10 غذای ساده، فوری و خوشمزه برای خانم های پُر مشغله

به گزارش شهر ورزش، گاهی وقتی برای درست کردن غذا ندارید و چاره کار در درست کردن غذای فوری است.

10 غذای ساده، فوری و خوشمزه برای خانم های پُر مشغله

ممکن است شما جزو آن دسته از خانم ها باشید که بسیار پر مشغله هستید. بعضی مواقع از سر کار بازگشته خسته و کوفته اید و زمانی نیز برای درست کردن غذا ندارید و چاره کار در درست کردن غذای فوری است.

برای آشنایی 10 دستور پخت غذای فوری با ما همراه شوید:

نان سیر

یک پیمانه روغن زیتون

سیرچهار حبه

نان باگت یک عدد (نان تست، نان سبوس دار) سیلقه ای

نمک وفلفل به میزان لازم

پودر آویشن نصف قاشق چایخوری

ابتدا نان ها را به هر شکل که دوست دارید برش بزنید و کنار بگذارید. یک عدد حبه سیر را به دوقسمت تقسیم نموده و سیر را از سمتی که برش زده اید روی نان ها به خوبی ماساژ دهید تا نان طعم دار گردد.

به خوبی بوی سیر را جذب کند، مرحله بعد روغن زیتون را در ظرف مناسبی ریخته، سیررا له نموده وبه همراه آویشن، فلفل و نمک به روغن بیافزایید. از طریق برس، نان ها را به سس آماده شده آغشته کنید.

کمی زمان دهید، چند دقیقه بعد دوباره این کار را تکرار کنید تا این ترکیب به خوبی به خورد نان برود، به این صورت نان سیر خوش طعم تری دارید.

نان هایی را که به سس آغشته نموده اید در سینی فری که از قبل آن را با روغن چرب نموده اید، بچینید و به مدت 15 تا 17 دقیقه در فر گرم شده قرار دهید.

تا به خوبی برشته گردد در آخر می توانید شعله گریل فر را هم روشن کنید تا روی نان ها طلایی گردد.

خوراک گوشت چرخ نموده

یک عدد پیاز

گوشت چرخنموده 400 گرم

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

دو عدد گوجه فرنگی (بزرگ)

دو عدد سیب زمینی

زرد چوبه، فلفل، پودر سیر، نمک به میزان کافی

برای تهیه خوراک گوشت چرخ نموده در مرحله اول پیاز را رنده نموده به گوشت اضافه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را هم بیافزایید، سیب زمینی را نگینی خرد نموده ودر میزانی روغن کمی سرخ کنید و گوشت را به سیب زمینی ها اضافه کنید، ولی مخلوط نکنید.

سعی کنید تابه بزرگی انتخاب نموده یک گوشه آن را اختصاص دهید به گوشت بعد از این که کمی سرخ شد همه رو با هم ترکیب کنید، گوجه فرنگی ها را هم نگینی خرد کنید و به تابه اضافه کنید. بعد رب گوجه را هم به مخلوط افزوده با یک پیمانه و نصف آب جوش بگذارید به خوبی بپزد پس از پخت میتوانید با کمی جعفری خرد شده تازه سرو کنید.

خوراک نان و بادمجان

بادمجان یک کیلو

دو عدد فلفل دلمه ای

دو عددهویج

گوجه فرنگی سه عدد

پیاز یک عدد

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن برای سرخ کردن به میزان لازم

برای تهیه خوراک نان و بادمجانابتدا پوست بادمجان ها را بگیرید وسپس آن ها را به صورت نگینی خرد کنید. در تابه ای مناسب 3 قاشق روغن ریخته وتابه را روی شعله بگذارید تا گرم گردد.

بادمجان های خرد شده را داخل تابه داغ شده بریزید 15 دقیقه سرخ نموده تا بادمجان ها کمی نرم شوند. در صورت لزوم روغن اضافه کنید تا بادمجان به خوبی تفت داده شوند.

گوجه ها را هم نگینی ریز خرد کنید و همراه با نمک و فلفل روی مواد بریزید. شعله را کم کنید و درب تابه را بگذارید. اجازه دهیدتا 1 ساعت روی شعله ملایم بپزد. هر 12 دقیقه هم بزنید. تا زمانی که مخلوط بادمجان حاضر گرددوقتی که آب مواد کشیده شد و مواد به شکل خمیر منسجمی در آمده باشد.

خوراک بادمجان حاضر است می توانید را همراه با نان و سبزی، لیمو ترش سرو کنید.

سیب زمینی شکم پر

سیب زمینی دو تا سه عدد

جعفری تازه ریز خرد شده دو قاشق غذاخوری

شوید خشک دو قاشق غذاخوری

تخم مرغ یک عدد

پنیر پیتزا به میزان لازم

شیر به میزان لازم

آرد سوخاری به میزان کافی

روغن جهت سرخ کردن

برای پخت سیب زمینی شکم پر در شروع کار شما باید سیب زمینی هارا آبپز نموده از طریق رند ه ریز رنده کنید تاکید می گردد که حتما از رنده بهره ببرید، چون میخواهیم سیب زمینی را گلوله کنیم، بعد از رنده کردن باید نمک و زردچوبه و فلفل و سبزی ها رو افزود وورز دهید.

بعد تخم مرغ رو در ظرفی مناسبی ریخته و با یه قاشق غذاخوری شیربه آن اضافه نموده مخلوط کنید، بعد از سیب زمینی آبپز یک گلوله برداشته و میزانی پنیرپیتزا درون آن ریخته و گوله کنید و بعد در تخم مرغ وشیر بزنید و بعد درآرد سوخاری بغلتانید.

بعد در روغن داغ سرخ کنید گفتنی است که در طول پخت باید مرتب گلوله های سیب زمینی را بچرخانید.

نباید بگذارید یه طرف سرخ گردد و بعد طرف دیگر بلکه باید در روغن به طور یک نواخت سرخ گردد پس از سرخ شدن سیب زمینی شکم پر با سس دلخواهتان سرو کنید.

سوسیس و سیب زمینی

سیب زمینی دو عدد میانه

سوسیس 5 عدد

فلفل دلمه ای خرد شده یک قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا به میزان دلخواه

نمک وفلفل قرمز به میزان لازم

برای تهیه سوسیس سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را سرپوست گرفته ونگینی خرد کنید ودر میزانی روغن تفت دهیدسپس سوسیس ها را که به صورت حلقه ای خرد نموده اید را به سیب زمینی ها اضافه کنید.

تا سوسیس ها هم سرخ شوند بعد فلفل دلمه ای ریز خرد شده را هم بیافزایید بعد نمک و فلفل رو به میزان اضافه کنید بعد پنیر پیتزا را هم بریزیدوشعله گاز را ملایم نموده تا پنیر پیتزا هم کمی آب گردد سوسیس سیب زمینی شما حاضر است با سبزی تازه میل کنید (نوش جان).

کباب کوبیده تابه ای

300 تا 350 گرم گوشت چرخنموده

پیاز یک عدد

یک قاشق مربا خوری پودر گلپر (سلیقه ای)

گوجه فرنگی سه عدد

زعفران دم نموده به میزان لازم

نمک فلفل، سیاه وقرمز به میزان لازم

برای تهیه کباب کوبیده تابه ای ابتدا پیاز را در ظرف مناسبی رنده کنید و آب پیاز را به خوبی بگیرید بعد گوشت چرخ نموده، نمک، فلفل و پودر گلپر رو هم افزوده سپس خوب ورز می دهید.

مخلوط گوشت و پیاز رو تو ماهیتابه ای که باروغن کمی چرب نموده اید پهن کنید و فشار دهید تا منسجم گردد.

اطراف تابه را تکه های کوچیک کره بگذارید. بعدتابه روی شعله گازقرار داده شعله را ملایم نموده در ظرف را ببندید تا گوشت پخته گردد.

املت قارچ

کره و روغن ونمک فلفل به میزان لازم

قارچ نیم کیلو

پنج عدد تخم مرغ

پیازچه یا پیاز یک عدد

مرحله اول قارچ و پیاز را پس از شستن نگینی خرد کنید، پیاز راچند دقیقه تفت داده و پس ازآن قارچ را نیز کمی حرارت دهید. سپس تخم مرغ ها را با نمک و فلفل خوب ترکیب کنید، تخم مرغ ها را پس از هم زدن داخل مواد از قبل سرخ شده بریزید، کمی زمان بدهید تا با حرارت ملایم خوب پخته گردد. زمانی که یک طرف آن سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ گردد، در آخر کره را به املت پخته شده اضافه بیافزایید.

بورانی اسفناج

اسفناج خام 250 تا 300 گرم

دو پیمانه ماست (چکیده)

دو حبه سیر

میزانی گردوی خرد شده (سلیقه ای)

نمک وفلفل به میزان لازم

ابتدا اسفناج و سیر را تمیز نموده و خوب بشویید. سپس آن ها را خرد کنید و در یک قابلمه تفت دهید. هنگام تفت دادن هم میزانی نمک و زرد چوبه به آن اضافه کنید تا کاملا بپزند.

بعد از اینکه اسفناج ها با سیرکمی تفت خوردند از روی حرارت بر میدارید تا خنک شوند. ماست را هم با قاشق کاملا هم بزنید تا یکدست گردد بعد میزانی نمک، فلفل و گردوی خرد شده را به همراه اسفناج های سرد شده داخل ماست بریزید و خوب ترکیب کنید. بعد این پیش غذای خوشمزه را در ظرف مورد نظر سرو کنید.

نودل مرغ و قارچ

فیله مرغ 4 عدد

خامه 100 گرم

روغن زیتون دو قاشق سوپخوری

نمک، فلفل به میزان لازم

ریحان خرد شده دو قاشق سوپخوری

نودل یک بسته با طعم مرغ

100 گرم قارچ

برای تهیه نودل مرغ و قارچ ابتداقارچ ها را با میزانی آبلیمو تفت داده، مرغ را هم به قسمت های کوچک خرد نموده در روغن زیتون تفت داده بعد از آن مرغ و قارچ را در تابه ای با هم مخلوط نموده آب مرغ، خامه، ادویه جات را به آن اضافه نموده، بر روی مواد بریزید.

وبگذارید روی حرارت ملایم تا حدی که آب آن بخار گردد ومرغ هم کمی بپزد. نودال را در آب جوش ریخته و پس از سه دقیقه آبکش نموده و به مواد بالا اضافه می کنیم و مواد خوب مخلوط نموده با ریحان خرد شده سروکنید.

سیب زمینی تنوری

سیب زمینی شش عدد

کره سه قاشق غذاخوری

روغن زیتون دو قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل و پودر آویشن به میزان احتیاج

برای تهیه سیب زمینی تنوری ابتدا فر را گرم نموده سیب زمینی ها را به خوبی و بادقت بشویید و پوست سیب زمینی را با برس تمیز نموده. از طریق روغن زیتون پوست سیب زمینی را چرب کنید.

روی آن ها کمی نمک و فلفل بریزیدچند سوراخ از طریق چنگال روی سیب زمینی ها برای خروج بخار وپخت سیب زمینی ایجاد کنید، سینی فر را از طریق فویل بپوشانید.

سیب زمینی ها را روی آن بچینید و به مدت 60 دقیقه درون فر قرار دهید تا تنوری شوند. پس از آن که سیب زمینی ها پختند آن ها را از فر خارج کنید و تا زمانی که داغ هستند برشی در وسط آن ها ایجاد کنید.

می توانید از ابتدا سیب زمینی را به قطعات کوچک خرد نموده بعد مراحل فوق را اجرا کنید فقط مدت زمان پخت سیب زمینی کاهش می یابد با سس کچاپ می توانید سرو کنید.

منبع: بهترین ها

منبع: فرادید
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 859

به "10 غذای ساده، فوری و خوشمزه برای خانم های پُر مشغله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای ساده، فوری و خوشمزه برای خانم های پُر مشغله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید