مکرون: اراده مشترک در ناتو برای همکاری ایجاد شده است

به گزارش شهر ورزش، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در سخنانی همسو با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مبنی بر ضرورت همکاری ناتو گفت: اراده مشترکی در پیمان آتلانتیک شمالی برای همکاری ایجاد شده است.

مکرون: اراده مشترک در ناتو برای همکاری ایجاد شده است

مکرون که جمعه شب به طور وبیناری در نشست امنیتی مونیخ 2021 سخن می گفت، همسو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، روسیه را تهدید مشترک خواند و در عین حال افزود: ما نیازمند گفت و گو با روسیه برای تحقق صلح هستیم.

مکرون با تکرار اتهامات واهی ادعا کرد: ایران تهدید مشترک برای کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و این مساله مهمی است. وی افزود: باید به کمک شریکانمان به راهکاری مناسب در خصوص پرونده هسته ای ایران دست پیدا کنیم

مکرون از اظهار نظر درباره سایر مناطق جهان نیز خودداری نکرد و گفت: باید به راهکار های اساسی و ریشه ای در خصوص ساحل آفریقا و سوریه و ناگورنو قره باغ رسید.

مکرون همچنین گفت: باید ساختار امنیتی ناتو را بازسازی کنیم.

رئیس جمهور فرانسه به ضروت همکاری اروپا و امریکا در عرصه های امنیتی و زیست محیطی پرداخت و سپس با طرح موضوع ضرورت تمرکز بر آفریقا از دروازه کمک های کرونایی گفت: باید برای کمک به کشورهای فقیر در تامین دوزهای واکسن کرونا کمک کنیم.

مکرون نهایتا پیشنهاد داد که 13 میلیون دوز واکسن از سوی کشورهای غربی به کشورهای آفریقایی اختصاص یابد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 213

به "مکرون: اراده مشترک در ناتو برای همکاری ایجاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: اراده مشترک در ناتو برای همکاری ایجاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید