طرز تهیه مینی چیز کیک پرتقالی با سس پرتقال????

به گزارش شهر ورزش، چیزکیک ها همواره محبوب هستند. با دنیایی از طعم و مزه های هیجان انگیز و مجذوب کننده! چیزکیک ها رو هم میشه سرد و یخچالی تهیه کرد و هم در فر پخت و سرو کرد. که هر کدوم هم طرفدارهای خاص خودش رو داره! و حتی میشه اونها رو در سایز های مختلف تهیه کرد. امروز آموزش چیزکیک های کوچیک یا مینی چیز کیک رو براتون تدارک دیدیم مناسب برای حال و هوای پاییز، با عطرخوشِ پرتقال و طعمی فوق العاده! یک دسر پاییزی خوشمزه! این مینی چیزکیک برای مهمونی ها و دورهمی ها هم خیلی مناسبه و هم اینکه میتونید خیلی راحت و بی دردسر تهیه اش کنید. وقتی دلتون یه چیزکیک راحت و خوشمزه میخواد میتونه یه گزینه خیلی خوب و سریع باشه! در قسمت آشپزی از خبرنگاران بلاگ با ما همراه شوید.

طرز تهیه مینی چیز کیک پرتقالی با سس پرتقال????
مواد لازم جهت تهیه مینی چیز کیک پرتقالی با سس پرتقال:
بیسکوئیت پتی بور 150گرم
کره 70 گرم
پنیر خامه ای 200 گرم
خامه صبحانه 100 میلی گرم
شکرنصف پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
آرد دو قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال 1/2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو (درصورت تمایل)

1- بیسکوئیت ها رو خرد کنید و در غذاساز بریزید. دستگاه را روشن کنید و اجازه بدید تا بیسکوئیت کاملا پودر بشه.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک با فیلینگ کارامل؛ دسری خوشمزه و مجذوب کننده برای مهمانی

2- کره را ذوب کنید. سپس کره ذوب شده رو در غذاساز بریزید وبه بیسکوئیت های پودر شده اضافه کنید. مجددا دستگاه رو روشن کنید و چند پالس بزنید تا مخلوط کره و بیسکوئیت کمی چسبنده بشه و تا حدودی حالت خمیری پیداکنه. (من از کمی پودر کاکائو هم استفاده کردم و با بیسکوئیت و کره مخلوط کردم.

3- داخل قالب های کاپ کیک، کپسول یا کاغذهای کاپ کیک قرار بدید، سپس یک سوم کپسول های روغنی کاپ کیک رو یا مخلوط بیسکوئیت و کره پر کنید. از طریق یک گوشت کوب یا هر نوع وسیله ای شبیه به آن، روی بیسکوئیت ها رو صاف کنید و فشار دهید تا یکدست و منسجم بشه. تا زمان تهیه کرم پنیری میتونید قالب کاپ کیک رو در یخچال نگهداری کنید.

4- در کاسه بزرگتری پنیر خامه ای رو بریزید. با همزن برقی به خوبی هم بزنید تا کمی نرم و سبک گردد. شکر یا پودر قند رو به پنیر خامه ای اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

5- سپس خامه صبحانه رو به شکر و پنیر خامه ای اضافه کنید و مجدد کمی مخلوط کنید.

6- در مرحله بعدی تخم مرغ را باید به مخلوط پنیر و خامه و شکر اضافه کنید.

یک عدد تخم مرغ رو داخل مخلوط پنیری بریزید. و باهمزن به طور کامل مخلوط کنید حدود یک دقیقه هم بزنید. بعد تخم مرغ بعدی را اضافه کنید و این بار هم کاملا هم بزنید تا تخم مرغ به خوبی مخلوط گردد.

بیشتر بخوانید: فوت و فن های تهیه پنکیک ژاپنی یا همان پنکیک پفکی

7- دو قاشق غذاخوری آرد رو اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت زست پرتقال یا رنده پوست پرتقال رو به مخلوط پنیری بیفزایید و درحد مخلوط شدن با همزن یا لیسک مواد رو هم بزنید.

8- قالب رو از یخچال خارج کنید. با قاشق یا اسکوپ بستنی از مواد پنیری داخل کپسول های کاپ کیک و روی بیسکوئیت های فشرده بریزید. و بیشتر از دو سوم قالب را پر کنید.

9- قالب مواد رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار بدید. نیم ساعت اجازه بدید داخل فر بمونه. تا زمانی که به خوبی پف کنه و روی چیز کیک طلایی بشه.

دما در فرهای مختلف، متغیر هست. پس دقت کنید که ممکنه بین 5 تا ده دقیقه بیشتر زمان ببره. در ابتدا کرم پنیری بخاطر وجود تخم مرغ به خوبی پف میکنه و روی اون، باید کمی طلایی بشه.

بعد از پخت کامل چیزکیک، فر رو خاموش کنید اما قالب رو از فر خارج نکنید اجازه بدید مینی چیز کیک ها داخل قالب بمونه. در غیر این صورت شوک بهش وارد میشه و دراثر سرما و تغییر ناگهانی دما، پفش رو از دست میده. پس اجازه بدید قالب حاوی مینی چیزکیک ها حدود ده دقیقه داخل فرِخاموش بمونه.

بعد از فر خارج کنید و اجازه بدید کاملا مینی چیزکیک ها سرد بشه.

در همین حین سس پرتقال رو تهیه کنید.

بهتره درزمان پخت چیزکیک ،سس پرتقال رو هم تهیه کنید تا ازدما بیفته و سرد بشه.

برای تهیه سس پرتقال به مواد زیر احتیاج دارید:

آب پرتقال 3/4 پیمانه
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
شکر1/3 پیمانه (مقدارش رو میتونید کم وزیاد کنید)

10- نشاسته ذرت رو داخل قابلمه یا سس پن بریزید. شکر رو اضافه کنید و در نهایت آب پرتقال رو به آرامی و کم کم به نشاسته و شکر اضافه کنید به خوبی ویسک کنید و هم بزنید تا شکر آب پرتقال با شکر و نشاسته مخلوط بشه.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با مغز نارگیل؛ کاپ کیک هیجان انگیز و سورپرایزی

11- قابلمه رو روی حرارت قرار بدید و اجازه بدید روی حرارت ملایم قوام بیاد و غلیظ بشه. تا جایی که وقتی روی قاشقی که سس رو هم زدید، با انگشت بکشید، به شکل زیر در بیاد و جای انگشتتون زود از بین نره. در واقع به غلظت مناسب رسیده باشه.

بعد از قوام اومدن سس، اجازه بدید کامل سرد بشه. دقت کنید بعد از سرد شدن کمی غلیظ تر میشه!

در انتها سس رو روی مینی چیز کیک ها بریزید. خامه قنادی رو فرم بدید. داخل قیف بریزید و بعد روی مینی چیزکیک پایپ کنید و روش رو با برش های پرتقال تزیین کنید.

نکات تهیه مینی چیز کیک پرتقالی:

  • با این مقدار مواد حدود دوازده عدد مینی چیز کیک میتونید داشته باشید.
  • اگه مایل باشید میتونید کراست چیزکیک رو شکلاتی کنید برای اینکار باید حدود یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو به مخلوط کره و بیسکوئیت اضافه کنید. اگر بیسکوئیت شکلاتی داشته باشید که بهتر و هیچ احتیاجی به پودر کاکائو ندارید. ومیتونید از بیسکوئیت شکلاتی بهره ببرید.
  • برای کراست چیزکیک میتونید از کیک هم بهره ببرید. کیک شکلاتی یا پرتقالی پخت کنید و بعد به میزان کف قالب برش بدید و کمی فشرده کنید بعد مواد چیز کیک رو روی کیک بریزید. که دراین صورت هم چیزکیک های خیلی خوشمزه ای رو خواهید داشت.
  • نکته مهم اینکه من از پنیر لبنه استفاده کردم. پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای گزینه مناسب تری برای تهیه چیزکیک هست.
  • مقدار شکر مصرفی برای پنیر خامه ای یا ماسکارپونه رو کمتر در نظر بگیرید.
  • این مینی چیز کیک ها خیلی سریع آماده میشن،. چون کوچک هستن زمان زیادی رو برای پخت احتیاج ندارن و راحت میتونید تهیه کنید.
  • برای مهمانی ها و مراسم گزینه بسیار مناسبی هست.

با کمی خلاقیت میتونید به سادگی طعمش رو تغییر بدید و با طعم های مختلف تهیه کنید. امیدواریم از آموزش این چیز کیک که مانند دسر پرتقالی خوشمزه است، لذت برده باشید.

شما هوادار کدوم نوع چیز کیک هستین؟

اگر پیشنهادی برای آموزش های بعدی دارید برامون بنویسید.

منبع: اُکالا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 582

به "طرز تهیه مینی چیز کیک پرتقالی با سس پرتقال????" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مینی چیز کیک پرتقالی با سس پرتقال????"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید