیم. فراوری کیفی با قیمت و شرایط رقابتی از جمله ویژگی های محصول ماست.

علی نژاد اضافه کرد: با آغاز تحریم های دوره اول استکبار جهانی و محدویت های نسبی ایجاد شده مصمم به خودکفایی و داخلی سازی مجموعه های حساس فوق در سیستم هیدرولیک فرمان خودرو در ایران شدیم، اما به علت عدم حمایت های قراردادی، مالی، مالی و برنامه ای به جهت ایمنی قطعات در خودرو، این مسئله باعث تأخیر و کندی فرایند خودکفایی شده است.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان در خصوص تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت و فراوری جعبه هیدرولیک فرمان هم گفت: صندوق نوآوری برای فراوری و عرضه جک هیدرولیک فرمان وام سرمایه در گردش به این شرکت تخصیص داده است که موجبات افزایش فراوری و توسعه بازار را فراهم نموده است. این شرکت در کوشش است با جذب مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به راه اندازی فاز فراوری صنعتی شیر هیدرولیک فرمان برای برطرف احتیاجمندی صنایع خودروسازی کند.

احتیاج به امکانات و سخت افزارهای مخصوص

وی پروژه سیستم هیدرولیک فرمان را جزو تکنولوژی های های تک و برتر دانست و گفت: ما پیروز شدیم این مجموعه را به صورت ایرانی و بومی فراوری کنیم، اما در فراوری هیدرولیک فرمان به امکانات و سخت افزارهای بسیار مخصوص برای فراوری این محصول احتیاج داریم که با حل مشکل و جایگزینی آن به صورت بومی امکان راه اندازی و توسعه فراوری را خواهیم داشت.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، قائم مقام و عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه مصرف کننده نهایی جعبه هیدرولیک فرمان، شرکت های ایران خودرو و سازه گستر سایپا هستند، توضیح داد: فراوریات جاری شرکت در جعبه فرمان خودروهای پژو، سمند، پژو پارس و دنا مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: بیت ران
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 458

به "داخلی سازی جعبه های هیدرولیک فرمان خودرو در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داخلی سازی جعبه های هیدرولیک فرمان خودرو در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید