فقرات بی ستون؛ تجربه شخصی در زندگی

به گزارش شهر ورزش، در روزگار کرونایی نمایش ها و تئاترهای کمی هست که بتوان آنها را با خیال راحت دید و مضطرب نشد که به کرونا مبتلا شده باشی. به همین علت بعضی از کارگردانان ایده های مختلفی هم چون اجرا با تعداد محدود تماشاگر یا اجرای آنلاین را انتخاب نموده اند.

فقرات بی ستون؛ تجربه شخصی در زندگی

نمایش فقرات بی ستون که میلاد شجره آن را کارگردانی می نماید از جمله نمایش هایی است که راه اجرای خود را با تعداد محدود تماشاگر باز گذاشته است.

فاصله از اجرای رسمی

نمایش فقرات بی ستون پیش از این از 11 تا 13 تیرماه به روی صحنه رفت و در تصمیم تیم این نمایش هر هفته شنبه ها با تعداد محدود تماشاگر اجرا می رود. این تیم تصمیم گرفته است که به علت شکل ویژه ای که این اجرا دارد و شرایطی که تئاتر بعد از کرونا با آن روبرو شده است، این اثر هفته ای یک اجرا داشته باشد.

این اثر شاید از تئاتر به معنای رسمی آن فاصله داشته باشد زیرا یک تجربه شخصی در زندگی کارگردان است که به اجرا تبدیل شده است. هر شب از اجرا امکان دارد که با شب دیگر متفاوت باشد و کار دچار تغییر و تحولاتی گردد به همین علت کار با فرم معمول اجرای یک تئاتر فاصله دارد.

این نمایش درآف استودیو فراوری می گردد. داستان نمایش ویژگی اتو بیوگرافی دارد و ساختار نمایش بیشتر شبیه سولو است تا مونولوگ و در طول اجرای نمایش دیالوگ بین بازیگر نمایش و طراح صدای نمایش رد و بدل می گردد و صدا در این نمایش نقش بسیار مهم و جدی دارد.

عوامل نمایش

میلاد شجره کارگردان نمایش فقرات بی ستون در سال های اخیر اجراهای موفقی نظیر گفت وگوی فراریان و گفت وگوی برجای ماندگان با بازی باران کوثری را روی صحنه برده است. او سوای فعالیت در حوره کارگردانی در زمینه مدیریت تماشاخانه موج نو نیز فعالیت داشته است.

کاوه ستاری به عنوان طراح صدا، انوشیروان آریا به عنوان طراح ویدیو، باران کوثری به عنوان طراح لباس، میلاد شجره و کاوه ستاری و انوشیروان به عنوان اجراگران و شکوه احمدی به عنوان طراح گرافیک در نمایش فقرات بی ستون حضور دارند .

در این باره بخوانید:

نمایش مرجان راوی قصه های امروزی

در غرب خبری نیست؛ مشهورترین رمان ضد جنگ دنیا

Safe سریالی که شما را درگیر می نماید

شجره درباره پذیرفتن ریسک اجرای تئاتر در شرایط پساکرونا و مشکلاتی که می توانند پیش رو داشته باشند، پیش از این گفته بود: شرایط پیش رو واقعیتی است که باید با آن کنار بیاییم تا کم کم راه حلش را پیدا کنیم البته می دانم که قرار نیست شرایط تئاتر به شرایط قبل از کرونا بازگردد. تصمیمی که برای اجرا گرفتیم یک تصمیم شخصی نبوده بلکه با مشورت با اعضای گروه اجرا شده است. البته در این اجرا ما شرایط اقتصادی را لحاظ نکرده ایم اما با وجود از دست دادن بعضی از شرایط این یک تصمیم گروهی بود که کارمان اجرا گردد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 572

به "فقرات بی ستون؛ تجربه شخصی در زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقرات بی ستون؛ تجربه شخصی در زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید