سازمان زیباسازی شهرداری قم منحل شد

به گزارش شهر ورزش، اساسنامه سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری با انحلال سازمان زیباسازی و ادغام آن در سازمان پارک ها و فضای سبز شهری تصویب شد.

سازمان زیباسازی شهرداری قم منحل شد

به نقل از شهرداری قم، پنجاه وهفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به ریاست حسین اسلامی و با حضور معاونان شهردار و اعضای شورای شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار گردید.

آنالیز اساسنامه سازمان در حال تأسیس سیما و منظر و فضای سبز مهم ترین دستور کار این جلسه بود که در قالب آن، اعضای شورای شهر با کلیات آن جهت ادامه فرآیند ادغام و تأسیس سازمان نو موافقت کردند.

بومی سازی وظایف و رسالت ها، افزایش شفافیت و راندمان کاری و چابک سازی اداری از اهداف مهم تأسیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز بود.

بر اساس اساسنامه مورد تأیید اعضای شورای شهر قم، سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری قم در قالب ماده 84 به فعالیت خواهد پرداخت.

حسن اسلامی رئیس شورای شهر قم با اشاره به آنالیز اساسنامه نو سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری قم، گفت: درنهایت وزارت کشور باید اساسنامه و اصل ادغام این دو سازمان را بپذیرد.

او یادآور شد: داشتن حداقل 10 مترمربع سرانه فضای سبز شهری و وجود حداقل 100 هکتار فضای سبز محقق شده دو پیش شرط اولیه در ادغام این دو سازمان در هم است که این سرانه ها در قم بیشتر از دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور است.

رئیس شورای شهر قم ابراز کرد: مسائل گذشته شهرداری قم در ادغام سازمان کشتارگاه صنعتی نباید در تأسیس سازمان سیما و منظر و ادغام سازمان زیباسازی در سازمان پارک ها و فضای سبز تکرار گردد.

او با انتقاد از شرایط نما های شهری و افسارگسیختگی این حوزه، مطرح کرد: مبحث نما های شهری در حوزه فعالیت های سازمان سیما و منظر و فضای سبز نخواهد بود و همچنان این حوزه در حیطه اختیارات معاونت شهرسازی و معماری است.

مهدی اصفهانیان مقدم معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این رابطه گفت: ادغام دو سازمان پارک ها و فضای سبز و زیباسازی در قالب کمیسیون های تخصصی طی جلسات مستمر موردآنالیز و گفتگو قرارگرفته است.

وی اعلام نمود: برای جلوگیری از ایجاد خلل در خدمات رسانی به شهروندان، شهرداری قم فرایند انحلال سازمان زیباسازی و ادغام آن در سازمان پارک ها و فضای سبز را دنبال نموده است.

به گفته او، کارکرد های ویژه و نقاط قوت این دو سازمان در اساسنامه سازمان سیما و منظر موردتوجه بوده و نقاط حذف آن، کنار گذاشته شده است.

اصفهانیان مقدم توضیح داد: کاهش هزینه ها، کیفی سازی نیرو های انسانی و افزایش عملکرد از اهداف عمده ادغام این دو سازمان در سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری است.

بعلاوه سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به طرح ادغام دو سازمان پارک ها و فضای سبز و زیباسازی، گفت: با ادغام این سازمان بعضی از امور موازی حذف و خللی در خدمات رسانی به شهروندان ایجاد نخواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم توضیح داد: در تنظیم اساسنامه سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری از خرد جمعی و بعلاوه تجربه های کلان شهر های دیگر و نظرات وزارت کشور مورد دقت نظر بوده است.

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 837

به "سازمان زیباسازی شهرداری قم منحل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان زیباسازی شهرداری قم منحل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید