طرز تهیه شیرینی نارگیلی توپی

به گزارش شهر ورزش، یکی از شیرینی هایی که به راحتی می توانید در خانه درست کنید و در ایام عید نوروز از مهمانان تان پذیرایی کنید شیرینی نارگیلی توپی یا لادوی نارگیلی است. لادوی نارگیلی از دو ماده اصلی شیر عسلی و پودر نارگیل درست می گردد. لادوی نارگیلی کارخانه ای دارای مقادیر زیادی گلوکز، صمغ، شکر های صنعتی و مواد افزودنی است بنابراین خیلی بهتر است این شیرینی را در خانه درست کنید. در ادامه به روش تهیه شیرینی نارگیلی توپی می پردازیم.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی توپی

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی توپی

  • شیر عسلی 250 میلی لیتر
  • پودر نارگیل 200 گرم
  • مغز بادام یا پسته به اندازه لازم
  • پودر هل نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی توپی

ابتدا پودر نارگیل را داخل کاسه ای ریخته و شیر عسلی را اضافه کنید. بهتر است شیر عسلی را کم کم به پودر اضافه کنید تا مخلوط حالت خمیری پیدا نموده و خیلی شیرین نگردد سپس چند قطره وانیل و پودر هل اضافه کنید.

مغز بادام و پسته را نیز اضافه نموده و مواد را مخلوط کنید. اندازهی از مواد را برداشته و به شکل یک توپ فرم دهید.

بعد از آن که کل مواد را شکل و فرم دادید برای تزیین، توپ ها را داخل پودر نارگیل بغلتانید یا اندازهی زعفران دم نموده داخل پودر بریزید؛ سپس شیرینی را در پودر نارگیل زعفرانی بغلتانید تا رنگ شیرینی مجذوب کننده تر گردد. روش دیگر برای تزیین، کاور کردن شیرینی ها با شکلات است.

کاور کردن شیرینی ها با شکلات

برای کاور کردن شیرینی با شکلات ابتدا باید آن ها را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.

200 گرم شکلات تلخ تکه تکه را داخل ظرفی مناسب در مایکروفر گذاشته و هر 30 ثانیه یک بار آن را چک کنید تا شکلات ها ذوب شوند سپس اندازهی روغن مایع اضافه کنید و خوب هم بزنید. دقت کنید شکلات ها کاملا ذوب شوند.

توپ های نارگیلی را به شکلات آغشته نموده و از طریق یک چنگال از ظرف خارج کنید. شیرینی ها را داخل یک سینی درون یخچال بگذارید تا شکلات ها کاملا سفت شوند. در ادامه 50 گرم شکلات سفید را ذوب نموده و حالت خط خطی آن ها را تزیین کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 813

به "طرز تهیه شیرینی نارگیلی توپی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه شیرینی نارگیلی توپی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی نارگیلی توپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید