مشاهده گونه نادر زاغ سفید در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان استان کردستان

به گزارش شهر ورزش، خبرنگاران/کردستان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه، از مشاهده گونه نادر و کمیاب زاغ سفید در حوزه استحفاظی منطقه بدر و پریشان اطلاع داد.

مشاهده گونه نادر زاغ سفید در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان استان کردستان

توفیق زارعی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار در حوزه استحفاظی بدر و پریشان گونه ای کمیاب از زاغی سفید مبتلا به آلبینیسم مشاهده شد.

وی با بیان اینکه آلبینیسم نوعی جهش ژنتیکی است که به دلیل اختلال در فراوری رنگدانه ها در بدن فراوری می گردد و در آن رنگ پرنده کاملا سفید می گردد؛ اعلام نمود: این قطعه از پرندگان با وجود اینکه به ندرت مشاهده می شوند قابل ثبت، دیدنی و ارزشمند هستند.

زارعی اضافه نمود: زاغی ها پرندگانی از خانواده کلاغیان هستند و یکی از باهوش ترین جانوران به شمار می آیند؛ زاغی ها با نام زاغی اوراسیایی شناخته شده اند که نه فقط تنها پرنده، بلکه تنها جانور غیر پستانداری است که می تواند تصویر خود را در آینه تشخیص دهد.

زاغی پرنده ای است که محل زندگی آن بیشتر در اروپا، قسمت بزرگی از آسیا و شمال غرب آفریقا می باشد. طول بدن زاغی حدود 40 تا 51 سانتی متر است که بیش از نیمی از طول آن، دم بلند پرنده است. پرهای شانه، پهلوها و شکم آن سفید و بقیه پر و بالش سیاه با جلای آبی، سبز و ارغوانی است. همه چیزخوار است اما غذاهای گوشتی را بر تغذیه های گیاهی ترجیح می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 336

به "مشاهده گونه نادر زاغ سفید در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان استان کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده گونه نادر زاغ سفید در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان استان کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید