5.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در 16 مخزن خامی منطقه ها نفتخیز جنوب

به گزارش شهر ورزش، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفتبه زودی چند طرح راهبردی میادین مشترک در منطقه عسلویه به بهره برداری خواهد رسید.

5.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در 16 مخزن خامی منطقه ها نفتخیز جنوب

محسن خجسته مهر در مراسم رسمی بهره برداری و شروع عملیات اجرایی طرح های وزارت نفت در خوزستان که امروز 4 شهریورماه برگزار گردید، اظهار کرد: با درایت وزیر نفت و دولت سیزدهم امروز حدود 900 میلیون دلار طرح و پروژه در خوزستان کلنگ زنی و یا به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: توسعه میادین نفت و گاز باید با توسعه پایدار و متوازن قرین باشد و مسئولیت های اجتماعی نیز باید به طرح های سرمایه گذاری پیوست باشد تا شاهد توسعه پایدار باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برای توسعه فاز دوم میدان مشترک یاران حدود 400 میلیون دلار سرمایه گذاری اجرا شده است. شروع عملیات اجرایی توسعه میدان مشترک بلال به ارزش 440 میلیون دلار، طرح افزایش فراوری از میدان نرگسی و 23 پروژه عام المنفعه از دیگر طرح هایی است که امروز اجرایی می شوند.

خجسته مهر عنوان نمود: به زودی شروع عملیات بهره برداری از میدان مشترک سهراب در غرب کارون را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب در فراوری سال گذشته و سال جاری حدود 75 درصد از سهم فراوری شرکت ملی نفت ایران را به عهده دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: یکی از ماموریت های مهم شرکت ملی نفت ایران جمع آوری گازهای همراه است. در این زمینه مزایده تمامی گازهای مشعل منطقه مسجدسلیمان به مقدار 65 میلیون فوت مکعب و ارزش 65 میلیون دلار به سه پیمانکار واگذار شده است.

خجسته مهر ادامه داد: خاتمه سال جاری NGL3200 در غرب کارون با ظرفیت جمع آوری 500 میلیون فوت مکعب گاز به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در منطقه ها نفتخیز جنوب گفت: طرح هایی با سرمایه گذاری حدود 5.5 میلیارد دلار در 16 مخزن گازی گروه خامی در شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب برنامه ریزی شده است تا خوراک پتروشیمی ها را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: برای انجام این ماموریت ها باید حداکثر سهم داخل را در بحث ساخت و استفاده از توان پیمانکاران داخلی در نظر داشته باشیم و از این ظرفیت ها به صورت حداکثری استفاده کنیم.

خجسته مهر عنوان نمود: مصوب شده است تا مجموعه شرکت ملی نفت ایران بتواند از شرکت های داخلی سفارش کالای 5 ساله به ارزش 4.6 میلیارد دلار داشته باشد. سهم منطقه ها نفتخیز جنوب از این مبلغ حدود 60 درصد است.

وی اضافه کرد: به زودی و در هفته آینده چند طرح راهبردی میادین مشترک با حضور وزیر نفت در منطقه عسلویه به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 808

به "5.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در 16 مخزن خامی منطقه ها نفتخیز جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در 16 مخزن خامی منطقه ها نفتخیز جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید