بلندپروازی فضایی امارات، مذاکره برای طراحی یکی از ماژول های اصلی ایستگاه فضایی دروازه ماه ناسا

به گزارش شهر ورزش، دیجیاتو نوشت: بوئینگ در حال مذاکره با مقامات اماراتی است تا ماژول هوابند ایستگاه فضایی که برای وارد یا خارج شدن از آن استفاده می گردد را بسازند.

بلندپروازی فضایی امارات، مذاکره برای طراحی یکی از ماژول های اصلی ایستگاه فضایی دروازه ماه ناسا

امارات در حال آنالیز فرصت هایی برای مشارکت در طراحی بخشی از ایستگاه فضای برنامه ریزی شده ناسا است که به دور ماه می چرخد. شرکت هوافضای مستقر در ایالات متحده بوئینگ بیان کرد که برای ماژول هوابند ایستگاه فضایی دروازه ماه (Lunar Gateway) که برای وارد یا خارج شدن از ایستگاه استفاده می گردد، در حال تبادل نظر با مقامات امارات است.

جان مولهالند، معاون و مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین المللی در بوئینگ، به نشریه نشنال بیان کرد که این شرکت با امارات روی مفهوم و طراحی ماژول کار می نماید. دروازه ماه بخشی از برنامه های فضایی آرتمیس ناسا است که با وجود آن، انسان ها یک بار دیگر قرار است روی سطح ماه فرود بیایند.

مولهالند در مناظره فضایی ابوظبی گفت: یکی از مواردی که امارات متحده عربی روی آن کار می نماید، ارزیابی این موضوع است که آیا آنها ماژول هوابند را در ایستگاه نصب می نمایند یا خیر که فوق العاده خواهد بود. به همین ترتیب، یکی از چیزهایی که ما سخت روی آن کار نموده ایم، یاری به امارات متحده برای ارائه مفهوم و طراحی سیستم هوابند است.

توجه به ماه پس از سرانجام کار ایستگاه فضایی بین المللی

آژانس هایی فضایی در حال حاضر در پی بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) هستند و توجه آنها در دوره تازه اکتشافات فضایی روی ماه و مریخ متمرکز شده است. ISS که فعالیت خود را از سال 2000 شروع نموده، به وسیله آژانس های فضایی کشورهای مختلفی از جمله ایالات متحده، روسیه، کانادا و چند کشور اروپایی دیگر ساخته شده است.

حالا نوبت به کشورهای نوظهور در صنعت فضا مانند امارات رسیده تا این فرصت را داشته باشند که در پروژه های تازهتر و پیشرفته تر نقش مهمی را ایفا نمایند که این امر باعث می گردد آنها به فضا نیز دسترسی داشته باشند.

هنوز توافقی بین امارات و بوئینگ در خصوص این پروژه امضا نشده و مولهالند بیان کرد که آنها هنوز در حال ارزیابی آن هستند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 857

به "بلندپروازی فضایی امارات، مذاکره برای طراحی یکی از ماژول های اصلی ایستگاه فضایی دروازه ماه ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندپروازی فضایی امارات، مذاکره برای طراحی یکی از ماژول های اصلی ایستگاه فضایی دروازه ماه ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید