خبرنگاران سه هزار خانوار ایلامی بسته های حمایتی دریافت کردند

به گزارش شهر ورزش، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: سال گذشته نزدیک به سه هزار خانوار ایلامی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها برای دریافت بسته های حمایتی شناسایی و آنرا دریافت کردند.

خبرنگاران سه هزار خانوار ایلامی بسته های حمایتی دریافت کردند

به گزارش خبرنگاران، شکراله شیرخانی روز شنبه در نشست مجازی با خبرگزاری خبرنگاران بمناسبت هفته کار و کارگر گفت: بسته های حمایتی برای خانوارهای یک نفره 2 میلیون ریال، 2 نفره سه میلیون ریال، سه نفره چهار میلیون ریال و پنج نفره و بیشتر 6 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی به پرداخت تسهیلات کرونا کرونا اشاره نمود و اضافه نمود: همچنین 167 هزار و 921 هزار خانوار ایلامی از تسهیلات 10 میلیون ریالی کرونا بهره مند شدند که اقساط این وام از یارانه تیرماه آن ها به مبلغ 351 هزار ریال طی 2 سال کسر می گردد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید نمود: آمار و اقدامات مرتبط با ارائه تسهیلات در ایلام قابل رصد توسط مردم است و طبق گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا نموده است اما این به معنای ریشه کن شدن بیکاری نیست.

شیرخانی یادآور شد: همچنین تا به امروز سه هزار و 393 میلیارد تسهیلات به چهار هزار و 772 طرح اشتغال روستایی در استان توسط بانک های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و زمینه اشتغال هفت هزار و 188 را فراهم نموده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، تا به امروز یک هزار و 152 میلیارد ریال تسهیلات کرونا به 13 هزار و 100 طرح در این استان پرداخت شده است.

شیرخانی اضافه نمود: همچنین پنج هزار و 46 کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند 98 تا خاتمه تیر ماه 99 بیکار شده اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشاغل آسیب دیده از کرونا اشاره نمود و گفت: ایلام دارای رتبه نخست کشوری در ثبت نام متقاضیان و معرفی کارگاه ها به بانک های عامل و رتبه اول پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا به نسبت سهم ابلاغی دارا است.

یک هزار و 284 نفر در استان مشغول بکار شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: یک هزار و 284 نفر سال گذشته در طرح های کارورزی، مشوق بیمه ای و یارانه دستمزد در استان مشغول بکار شدند که از این تعداد 332 نفر در طرح یارانه دستمزد، 227 نفر مشوق بیمه ای و 727 نفر نیز مربوط به طرح کارورزی است.

شیرخانی ادامه داد: یک هزار و 449 تعاونی با عضویت 6 هزار و 703 نفر و ایجاد 11 هزار و 514 فرصت شغلی در استان ایلام وجود دارد.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به نام هفته کارگر نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 328

به "خبرنگاران سه هزار خانوار ایلامی بسته های حمایتی دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه هزار خانوار ایلامی بسته های حمایتی دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید