7 توصیه ضدترش کردن

به گزارش شهر ورزش، یکی از شایع ترین مسائل مری، برگشت محتویات معده به مری (ریفلاکس) است که می تواند به مرور سبب التهاب بافت مری شود. علامت شایع آن سوزش سر دل است و چنانچه محتویات اسید معده در اثر شلی دریچه بین مری و معده، به طور متناوب به داخل مری برگشت کند، می تواند به مرور، تغییرات غیرطبیعی در بافت پوششی مری ایجاد

7 توصیه ضدترش کردن

7 توصیه ضدترش کردن

یکی از شایع ترین مسائل مری، برگشت محتویات معده به مری (ریفلاکس) است که می تواند به مرور سبب التهاب بافت مری شود. علامت شایع آن سوزش سر دل است و چنانچه محتویات اسید معده در اثر شلی دریچه بین مری و معده، به طور متناوب به داخل مری برگشت کند، می تواند به مرور، تغییرات غیرطبیعی در بافت پوششی مری ایجاد کند و احتمال بروز سرطان مری را افزایش دهد.

1- هیچ گاه بلافاصله پس از خوردن غذا نخوابید.

2- تعداد وعده های غذایی روزانه را افزایش دهید و حجم غذای خورده شده در هر وعده را کم کنید.

3 مصرف چربی و غذاهای چرب و سرخ شده را محدود نمایید.

4- دراز کشیدن بعد از صرف غذا به ویژه اگر غذای مصرفی حجیم و پرچرب باشد، در افراد مستعد موجب بروز ریفلاکس می شود. باید حداقل ? ساعت بین خوابیدن و آخرین وعده غذایی خورده شده فاصله باشد.

5- استعمال دخانیات هم در بروز این مساله نقش بسیار مهمی دارد. به همین دلیل ترک سیگار یکی از دستورات پیشگیری و درمان این مشکل است.

6- با کاهش وزن و کم کردن چربی های ذخیره در ناحیه شکم می توان به درمان این مشکل یاری کرد.

7- افرادی که دچار ریفلاکس یا برگشت محتویات معده به مری هستند، باید از خوردن شکلات، نوشیدنی های حاوی کافئین (مثل قهوه)، انواع ادویه، مصرف گیاهان خانواده نعناع (نعناع، پونه و ...) و پوشیدن لباس های تنگ و چسبان به ویژه هنگام صرف غذا اجتناب کنند.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 490

به "7 توصیه ضدترش کردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 توصیه ضدترش کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید