پاسخ معاون وزیر امور خارجه به ادعاهاى وزیر کانادایى درباره هواپیماى اوکراینى

به گزارش شهر ورزش، معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه ای وزیر حمل و نقل کانادا، نسبت به هر گونه سیاسی کردن موضوع هواپیمای اوکراینی هشدار داد.

پاسخ معاون وزیر امور خارجه به ادعاهاى وزیر کانادایى درباره هواپیماى اوکراینى

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه روز آدینه طی سخنرانی تفصیلی در نشست 223 شورای ایکائو دیدگاهها و فعالیتهای کشورمان را در مورد سانحه هواپیمای اوکراینی تشریح کرد.

بهاروند در سخنرانی خود، ضمن ابراز تاسف و تسلیت مجدد به خانواده های جانباختگان سانحه، ابعادحقوقی، قضایی و فنی سانحه را تبیین نمود.

وی تصمیم دولت ایران را مبنی بر پرداخت به خانواده های جانباختگان مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر امور خارجه با تصریح و تاکید بر توصیه های ایران در گزارش نهایی در مورد هواپیمای اوکراینی و اعلام خرسندی از توجه ایکائو به آنها و تنظیم برنامه های کاری برای اجرایی کردن این توصیه ها، از هر گونه ابتکار یا برنامه ای برای ارتقاء ایمنی هوانوردی بین المللی استقبال کرد.

بهاروند در پاسخ به اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه ای وزیر حمل و نقل دولت کانادا در این جلسه، نسبت به هر گونه سیاسی کردن موضوع هشدار داد .

معاون وزیر امور خارجه اعلام کردکه چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی ، نه تنها هیچ کمکی به ارتقاء ایمنی هوانوردی نمی کند بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو و حمل و نقل هوایی ایمن می شود.

در ادامه رئیس شورای ایکائو و هیاتهای شرکت کننده از مشارکت هیات ایرانی قدردانی و بر ابعاد فنی و غیرسیاسی بودن موضوع تاکید کردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 365

به "پاسخ معاون وزیر امور خارجه به ادعاهاى وزیر کانادایى درباره هواپیماى اوکراینى" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ معاون وزیر امور خارجه به ادعاهاى وزیر کانادایى درباره هواپیماى اوکراینى"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید