طرز تهیه سالاد کاب؛ سالاد معروف آمریکایی با مرغ گریل شده

به گزارش شهر ورزش، سالاد کاب (cobb salad) یک سالاد معروف و خوشمزه آمریکایی است. این سالاد از ترکیب موادی مثل کاهو، گوجه، بیکن، پنیر، آووکادو و مرغ گریل شده تهیه میشود و به دلخواه میتوان سبزیجات دیگری را به آن افزود. این سالاد به دلیل وجود فیبر بالا برای سلامتی بسیار مفید است و به دلیل وجود انواع مواد مغذی میتوان آن را به عنوان غذای اصلی و یا پیش غذا سرو کرد اما در صورتی که برای وعده اصلی سرو شود یک غذای رژیمی و سالم است و باعث کاهش وزن می شود. معمولا مواد مختلف در این سالاد با هم مخلوط نمیشوند بلکه به صورت لایه ای روی هم قرار میگیرند یا داخل ظرف سرو چیده می شوند. در خبرنگاران بلاگ با ما همراه شوید تا طرز تهیه این سالاد خوشمزه را آموزش دهیم.

طرز تهیه سالاد کاب؛ سالاد معروف آمریکایی با مرغ گریل شده
مواد لازم برای مرغ گریل شده:
1 عدد فیله بزرگ مرغ
یک هشتم پیمانهسس سویا
1 عددپیاز کوچک
یک چهارم پیمانهروغن مایع
نصف قاشق غذاخورینمک
نصف قاشق غذاخوریزنجبیل
نصف قاشف غذاخوریپاپریکا
نصف قاشق غذاخوریسیر له شده
نصف قاشق غذاخوریعسل
به میزان لازمجوز هندی
مواد لازم برای سبزیجات سالاد:
کاهوچند برگ
گوجه گیلاسیچند عدد
آووکادو (اختیاری)نصف عدد
تخم مرغ آبپز1 عدد
زیتونبه میزان لازم
ذرت با بیبی کورنبه میزان لازم
لیمو ترشیک عدد
پیاز کوچکنصف یک عدد
بیکن یا کالباس گوشتبه میزان لازم
پنیر پارمزان یا بلوچیز (دلخواه)به میزان لازم
مواد لازم برای سس سالاد:
سس مایونز4 قاشق غذاخوری
روغن مایعیک هشتم پیمانه
سرکه سفید یا قرمز1 قاشق غذاخوری
آبلیمو2 قاشق غذاخوری
سیر له شدهیک چهارم قاشق غذاخوری
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
اورگانو خشکنصف قاشق چایخوری

1- برای مزه دار کردن مرغ، فیله مرغ رواز وسط دو نیم کنید و قسمت مغز فیله رو هم جدا کنید (اگه از سینه مرغ استفاده میکنید قبلش باید اون رو بی استخوان کنید). همه مواد (روغن مایع و سس سویا و نمک و پاپریکا و زنجبیل و جوز هندی و عسل و سیر له شده) رو داخل ظرفی با هم ترکیب کنید، هر کدوم از ادویه ها رو که دوست نداشتید میتونید حذف کنید ولی ترکیب همه این مواد طعم بسیار خوبی به مرغ میده، بهتره از روغن زیتون برای مزه دار کردن مرغ استفاده بشه اگه نداشتین از روغن مایع معمولی استفاده کنید.

پاپریکا پودر فلفل دلمه ای قرمز خشک شده است که از نوع دودی یا ساده اون میتونید استفاده کنید، از پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه میتونید برای مزه دار کردن مرغ استفاده کنید اگه از زنجبیل تازه استفاده میکنید میزان گفته شده رو دو برابر کنید، این میزان عسل مرغ رو شیرین نمیکنه ولی مزه خوبی به مرغ میده، جوز هندی عطر غالبی داره برای مزه دار کردن مرغ اون رو چهار پنج بار روی قسمت ریز رنده بکشید. کافیه.

2- در صورت تمایل میتونید چند پر رزماری هم داخل مواد اضافه کنید که عطر بسیار خوبی داره. چند برگ از رزماری خشک یا تازه رو جدا و از وسط نصف کنید و به مواد اضافه کنید و اگه به رزماری دسترسی نداشتین میتونید حذفش کنید. میتونید به مواد میزانی فلفل سیاه هم اضافه کنید.

3- بعد از مخلوط کردن مواد پیاز رو خلالی نازک خرد کنید و به مواد اضافه کنید (در صورت دلخواه و برای اینکه جدا کردن تکه های پیاز کمی مشکله میتونید به جای پیاز از نصف قاشق غذاخوری پودر پیاز هم استفاده کنید).

تکه های مرغ رو داخل مواد قرار بدین و با دست کاملا به مواد آغشته کنید و ماساژ بدین و بعد روی ظرف سلفون بکشید و داخل یخچال قرار بدین تا مزه دار بشه و حداقل 4 ساعت و حداکثر یک شب استراحت بدین.

بعد از استراحت تکه های مرغ رو از مواد خارج کنید و پیاز ها و رزماری رو ازش جدا کنید داخل تابه مخصوص گریل یا تابه دو طرفه (از تابه معمولی هم میتونید استفاده کنید) میزانی روغن سرخ کردنی بریزید و روی حرارت بالا قرار بدین تا داغ بشه و بعد تکه های مرغ رو داخل تابه قرار بدین. اجازه بدین یک طرف مرغ کاملا بپزه و سرخ بشه و بعد طرف دیگه رو برگردونید تا زمانی که طرف اول کاملا برشته و پخته نشده به هیچ وجه مرغ رو حرکت ندین چون مرغ آب میندازه و بافت مخصوص استیک رو پیدا نمیکنه وقتی کاملا برشته و پخته شد طرف دیگه رو برگردونید و اجازه بدین سرخ بشه اگه سینه مرغ به ضخامت مناسب برش خورده باشه و به خوبی مزه دار شده و استراحت کرده باشه به خوبی میپزه و مغز پخت میشه.

اما اگه دوست داشتین بیشتر بپزه بعد از سرخ شدن دو طرف مرغ در تابه رو نیمه باز بذارین و حرارت رو کمی کاهش بدین ولی مراقب باشین آب نندازه علت اینکه حرارت رو از اول بالا میبریم اینه که مرغ آب نندازه چون اگه آب بندازه بافت استیکی پیدا نمیکنه و حالت مرغ آبپز رو پیدا میکنه، بعد از پختن مرغ اون رو روی تخته قرار بدین و به ضخامت نیم الی یک سانت برش بزنید (اگه میخواین سالادتون کاملا رژیمی باشه میتونید به جای مرغ گریل شده از مرغ آبپز خرد شده هم استفاده کنید).

5- برای آماده کردن سبزیجات کاهو های شسته رو کمی درشت خرد کنید اگه از گوجه گیلاسی استفاده میکنید از وسط نصف کنید و اگه از گوجه معمولی استفاده میکنید سایز کوچکتر خرد کنید، تخم مرغ آبپز رو حلقه ای خرد کنید یا چهار قاچ کنید، اگه از بیکن استفاده میکنید اون رو خرد کنید و اگه از کالباس گوشت استفاده میکنید نگینی خرد کنید.

همه سبزیجات رو داخل بشقابی بچینید و مرغ گریل شده رو هم داخل بشقاب قرار بدین و سالاد شما آمادست. برای تهیه سس همه مواد گفته شده رو با هم مخلوط کنید تا یکدست بشه و برای سالاد استفاده کنید در صورت دلخواه هر کدوم از مواد گفته شده رو که دوست نداشتین میتونید حذف کنید و در صورت دلخواه از عسل و سس خردل هم میتونید داخل سس استفاده کنید. برای یکدست کردن سس از میکسر هم میتونید استفاده کنید.

سالاد رو به همراه سس سرو کنید و در صورت دلخواه میتونید روی سالاد روغن زیتون هم بریزین و نوش جان کنید. این سالاد برای شام گزینه خوبی است.

در صورت دلخواه میتونید سبزیجاتی که دوست ندارید رو حذف کنید یا با سبزیجات دلخواهتون جایگزین کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 568

به "طرز تهیه سالاد کاب؛ سالاد معروف آمریکایی با مرغ گریل شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد کاب؛ سالاد معروف آمریکایی با مرغ گریل شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید