کم مصرف ترین خودرو های دنیا از سال 1975 تا امروز

به گزارش شهر ورزش، گفتنی است که مصرف بنزین این خودرو ها به ازای گالن و نه لیتر محاسبه شده و هر گالن برابر با 3.75 لیتر است.

کم مصرف ترین خودرو های دنیا از سال 1975 تا امروز

خودروسازان همواره در پی راه های هوشمندانه ای برای بهبود کاهش مصرف بنزین در خودرو های خود هستند. شکست دادن رقبا حتی با کمترین فاصله ای می تواند نتایج ارزشمندی را به ارمغان بیاورد. این اینفوگرافیک، کم مصرف ترین خودرو ها از سال 1975 تا به امروز را نشان می دهد.

گفتنی است که مصرف بنزین این خودرو ها به ازای گالن و نه لیتر محاسبه شده و هر گالن برابر با 3.75 لیتر است.

آنالیز اجمالی داده ها

تمامی اطلاعات اینفوگرافیک بالا در مورد کم مصرف ترین خودرو ها در جدول زیر آمده است. داده ها تا سال 2005 فقط به صورت افزایشی 5 ساله در دسترس بودند و پس از آن به سالانه تغییر می نمایند. از این مجموعه داده، ما می توانیم سه رویکرد متمایز برای به حداکثر رساندن بهره وری سوخت را شناسایی کنیم.

کوچک کردن

تا قبل از سال 2000، برترین راه برای خودروسازان برای دستیابی به راندمان سوخت خوب، کاهش حجم بود. کوچک تر کردن یا سبک تر کردن ماشین ها به این معنی بود که می توان آن ها را با موتور های بسیار کوچک، مجهز کرد. به عنوان مثال، شورولت اسپرینت 1985 دارای سرعت 49.6 MPG (مایل پیموده شده به ازای هر گالن بنزین)، اما زمان 0-60 آن 15 ثانیه بود.

هیبرید ها

دهه 2000 شاهد معرفی خودرو های هیبریدی مانند هوندا اینسایت و تویوتا پریوس بود. با گنجاندن یک باتری کوچک برای پشتیبانی از موتور احتراقی، خودروسازان می توانند MPG های خوبی را بدون از دست دادن این میزان به دست آورند.

جدول زیر ارقام فروش سالانه ایالات متحده را برای هر دو مدل مقایسه می نماید. فروش اینسایت به شدت نوسان داشته است، زیرا هوندا این مدل را در چندین بازه کوتاه (1999-2006، 2009-2014، 2018-2022) فراوری نموده است.

کم مصرف ترین خودرو ها

پریوس ممکن است برای مدت طولانی بر بازار هیبریدی تسلط داشته باشد، اما این خودرو نیز با مشکلاتی روبرو شده است. فروش آن از سال 2014 کاهش یافته است و حتی در سال های اخیر به پایین ترین سطح خود رسیده است. دلایل متعددی پشت این روند وجود دارد که یکی از آن ها در دسترس بودن مدل های هیبریدی بیشتر از برند های دیگر است. بعلاوه نمی توانیم عرضه تسلا مدل 3 را نادیده بگیریم که در سال 2017 ارسال آن به مشتریان شروع شد.

وسایل نقلیه الکتریکی

ما در حال حاضر در میانه یک گذار تاریخی به سمت خودرو های الکتریکی هستیم. با این حال، از آنجایی که خودرو های الکتریکی از سوخت استفاده نمی نمایند، باید سیستم تازهی به نام MPGe (مایل در هر گالن معادل بنزین) ایجاد کرد. این معیار تازه به ما توانایی مقایسه کارایی خودرو های برقی را با خودرو های سنتی می دهد. یک فرض اساسی MPGe این است که 33.7 کیلووات ساعت برق، با محتوای انرژی یک گالن سوخت قابل مقایسه است.

کم مصرف ترین خودرویی که امروز می توانید خریداری کنید، لوسید ایر Lucid Air) 2023) است که به 140 MPGe می رسد. نزدیک به آن تسلا مدل 3، 2023 واقع شده است که دارای 132 MPGe است.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 887

به "کم مصرف ترین خودرو های دنیا از سال 1975 تا امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم مصرف ترین خودرو های دنیا از سال 1975 تا امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید