صنعت چاپ لرستان در منطقه غرب و جنوب غرب کشور پیشرو است

به گزارش شهر ورزش، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در لرستان، عصر یکشنبه نهم آبان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به همراه معاون توسعه مدیریت اداره کل و کارشناس مسئول چاپ این اداره از دومین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و میانه استان لرستان بازدید کردند.

صنعت چاپ لرستان در منطقه غرب و جنوب غرب کشور پیشرو است

احمدحسین فتایی در این بازدید گفت: صنعت چاپ یکی از حوزه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از زیرساخت هایی است که به توسعه فرهنگی و هنری کشور یاری می نماید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه نمود: صنعت چاپ لرستان رشد قابل قبولی داشته است، وجود بیش از 100 واحد چاپخانه و 3 واحد بزرگ صنعتی چاپ در سطح استان که با تولیدات خود در زمینه چاپ و نشر به چرخه صنعت استان یاری می نمایند و ما نیز خود را ملزم به حمایت از این واحدها می دانیم.

وی گفت: در این بازدید بخشی از توانمندی های این صنعت را در لرستان در چند غرفه مشاهده کردیم که متاسفانه به علت سنگینی تجهیزات و مساحت بالایی که برخی از وسایل حوزه چاپ در برمیگیرند امکان نمایش بیشتر صنایع و توانمندی های این صنعت وجود نداشته؛ اما در بازدیدی که از چاپخانه های بروجرد، خرم آباد، الیگودرز و سایر شهرستان ها داشتیم این توانمندی ها را به وضوح دیدیم.

فتایی توضیح داد: حضور در این نمایشگاه ها به صنایع چاپ ما یاری می نماید؛ صنعت چاپ لرستان امروزه در جایگاهی واقع شده است که از استان هایی مانند تهران، البرز، سمنان، اصفهان سفارش کار دریافت می نماید. وجود چاپخانه های، چاپ بسته بندی دارویی با چاپ محصولات دارویی بیش از 20 شرکت و بعلاوه چاپ بر روی فلزات از جمله محصولات روغن ماشین و محصولات خوراکی مانند قوطی های کنسرو و ... از جمله این توانمندی ها می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: امروزه لرستان در منطقه غرب و جنوب غرب کشور در صنعت چاپ پیشرو است و در سال های آینده نیز شاهد افتتاح مراکز بیشتری نیز خواهیم بود.

فتایی حضور نمایندگان اصحاب رسانه را جهت پیوست فرهنگی همه نمایشگاه ها حائز اهمیت دانست و اضافه نمود: اهالی رسانه می توانند جهت آگاهی بخشی، تبلیغ، تشویق و ترغیب عموم مردم جهت استفاده از محصولات داخلی که امروزه از لحاظ کیفیت نیز رشد خوبی داشته اند اثرگذار باشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 551

به "صنعت چاپ لرستان در منطقه غرب و جنوب غرب کشور پیشرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت چاپ لرستان در منطقه غرب و جنوب غرب کشور پیشرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید