طرز تهیه شیک پروتئینی با مخلوط کن و بدون مخلوط کن، این ترکیب عضله ساز را در خانه امتحان کنید

به گزارش شهر ورزش، اگر ورزش می کنید و فعالیت زیادی دارید باید به تغذیه خود بیشتر اهمیت دهید. تهیه شیک پروتئین برای تامین انرژی و افزایش عضله بسیار مناسب است.

طرز تهیه شیک پروتئینی با مخلوط کن و بدون مخلوط کن، این ترکیب عضله ساز را در خانه امتحان کنید

به گزارش همشهری آنلاین، شیک های پروتئینی برای حفظ سبک زندگی سالم حیاتی هستند، به ویژه اگر ورزش می کنید یا سبک زندگی فعالی دارید. شیک پروتئین یک راه عالی و سریع برای دریافت مواد مغذی حیاتی برای بازیابی و سالم ماندن بدن شما است. می توانید به راحتی میوه ها، پودر های پروتئینی و مایعات مورد علاقه خود را با هم مخلوط کنید تا یک شیک خوشمزه درست کنید. حتی اگر مخلوط کن هم نداشته باشید، درست کردن شیک پروتئینی آسان است و فقط چند دقیقه طول می کشد.

1. مایع پایه خود را انتخاب کنید.

مطمئن شوید که مخلوط کن در حالت خاموش است و سپس یک فنجان شیر یا آب میوه را در مخلوط کن بریزید.

- اگر می خواهید یک شیک پروتئینی غلیظ تر درست کنید، ابتدا چند تکه یخ اضافه کنید. سپس یخ و مایع ِخود را با سرعت میانه حدود 10 ثانیه مخلوط کنید تا یخ خرد گردد.

- اگر به لبنیات حساسیت دارید، می توانید از شیر سویا، شیر بادام یا شیر نارگیل به عنوان جایگزین بهره ببرید. شیر های گیاهی نیز برای کاهش وزن بهتر هستند. بعلاوه می توانید به جای شیر از آب میوه های طبیعی بهره ببرید.

- اگر به لبنیات حساسیت دارید، پودر های پروتئین غیر لبنی گزینه دیگری است. به جای پودر پروتئین مبتنی بر لبنیات، در پی پروتئین سویا، پروتئین برنج یا پودر میوه های خشک باشید.

2. مخلوط پروتئین خود را اضافه کنید.

مصرف پودر پروتئین یکی از برترین راه ها برای دریافت دوز مناسب پروتئین روزانه است. بعد از اینکه شیر یا آبمیوه خود را اضافه کردید، پودر را در مخلوط کن بریزید. به مدت 15 ثانیه با شیر با سرعت میانه مخلوط کنید.

- مخلوط کردن پودر پروتئین با شیر قبل از افزودن سایر مواد باعث می گردد که پودر کاملا حل گردد و هیچ تکه ای باقی نماند.

- روی بسته بندی پودر پروتئین مقدار و میزان مصرف نوشته شده است تا مقادیر مناسب را در شیک خود دریافت کنید. به عنوان یک قاعده کلی، اگر می خواهید وزن یا عضله اضافه کنید، مردان باید از 2 اسکوپ استفاده نمایند. اما زنان باید از یک اسکوپ استفاده نمایند.

- پروتئین به بدن شما یاری می نماید تا بعد از تمرین، عضلاتتان ساخته گردد.

3. میوه ها، ماست و سایر مواد را اضافه کنید.

بعد از اینکه پودر و شیر خود را مخلوط کردید، می توانید مواد مختلفی را به شیک پروتئینی خود اضافه کنید. میوه ها و انواع ماست ها هم ویتامین های روزانه را افزایش می دهند و هم طعم و مزه شیک را بهتر می نمایند. از آجیل گرفته تا ماست منجمد، دست شما در انتخاب مواد باز است.

- اگر عاشق لاته وانیلی هستید، پودر پروتئین وانیل و 1/2 فنجان ماست یخ زده کم چرب را به شیک خود اضافه کنید.

- شیر معمولی را جایگزین شیر سویا کنید. 1 قاشق غذاخوری بادام، 1 قاشق غذاخوری شربت بدون شکر، 1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل و 1 قاشق غذاخوری ماست یونانی کم چرب را اضافه کنید تا یک بادام سویا خوشمزه داشته باشید. اگر بدنتان لاکتوز را تحمل نمی نماید، مطمئن شوید که ماست فاقد لاکتوز باشد.

- اگر عاشق میوه هستید، از پروتئین آب پنیر با طعم میوه یا پودر میوه خشک بهره ببرید. سپس می توانید توت فرنگی، تمشک یا زغال اخته و شیر بدون چربی را با هم مخلوط کنید. میوه های خود را بعد از مخلوط کردن پودر با شیر یا آب میوه اضافه کنید تا نوشیدنی نرم تری تهیه کنید.

- به راحتی می توانید با مخلوط کردن ماست، میوه و آجیل با این ترکیب بازی کنید تا شیک مورد علاقه خود را دریافت کنید. پس از اینکه پودر پروتئین خود را با مایع و یخ مخلوط کردید، این مواد اضافی را اضافه کنید.

4. به تدریج سرعت ترکیب را افزایش دهید.

مواد مخلوط شده را با سرعت میانه بلندر کنید. بعد از شنیدن صدای ترد شدن، به خصوص اگر یخ اضافه نموده اید، سرعت را بالا ببرید.

- مواد را حداقل به مدت 45 ثانیه خوب بلندر کنیدتا زمانی که میوه کاملا حل گردد، باید مخلوط کن را روشن نگه دارید.

5. مخلوط کن خود را خاموش کنید.

هنگامی که شیک پروتئین خود را برای حدود 45 ثانیه با هم مخلوط کردید، مخلوط کن را خاموش کنید و درآن را بردارید. شیک را در یک لیوان مناسب بریزید.

- ابتدا کمی از شیک را در لیوان خود بریزید و یک بار تست کنید تا ببینید آیا قوام آن به دلخواه شما هست یا خیر.

- اگر تکه های یخ را در دهان احساس کردید، مخلوط را دوباره با سرعت بالا به مدت 10 ثانیه یا بیشتر مخلوط کنید.

- اگر شیک پروتئینی شما خیلی آبکی است، کمی شیر یا ماست بیشتری اضافه کنید تا غلیظ گردد.

طرز تهیه شیک بدون مخلوط کن

1. یک ظرف بزرگ برای مخلوط کردن بردارید. یک بطری آب با دری که قابل بستن باشد و همین کاسه برای زمانی که مخلوط کن ندارید کفایت می نماید.

در این روش، بهتر است قبل از اینکه همه چیز را با هم مخلوط کنید، مایعات خود را جدا از مواد جامد خود مخلوط کنید. قبل از اینکه مواد جامد خود را به شیک خود اضافه کنید، باید آن ها را له کنید.

2. مایعات را در بطری بریزید. قبل از اینکه پودر پروتئین را اضافه کنید، 1 فنجان شیر یا آب میوه را به ظرف خود اضافه کنید.

- اگر مخلوط کن ندارید، بهتر است یخ اضافه نکنید. یخ نمی تواند بدون مخلوط کن در ظرف شما خوب خرد گردد و از مخلوط شدن کامل سایر مواد هم جلوگیری می نماید.

3. مخلوط پروتئین خود را اضافه کنید. از لیسک بهره ببرید و بطری را تکان دهید یا مخلوط را با چنگال هم بزنید.

- اگر می توانید آجیل یا شکلات را با دست له کنید و به پودری ریز تبدیل کنید. می توانید به جای آجیل از کره بادام زمینی نیز بهره ببرید. به جای بادام از شیر بادام و به جای شکلات از پودر پروتئین شکلات بهره ببرید.

- می توانید به جای پودر پروتئین آب پنیر اضافه کنید.

- وقتی مخلوط کن ندارید مواد را کم کم اضافه کنید تا خوب مخلوط شوند. بطری را خوب تکان دهید تا مواد بهتر مخلوط شوند.

4. میوه یا مواد دیگر خود را آماده کنید. چون مخلوط کن ندارید، باید میوه و سایر مواد جامد را با هاون و یا چنگال و قاشق له کنید. سپس کمی آب میوه، شیر، ماست یا آب به مخلوط اضافه کنید. مخلوط خود را آنقدر هم بزنید تا به صورت شیک دلخواهتان در بیاید.

- اگر مخلوط کن ندارید، بهتر است از میوه های نرم بهره ببرید. میوه هایی مانند موز، انبه و انواع توت ها خوب له می شوند. توت ها انتخاب بهتری هستند، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند.

5. مواد دیگر خود را اضافه کنید. اگر میوه را له نموده اید، مخلوط خود را اکنون در آن بریزید و آن را تکان دهید یا هم بزنید. سپس ماست را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در بطری را خوب ببندید و خوب تکان دهید. در نهایت شیک را تست کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 915

به "طرز تهیه شیک پروتئینی با مخلوط کن و بدون مخلوط کن، این ترکیب عضله ساز را در خانه امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیک پروتئینی با مخلوط کن و بدون مخلوط کن، این ترکیب عضله ساز را در خانه امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید