4 طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی (خامه کیک) در 4 مرحله ساده

به گزارش شهر ورزش، چطور در خانه خامه کیک مثل قنادی درست کنیم؟ خامه کیک یکی از ملزومات مهم در درست کردن است. خامه فرم گرفته را هم با همزن برقی و هم بدون همزن برقی می توانید در خانه درست کنید. بعلاوه طرز تهیه خامه خانگی برای کیک با خامه ساده صبحانه و درست کردن خامه کیک با شیر امکان پذیر است. در این مقاله از در ما طرز تهیه خامه کیک خانگی یا همان خامه فرم گرفته قنادی به روش های مختلف را آموزش و به سوالات مهم در این زمینه از جمله اینکه نحوه فرم دادن خامه کیک با خامه صبحانه و خامه آماده قنادی و نگهداری از آن چگونه است پاسخ می دهیم و نحوه رنگی کردن خامه فرم گرفته کیک را به شما یاد می دهیم.

4 طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی (خامه کیک) در 4 مرحله ساده

مواد لازم برای تهیه خامه کیک خانگی با خامه صبحانه (روش اول)

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
خامه صبحانه با چربی بالا400 گرم
پودر قند80 گرم
وانیل1 قاشق چای خوری

مدت زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای آماده شدن خامه کیک خانگی: 45 دقیقه

مقدار کالری خامه کیک در 100 گرم: حدود 141 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه خامه کیک خانگی با خامه صبحانه

یکی از آسان ترین روش ها برای به دست آوردن یک خامه کیک خانگی لذیذ استفاده از خامه صبحانه در تهیه آن است. خامه فرم گرفته با خامه صبحانه معمولا زودتر فرم و شکل خودش را از دست می دهد اما طعم بهتری دارد. طرز تهیه خامه کیک خانگی را مرحله به مرحله مطابق دستورالعمل زیر پیش ببرید.

مرحله اول: خامه را درون یک ظرف بزرگ بریزید

یک ظرف بزرگ انتخاب کنید و یک بسته خامه صبحانه را به طور کامل داخل آن بریزید. از آنجایی که خامه بعد از هم زدن و شکل گرفتن حجم زیادی پیدا می نماید انتخاب یک ظرف بزرگ و مناسب در قدم اول اهمیت زیادی دارد. برای این کار ترجیحا از ظروف پیرکس یا استیل ضد زنگ بهره ببرید چون خامه به ظروف پلاستیکی می چسبد.

شما می توانید برای خرید خامه صبحانه به صورت یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله دوم: خامه را به آرامی با همزن برقی هم بزنید

خامه ای را که در ظرف ریخته اید از طریق دور کند همزن برقی و به آرامی هم بزنید تا جایی که کمی شکل بگیرد. یادتان باشد در این مرحله آب خامه را حتما در ابتدا خالی کنید.

مرحله سوم: خامه را در فریزر قرار دهید

خامه همزده را برای بیست دقیقه در فریزر قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد و رگه های یخ در آن مشاهده گردد. سپس آن را مجددا از فریزر بیرون بیاورید.

مرحله چهارم: پودر قند و وانیل را به خامه اضافه کنید

بعد از آنکه خامه را از فریزر بیرون آورید، پودر قند () و وانیل را همزمان به آن اضافه کنید و مجددا با دور کند و میانه همزن برقی هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مواد یکدست شوند و خامه شکل بگیرد.

در واقع باید با همزن به مدت 2 دقیقه با دور کند خامه را هم بزنید و سپس با دور تند فقط در یک جهت هم بزنید. 10 الی 15 دقیقه هم زدن برای فرم گرفتن خامه زمان ضروری است. در نهایت خامه همزده باید در حدی سفت و رنگش مات گردد که اگر ظرف را برگردانید خامه از درون ظرف بیرون نریزد.

مرحله آخر: خامه کیک خانگی را بهره ببرید

در این مرحله خامه شما فرم گرفته و می توانید از آن برای تزیین انواع کیک و دسر بهره ببرید. بعلاوه می توانید خامه را تا یک هفته در فریزر نگهداری کنید. قبل از هر بار استفاده از خامه کیک خانگی کافی است برای پنج دقیقه آن را با همزن هم بزنید تا بافت و فرم مطلوبی پیدا کند.

روش تهیه خامه کیک خانگی مثل قنادی بدون همزن برقی (روش دوم)

اگر در خانه همزن برقی ندارید اصلا نگران تهیه خامه کیک خانگی نباشید. شما به راحتی و با یک همزن دستی و یا حتی با چنگال نیز می توانید خامه فرم گرفته را به راحتی در آشپزخانه خانه تان تهیه کنید.

تنها ترفندی که باید هنگام استفاده از چنگال و یا هر وسیله مشابه دیگری که به کار می برید در نظر داشته باشید این است که تعداد دفعات بیشتری خامه همزده شده را در فریزر بگذارید. همان طور که در بالا گفته شد اگر ترکیب خامه را با همزن برقی هم بزنید تنها کافی است آن را یک بار در فریزر قرار دهید اما هنگام تهیه خامه کیک خانگی بدون همزن ترکیب خامه، پودر قند و وانیل را در ظرفی بریزید.

درب ظرف را ببندید و آن را در فریزر قرار دهید. پس از 20 دقیقه، ظرف را از فریزر خارج کنید و مجددا هم بزنید. این کار را در چند نوبت تکرار کنید و آن را تا جایی ادامه دهید که خامه به غلظت دلخواه شما برسد و فرم بگیرد و وقتی ظرف را برمی گردانید از ظرف بیرون نریزید.

مواد لازم برای تهیه خامه کیک مثل قنادی با شیر (روش سوم)

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
شیر سرد پرچرب1 لیوان فرانسوی دسته دار
کره75 گرم

مراحل طرز تهیه خامه کیک خانگی با شیر

شما می توانید برای تهیه خامه کیک خانگی، زمان بیشتری صرف کنید و به جای استفاده از خامه آماده با استفاده از شیر، خامه فرم گرفته قنادی را نیز در خانه تهیه کنید. برای این کار تنها به شیر و کره احتیاج دارید.

مرحله اول: کره را روی حرارت ملایم قرار دهید

در ابتدا یک قالب 75 گرمی کره را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. با قاشق به صورت آرام کره را هم بزنید تا ذوب گردد.

شما می توانید برای خرید کره به صورت حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله دوم: کره ذوب شده را به تدریج به شیر سرد اضافه کنید

یک قاشق غذاخوری از کره ذوب شده را به شیر سرد اضافه کنید. کره را یکباره به شیر اضافه نکنید. این کار باعث می گردد شیر دلمه ببند. با اضافه کردن یک قاشق کره ذوب شده به شیر، این دو ماده به هم دمایی می رسند.

شما می توانید برای خرید انواع شیر به صورت حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله سوم: شیر را به طور کامل با کره ذوب شده مخلوط کنید

بعد از هم دما شدن شیر و کره، ترکیب مرحله قبل را به مابقی کره ذوب شده اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

مرحله چهارم: ترکیب شیر و کره را روی حرارت ملایم قرار دهید

شیر را که با کره ذوب شده به خوبی مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حرارت را کم نموده و صبر کنید تا شیر گرم گردد. شیر نباید به جوش بیاید. آن را مرتبا هم بزنید تا آغاز به بخار کردن کند.

مرحله پنجم: هم زدن شیر و کره را تا زمان غلیظ شدن ترکیب ادامه دهید

ترکیب به دست آمده را آن قدر هم بزنید تا غلیظ گردد. برای این کار می توانید از غذاساز، همزن برقی یا حتی همزن دستی بهره ببرید. زمانی که خامه به مقدار کافی غلیظ شد، هم زدن را متوقف کنید.

مرحله ششم: زمان بدهید تا خامه سرد گردد

به ترکیب غلیظ به دست آمده که در واقع همان خامه است اجازه دهید تا خنک گردد. سپس آن را در یک ظرف در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید. می توانید تا یک هفته از خامه به دست آمده بهره ببرید.

مرحله هفتم: آماده کردن خامه کیک خانگی با خامه خانگی

برای آماده کردن خامه به صورت خامه فرم گرفته کافی است خامه ای که آماده کردید را طبق روش اول با پودر قند و وانیل مخلوط نموده و بقیه مراحل را هم درست مثل روش اول انجام دهید تا در نهایت یک خامه فرم گرفته برای خامه کشی کیک و ماسوره زدن انواع شیرینی و دسر داشته باشید.

خامه قنادی آماده را چند دقیقه با همزن بزنیم تا برای خامه کشی کیک فرم بگیرد؟ (روش چهارم)

خامه قنادی آماده، همه مواد لازم مثل پودر قند و وانیل را دارد و احتیاجی نیست چیزی به آن اضافه کنید. این نوع خامه به علت درصد بالای چربی به خوبی فرم می گیرد و برای خامه کشی کیک و ماسوره زدن یک گزینه عالی است. خامه قنادی را که از بیرون تهیه می کنید باید در فریزر نگهداری کنید و در مواقع لزوم آن را از فریزر بیرون بیاورد و فرم دهید.

برای این کار اجازه دهید خامه یخ زده مقداری در محیط باقی بماند و سپس آن را داخل ظرف مورد نظر قرار دهید. اگر دمای محیط گرم بود اجازه دهید خامه در یخچال نرم گردد. خامه فقط باید کمی نرم گردد و اصلا نباید آب گردد. زمانی که خامه هنوز کمی حالت یخی دارد، چند ثانیه با دور کند همزن بزنید و سپس 7 الی 10 دقیقه با دور تند همزن آن را بزنید تا تبدیل به خامه فرم گرفته گردد.

وقتی روی خامه رد پره های همزن باقی ماند و خامه دیگر حالت شلی نداشت، احتیاج به هم زدن بیشتر ندارد و فرم گرفته است. بهتر است این خامه فرم گرفته تقریبا 15 دقیقه در یخچال بماند و بعد برای خامه کشی کیک و ماسوره زدن انواع شیرینی و دسر از آن بهره ببرید.

نحوه رنگی کردن خامه فرم گرفته برای خامه کشی کیک و شیرینی

اگر می خواهید خامه فرم گرفته رنگی داشته باشید بعد از فرم گرفتن آن، از پودر ژله به رنگ دلخواه بهره ببرید و با ترکیب خامه با پودر ژله یا پودر کاکائو یک خامه فرم گرفته رنگی درست کنید. مثلا برای تهیه خامه شکلاتی، به ازای هر کیلوگرم خامه، 70 گرم پودر کاکائو الک شده و به آن اضافه گردد.

موقع ماسوره زدن یا خامه کشی کیک این کار را در یک محیط خنک و به سرعت انجام دهید تا خامه از فرم نیفتد.

در صورت تمایل و را به روش های حضوری و اینترنتی از می توانید تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پای توت فرنگی خامه ای

نکات مهم در طرز تهیه و فرم دادن خامه کیک خانگی (خامه فرم گرفته)

  • خامه را با دور تند هم نزنید چون پس از قرار گرفتن بر روی کیک خشک و ترک ترک می گردد.
  • برای طریقه فرم دادن خامه صبحانه یا خامه قنادی ابتدا باید آن را در محیطی سرد و خنک فرم بدهید. یادتان باشد اگر آشپزخانه گرم باشد یا کتری و غذا روی گاز و شعله گاز روشن باشد خامه فرم نمی گیرد و شل می گردد.
  • اگر محیط آشپزخانه تان گرم است، هنگام هم زدن خامه، زیر ظرف آن یک ظرف پر از یخ بگذارید تا خامه خنک بماند.
  • مقدار شیرینی خامه کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. پودر قند را به تدریج به خامه اضافه کنید و مقدار شیرینی آن را بچشید.
  • بافت خامه ای که با شیر درست می کنید بعد از مدتی جدا گردد. اگر این رخ داد تنها کافی است ظرف را تکان دهید. بعلاوه می توانید آن را روی حرارت ملایم گرم کنید و مجددا هم بزنید.
  • برای درست کردن خامه فرم گرفته با خامه آماده قنادی به جای خامه صبحانه باید بگوییم خامه های قنادی آماده معمولا در بسته های 1 تا 5 کیلویی موجود هستند. اما خامه قنادی چیست؟ خامه قنادی به خامه های شیرین با چربی بالای 30 درصد گفته می گردد که در مغازه های لوازم قنادی و هایپرمارکت ها به صورت خامه آماده برای کیک موجود است. خامه قنادی شیرین است و احتیاجی به اضافه کردن شکر ندارد و فقط باید با همزن فرم داده گردد.
  • روش نگهداری خامه قنادی آماده و بازاری به این صورت است که باید حتما در فریزر نگهداری گردد. معمولا 6 ماه تاریخ انقضا دارد و موقع استفاده باید از فریزر خارج کنید و در یخچال بگذارید تا یخ آن کم کم آب گردد و سپس با همزن آن را به همین ترتیب فرم دهید.
  • بهتر است مقدار کاسه مناسب با مقدار خامه و پره های همزن شما باشد. به این ترتیب چرخش پره های همزن به همه جای خامه یک مقدار است و خامه خوب فرم می گیرد. یک فوت کوزه ری عالی در طرز آماده سازی خامه کیک به روش قنادی و فرم گرفتن خامه در منزل این است که به مدت 5 دقیقه کاسه مورد نظر و پره های همزن را در فریزر بگذارید تا سرد شوند و کار فرم دادن خامه قنادی را بهتر پیش ببرند.
  • برای فرم گرفتن خامه این نکته مهم است: ابتدا باید خامه را به مدت 2 دقیقه با دور کند همزن برقی هم بزنید تا یکدست و کمی سنگین گردد. سپس با دور تند تا جایی خامه را هم بزنید که فرم بگیرد. خامه را فقط در یک جهت هم بزنید. معمولا در این مرحله بعد از 5 دقیقه هم زدن خامه، شبیه خامه فرم گرفته می گردد اما این فرم دهی اصلی نیست و کاذب است چون نمی توانید با این خامه ماسوره بزنید یا خامه کشی کنید.
  • بعد از فرم گرفتن خامه دیگر نباید آن را هم بزنید چون به اصطلاح کره می گردد و دیگر نمی توانید آن را هم بزنید.
  • حالت خامه فرم گرفته و آماده برای خامه کشی کیک یا ماسوره زدن باید به گونه ای گردد که دیگر پره های همزن نتوانند بچرخند و شرایط خامه به گونه ای باشد که انگار دور پره های همزن پیچ خورده است و رده پره های همزن روی خامه بماند. پس تا رسیدن به این مرحله به هم زدن خامه قنادی یا خامه صبحانه ادامه بدهید.
  • زمانی که خامه را فرم می دهید در دقایق اولیه براق است و سپس مات می گردد پس نگران این مسئله نشوید. در واقع اگر خامه در ظاهر فرم گرفته باشد ولی مات نگردد به صورت کاذب فرم گرفته است و بعد از مدتی وا می رود.
  • اگر مقدار خامه فرم گرفته بیش از احتیاج شما بود در یک ظرف در بسته در فریزر نگهداری کنید. در واقع می توانید خامه فرم گرفته را در فریزر نگهداری کنید و برای استفاده بعدی خامه را از فریزر بیرون بیاورید، در یخچال بگذارید و وقتی کمی نرم شد دوباره با همزن مقداری بزنید تا فرم بگیرد. البته این خامه که دوباره هم زده می گردد کمتر فرم می گیرد که طبیعی است و معمولا دیگر برای تزیین کیک مثل کیک تولد و کیک عقد و عروسی چندان مناسب نیست، ولی برای خامه کشی و ماسوره زدن انواع شیرینی خانگی مثل طرز تهیه نان خامه ای یا شیرینی لطیفه و تهیه شیرینی ناپلئونی گزینه خوبی است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت خامه ای شکلاتی و ساده

فوت و فن های درست کردن خامه کیک قنادی به روش حرفه ای

برترین ظرف برای زدن خامه فرم گرفته چیست؟

برترین ظرف برای فرم دادن به خامه ظرف پیرکس یا استیل است. از ظرف پلاستیکی استفاده نکنید چون چربی خامه به ظرف می چسبد و خوب فرم نمی گیرد.

از کجا بفهمیم خامه فرم گرفته است و برای خامه کشی مناسب است؟

  • اگر در زمان هم زدن خامه، خامه آغاز به پرت شدن کند
  • اگر زمانی که همزن را از ظرف بیرون آوردید، خامه حالت قله ای به خودش گرفته بود، نشانه فرم گرفتن صحیح و اصولی خامه است اما اگر قله نبود، باید باز هم باید خامه را هم بزنید تا به طور صحیح فرم بگیرد.
  • حالت خامه باید به گونه ای گردد که دیگر پره های همزن نتوانند بچرخند و شرایط خامه به گونه ای باشد که انگار دور پره های همزن پیچ خورده است و رده پره های همزن روی خامه بماند. پس تا رسیدن به این مرحله به هم زدن خامه قنادی یا خامه صبحانه ادامه بدهید
  • خامه ای که به خوبی فرم گرفته باشد شل نیست، کش می آید و مات و سفید می گردد. اگر خامه مات نگردد فرم گرفتن آن کاذب است و خیلی زود وا می رود.

اگر خامه کیک حین خامه کشی شل شد چه باید کرد؟

زمانی که خامه شل می گردد کافی است کمی پودر خامه به آن اضافه کنید.

اگر خامه کیک بیش از مقدار سفت گردد چه باید کرد؟

در صورتی که خامه بیش از مقدار مورد نظر سفت گردد کمی خامه منجمد به آن اضافه کنید و دوباره مقداری آن را هم بزنید.

آیا می توان به جای پودر قند از شکر برای درست کردن خامه کیک خانگی استفاده کرد؟

خیر. نمی توان از شکر به جای پودر قند استفاده کرد زیرا شکر در خامه به طور کامل حل نمی گردد و در هنگام مصرف دانه های شکر را در زیر دندان های خود احساس می کنید.

محصولات مرتبط

پک پودر ژله 6عددی 600گرمی دراژه

147,900 تومان 150,000 تومان 1% تخفیف

پودر ژله با طعم موز 100 گرمی فرمند

26,900 تومان 30,000 تومان 10% تخفیف

پودر کیک اسفنجی کاکایو 450 گرم فرمند

75,900 تومان 89,500 تومان 15% تخفیف

بیکینگ پودر پت صادراتی 140 گرم گلها

55,500 تومان 56,000 تومان 1% تخفیف

وانیل خرس نشان اصل 3 گرمی گلها

23,700 تومان 24,000 تومان 1% تخفیف

قند شکسته 400 گرمی سلفونی مکشاین

14,700 تومان 14,960 تومان 2% تخفیف

قند 3 کیلویی جلال اوغلو

130,900 تومان 225,000 تومان 42% تخفیف

خامه صبحانه 100 گرمی رامک

17,900 تومان 18,200 تومان 2% تخفیف

شیر نایلونی کم چرب 800 گرمی ESL با ماندگاری طولانی

15,900 تومان 18,000 تومان 12% تخفیف

کره پاستوریزه حیوانی 50 گرمی پاکبان

15,300 تومان 17,000 تومان 10% تخفیف

شکلات داغ 20 عددی مادلین

139,900 تومان 165,000 تومان 15% تخفیف

پودر کاکایو 80 گرمی پارمیدا

34,100 تومان 34,500 تومان 1% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 8 تیر 1403 بروزرسانی: 8 تیر 1403 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 995

به "4 طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی (خامه کیک) در 4 مرحله ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی (خامه کیک) در 4 مرحله ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید