هشدار، هوش مصنوعی زندگی انسان را به خطر می اندازد!

به گزارش شهر ورزش، زومیت نوشت: مدیرعامل سابق گوگل از نگرانی هایش در خصوص آینده هوش مصنوعی می گوید.

هشدار، هوش مصنوعی زندگی انسان را به خطر می اندازد!

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، می گوید که اقدامات ایمنی کافی برای جلوگیری از آسیب های فاجعه بار هوش مصنوعی وجود ندارد.

اشمیت که در حال حاضر رئیس کمیسیون امنیت ملی در خصوص هوش مصنوعی (NSCAI) است، در نشستی که به وسیله اکسیوس برگزار گردید، هوش مصنوعی را به بمب های اتمی تشبیه کرد که آمریکا در سال 1945 روی ژاپن انداخت.

اشمیت در جریان گفتگو در این اجلاس به مایک آلن، یکی از بنیانگذاران اکسیوس، گفت: پس از ناکازاکی و هیروشیما، 18 سال طول کشید تا به معاهده ممنوعیت آزمایش سلاح اتمی و چیزهایی از این دست برسیم.

اگرچه کسانی که این فناوری را می سازند، از OpenAI گرفته تا خود گوگل و فراتر از آن، یک سری اقدامات ایمنی برای مهار این فناوری ایجاد نموده اند، اما اشمیت گفت که فکر می نماید ایمنی های فعلی کافی نیستند.

رئیس سابق گوگل گفت ظرف تنها 5 تا 10 سال، هوش مصنوعی می تواند به میزان ای قدرتمند گردد که به بشریت آسیب برساند. او ادامه داد: بدترین حالت این است که کامپیوتر خودش بتواند تصمیم بگیرد چه کاری انجام دهد و اگر آن ها بتوانند به سیستم های تسلیحاتی دسترسی پیدا نمایند یا به قابلیت های وحشتناک دیگری برسند، ممکن است در خصوص آن به ما انسان ها دروغ بگویند.

اشمیت گفت برای جلوگیری از چنین نتیجه وحشتناکی یک سازمان غیردولتی شبیه به هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (IPCC) باید تاسیس گردد تا اطلاعات دقیقی را به سیاست گذاران بدهد و به آن ها در تصمیم گیری در خصوص هوش مصنوعی و احتمال قدرتمند شدن آن، یاری کند.

در حالی که رئیس سابق گوگل مرتباً نگرانی های خود در خصوص هوش مصنوعی را علنی می نماید، یان لی کان، مدیر بخش هوش مصنوعی متا، شدیداً موضع مخالف گرفته است.

ماه گذشته، لی کان به فایننشال تایمز گفت که این فناوری به میزان کافی هوشمند نیست که بتواند به تنهایی بشریت را تهدید کند. او با یکی از پیشگامان هوش مصنوعی، جفری هینتون، که اوایل سال جاری گوگل را بابت نگرانی های خود درمورد هوش مصنوعی ترک کرد، بر سر این مفهوم که مدل های زبانی بزرگ (LLM) به میزان کافی پیچیده هستند تا درک نمایند که انسان ها به آن ها چه می گویند، بحث کردند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آذر 1402 بروزرسانی: 10 آذر 1402 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 982

به "هشدار، هوش مصنوعی زندگی انسان را به خطر می اندازد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار، هوش مصنوعی زندگی انسان را به خطر می اندازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید