500 شرکت دانش بنیان آسیب دیده از کرونا تسهیلات گرفتند

به گزارش شهر ورزش، به گزارش خبرنگاران، صندوق نوآوری و شکوفایی براساس ماده 5 قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان، از سال 1392 فعالیت خود را شروع نموده است و از نیمه دوم سال 1397 به بعد با بهره گیری از ظرفیت تمام نهادهای فعال در زیست بوم نوآوری و روش های تأمین اقتصادی نوین و اهرمی سازی منابع، نسبت به شکل دهی و حمایت از نظام تأمین اقتصادی نوآوری اقدام نموده است.

500 شرکت دانش بنیان آسیب دیده از کرونا تسهیلات گرفتند

در دوره دو الی 3 ساله بیش از 12,600 میلیارد تومان انواع تسهیلات و خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور ارائه شده که بیش از 12 برابر عملکرد سالهای گذشته (از سال 92-97) صندوق است.

با توجه به کارگیری گسترده شبکه همکاران و بهبود فرآیندها، ضمن کاهش زمان ارائه خدمات، قیمت تمام شده آن به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

نمودار ارائه تسهیلات صندوق نواوری و شکوفایی از سال 97 به بعد

از آذرماه سال 97 به بعد 8 هزار و 522 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که از این میزان وام ارائه شده 7 هزار و 480 میلیارد آن از سوی شرکتهای دانش بنیان پرداخت شده است. این آمار نشان می دهد که ارائه تسهیلات صندوق 8.8 برابر از سال 97 به قبل بیشتر شده است.

طرح های جهش فراوری

همچنین با توجه به نام گذاری سال 1399 به عنوان جهش فراوری، صندوق نوآوری و شکوفایی تعداد 34 طرح دانش بنیان را به ارزش 872 میلیارد تومان در حوزه های مهم با هدف افزایش جهش گونه فروش، صادرات یا اشتغال و یاری به صرفه جویی ارزی و حل چالش ها و مسائل ملی و… مورد حمایت قرار داده است.

حوزه فناوری / کاربرد

تعداد مصوبات

حوزه فناوری / کاربرد

تعداد مصوبات

حوزه فناوری / کاربرد

تعداد مصوبات

بهداشت و درمان

8

مواد و محصولات شیمیایی

4

حمل و نقل

1

نفت، گاز و پتروشیمی

6

نظم و امنیت

4

پوشاک و نساجی

1

ارتباطات و مخابرات

2

فلزات و معادن

1

شهرسازی و ساختمان

1

غذا، کشاورزی و دامپزشکی

4

برق و انرژی های نو

2

حوزه های بهداشت و درمان، نفت، گاز و پتروشیمی، ارتباطات و مخابرات، غذا و کشاورزی، مواد و محصولات شیمیایی، نظم و امنیت، برق و انرژی های نو، حمل و نقل، پوشاک و نساجی، و ساختمان سازی از حوزه هایی بودند که طرح های فناوری در زمینه جهش فراوری داشته اند و از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی مورد حمایت قرار گرفته است.

حمایت 350 میلیارد تومانی از طرح های مرتبط با کرونا

از سوی دیگر شیوع کرونا در ایران منجر به بروز اثرات اجتماعی و مالی در کشور شد از این رو به اذعان صندوق نوآوری و شکوفایی اقداماتی در جهت تسهیل فراوری محصولات دانش بنیان مورد احتیاج برای پیشگیری و درمان این بیماری اجرا شده و بیش از 350 میلیارد تومان برای 70 طرح فراوری اقلام مبارزه با پاندمی اعطا شده است.

همچنین نزدیک به 500 شرکت آسیب دیده 400 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 9 درصد اعطا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 355

به "500 شرکت دانش بنیان آسیب دیده از کرونا تسهیلات گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 شرکت دانش بنیان آسیب دیده از کرونا تسهیلات گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید