فقط با یک نعناع پوست و موی خود را درخشان کنید

به گزارش شهر ورزش، نعناع گیاهی خوش عطر است که با فواید فراوان خود برای سلامتی جسم، فکر، پوست و مو می تواند شما را شگفت زده کند.

فقط با یک نعناع پوست و موی خود را درخشان کنید

این گیاه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مثل نیاسین، فولات، کلسیم، مس و آهن است. اگر می خواهید رشد موهایتان بیشتر گردد، دهانتان خوشبو گردد، استرستان کاهش پیدا کند و خطر ابتلا به سرطان در شما کم گردد، نعناع را به روش های مختلف در رژیم غذایی خود جای دهید. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع خواص نعناع برای پوست و مو می پردازیم.

خواص نعناع برای پوست و مو

خواص نعناع برای پوست

مسائل پوستی مختلف را درمان می نماید

نعناع در کرم های موضعی مخصوص مسائل پوستی استفاده می گردد. خواص تسکین دهنده این گیاه آن را تبدیل به یک داروی مناسب برای راش (بثورات) می نماید. نعناع اثرات بهبوددهنده قوی روی پوست دارد.

چربی پوست را از بین می برد

قرن هاست که از برگ های نعناع برای درمان چربی پوست استفاده می گردد. منتول موجود در نعناع ترشح چربی از غدد سبوم را کاهش می دهد که این موضوع به طور طبیعی چربی اضافی پوست را برطرف می نماید. برای استفاده از نعناع جهت برطرف چربی پوست، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • برگ های نعناع تازه را آسیاب کنید و آن ها را با اندازه کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید.
  • مخلوط ایجاد شده را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید 10 دقیقه بماند.
  • صورت خود را بشویید و خشک کنید.
  • می توانید به این ماسک روغن جوجوبا، عسل یا ژل آلوئه ورا اضافه کنید تا نتایج بهتری بگیرید .

با آفتاب سوختگی و برنزه شدن پوست در اثر آفتاب مبارزه می نماید

نعناع منبع غنی ویتامین های C و A محسوب می گردد و حاوی فولات و اسیدهای چرب امگا 3 است و به همین علت به مبارزه با مسائل مربوط به نور خورشید مثل برنزه شدن پوست یا آفتاب سوختگی یاری می نماید.

نعناع حاوی یک ماده مغذی به نام پریلیل الکل است که از شکل گیری سلول های سرطانی جلوگیری می نماید. روش استفاده از نعناع برای بهره گیری از خاصیت ذکر شده در ادامه آورده شده است.

  • با برگ های نعناع آسیاب شده و کمی آب یک خمیر درست کنید و آن را روی صورتتان قرار دهید. بعلاوه می توانید برای برطرف برنزگی پوست در اثر آفتاب، از روغن نعناع به صورت موضعی بهره ببرید.
  • اگر می خواهید از روغن نعناع به طور مستقیم روی صورت خود بهره ببرید، آن را با یک روغن حامل رقیق کنید تا دچار التهاب نشوید.

خواص نعناع برای مو

نعناع نه تنها برای پوست مفید است، بلکه فوایدی برای مو هم دارد. این گیاه معمولا به توانایی خود در جوانسازی مو شناخته می گردد. نعناع به مبارزه با مسائل مربوط به مو یاری می نماید. در ادامه خواص نعناع برای مو را در اختیارتان قرار داده ایم.

به عنوان تونیک مو عمل می نماید

روغن نعناع زمانی که با روغن های اسانسی دیگر مثل روغن درخت چای، روغن نارگیل، روغن کرچک یا روغن ویتامین E مخلوط گردد، به عنوان یک تونیک موی عالی عمل می نماید. تونیک مو محصولی است که باید از آن روی پوست سر خود بهره ببرید . این محصول سرعت رشد مو را افزایش می دهد و به حفظ سلامت پوست مو یاری می نماید.

شپش را برطرف می نماید

روغن نعناع به عنوان دافع حشرات عمل می نماید و استفاده از آن روی مو می تواند شپش را برطرف کند . اگر دچار شپش هستید، از روغن نعناع به روش زیر بهره ببرید .

  • موهایتان را با روغن نعناع خوب ماساژ دهید.
  • اجازه دهید روغن به مدت 24 ساعت روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را بشویید.
  • این کار را 3 بار در هفته تکرار کنید تا به طور کامل از شر شپش ها رها شوید.
  • اگر پوست حساسی دارید و احتمال می دهید پوستتان تحریک می گردد، می توانید روغن نعناع را با روغن زیتون رقیق کنید.
  • روغن نعناع بعلاوه احساس خارش ناشی از شوره را کاهش می دهد .

رشد مو را افزایش می دهد

ماساژ دادن روغن نعناع روی پوست سر به متعادل کردن سطح PH یاری می نماید. این موضوع در خنثی کردن اثرات فراوری چربی بیش از حد مفید است و از این طریق چربی مو را کاهش می دهد. این مسأله فولیکول های مو را تحریک می نماید و گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد و در نتیجه رشد مو را زیاد می نماید.

فولیکول های مو را هیدراته می نماید

آبرسانی کردن مو یکی دیگر از خواص نعناع به شمار می رود. این گیاه با هیدراته کردن فولیکول ها، به شما موهایی درخشان، نرم و لطیف می دهد. چند قطره از روغن نعناع را کف دستتان بریزید و به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید.

علاوه بر این روغن نعناع باعث چرب شدن موها نمی گردد و رایحه خوبی به موهایتان می دهد. هنگام استفاده از ابزارهای صاف کننده مو، می توانید روغن نعناع را به عنوان سرم محافظت کننده روی موهای خود بمالید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب هرگز از این لوازم آرایش استفاده نکنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 836

به "فقط با یک نعناع پوست و موی خود را درخشان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط با یک نعناع پوست و موی خود را درخشان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید