مقایسه نگرش و روش امامان (ع) و جریان های علوی در مواجهه با حاکمان

به گزارش شهر ورزش، به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی، کتاب مقایسه نگرش و روش امامان (ع) و جریان های علوی در مواجهه با حاکمان می کوشد نگرش و روش امامان معصوم (ع) و جریان های علوی را درباره حکومت و چگونگی رویارویی با حاکمان تبیین و مقایسه کند.

مقایسه نگرش و روش امامان (ع) و جریان های علوی در مواجهه با حاکمان

این اثر در سه فصل پیرامون مباحثی همانند کلیات، نگرش امامان و دیگر علویان به حکومت و حاکمان و روش امامان و دیگر علویان در مواجهه با حاکمان مطالبی را ارائه نموده است.

ابوالفضل هادی منش نویسنده این اثر در بخش مقدمه آورده است: مساله خلافت و جانشینی رسول خدا (ص) در باورهای سیاسی و کلامی مسلمانان سبب ایجاد مذاهب، فرقه ها، سلسله ها و دولت های گوناگونی شد؛ اگرچه رسول خدا (ص) خاندان خود را به عنوان امام و رهبر جامعه معرفی کرد، اما طی بروز کشمکش بر سر جانشینی خاندان ایشان از خلافت محروم شد و قدرت به دست حاکمان افتاد. امامان و دیگر علویان که به علت سفارش پیامبر (ص) خلافت را حق خود می دیدند برای باز پس گیری این حق کوشش بسیاری کردند و مواجهه فراوانی در این زمینه با حاکمان داشتند.

کتاب مقایسه نگرش و روش امامان (ع) و جریان های علوی در مواجهه با حاکمان در شمارگان 300 نسخه و در قطع وزیری به وسیله بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 537

به "مقایسه نگرش و روش امامان (ع) و جریان های علوی در مواجهه با حاکمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه نگرش و روش امامان (ع) و جریان های علوی در مواجهه با حاکمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید