ترکیه: نظامیان بیشتری به افغانستان اعزام نمی کنیم

به گزارش شهر ورزش، وزیر دفاع ترکیه گفت که آنکارا در این برهه قضد افزایش حضور نظامی در مرکز افغانستان را ندارد.

ترکیه: نظامیان بیشتری به افغانستان اعزام نمی کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع ترکیه چهارشنبه گفت که این کشور قصد ندارد نیروهای بیشتری را برای محافظت از فرودگاه کابل به افغانستان بفرستد.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت: ما در حال حاضر در افغانستان حضور داریم و بحث اعزام نیروهای نظامی بیشتر به آنجا برای محافظت از فرودگاه کابل مطرح نیست.

ترکیه به تازگی اعلام نمود که نیروهای این کشور قصد دارند پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از فرودگاه کابل محافظت نمایند.

دولت آمریکا اعلام نموده که خروج نیروهایش از افغانستان را با هماهنگی کامل با متحدان شروع نموده و فرایند آن را تا 11 سپتامبر به اتمام می رساند. جوبایدن رئیس جمهور آمریکا مدتی پیش اعلام نمود که تمام نیروهای آمریکایی تا پیش از 11 سپتامبر از افغانستان خارج خواهند کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اخیرا با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت که در سرانجام این فرایند، ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب شرایط موجود خواهد بود.

اردوغان گفت که پس از اتمام فرایند خروج نیروهای بین المللی، ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب شرایط موجود در افغانستان است. پیش از این گزارش شد که امنیت فرودگاه به نیروهای ترکیه واگذار می گردد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو هم گفته است که گفت وگو با ترکیه در خصوص تأمین فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای بین المللی جریان دارد. پیش از این سهیل شاهین از اعضای مذاکرات نماینده هیات طالبان خواهان خروج نیروهای ترکیه همزمان با نیروهای خارجی و آمریکایی از افغانستان شده بود.

شاهین در زمینه تمایل ترکیه برای حفظ نیروهای این کشور و اداره فرودگاه بین الملل حامد کرزی گفت که نیروهای ترکیه باید از افغانستان خارج شوند. طی 20 سال گذشته اداره فرودگاه کابل برعهده ناتو بوده و این سازمان تا به امروز به درخواست دولت افغانستان برای واگذاری مسئولیت این فرودگاه طفره رفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 379

به "ترکیه: نظامیان بیشتری به افغانستان اعزام نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: نظامیان بیشتری به افغانستان اعزام نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید