طرز تهیه 2 مدل دسر ژله خرده شیشه بستنی قالبی و رنده ای

به گزارش شهر ورزش، دسر خرده شیشه با بستنی یکی از است که می توانید برای پذیرایی از مهمان ها در خانه درست کنید. درست کردن این دسر بسیار راحت است و ترکیب طعم ژلاتین با بستنی موجب می گردد تا هر کسی از خوردن آن لذت ببرد. اما ژله خرده شیشه یا ژله موزاییکی با بستنی وانیلی چگونه است و به چه روش هایی آماده می گردد؟ در این مقاله از در می توانید با آموزش تصویری ژله خرده شیشه با بستنی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشه پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه 2 مدل دسر ژله خرده شیشه بستنی قالبی و رنده ای

طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشه قالبی

مدت زمان آماده سازی دسر ژله خرده شیشه بستنی : 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر خرده شیشه با بستنی

  • آب جوش: 3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • بستنی وانیلی: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • ژله آلوئه ورا: 2 بسته
  • پودر ژله رنگی (برای خرده شیشه ها): به اندازه لازم
  • آب سرد: 3 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه دسر خرده شیشه با بستنی

برای درست کردن دسر ژله خرده شیشه با بستنی شما تنها به پودر ژله آلوده ورا، بستنی وانیلی و چند رنگ پودر ژله احتیاج دارید. درست کردن این دسر بسیار ساده است، اما جلوه بی نظیری به میز شما می بخشد. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشه آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن ژله های رنگی

در اولین مرحله از طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشه باید ژله های رنگی را به صورت جداگانه درست کنید. برای این کار باید پودر ژله را در یک ظرف بریزید. سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. ژله را روی حرارت غیرمستقیم کتری قرار دهید و زمانی که ژله به در آب حل شد، یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. این کار را برای همه ژله های رنگی به صورت جداگانه تکرار کنید.

در صورت تمایل می توانید انواع با طعم های مختلف را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای بخرید.

مرحله دوم؛ خرد کردن ژله ها

معمولا آماده شدن حدود چند ساعت طول می کشد. بهتر است ژله های رنگی را از یک روز قبل درست کنید تا از سفت شدن آن ها مطمئن شوید. بعد از این که ژله ها کاملا سفت شدند، آن ها را از یخچال خارج کنید. سپس با یاری چاقو ژله های رنگی را به قطعات کوچک و نامنظم برش دهید.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن ژله و بستنی

در این مرحله از طرز تهیه دسر ژله خرده شیشه با بستنی باید بستنی را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید در دمای آشپزخانه بماند و شل گردد. در این فرصت ژله آلوئه ورا را با آب جوش ترکیب کنید. زمانی که ژله در آب حل شد و کمی خنک شد، 2 لیوان آب شده را به آن اضافه کنید.

می توانید انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های همیشه تخفیف بخرید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن دسر خرده شیشه

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر ژله بستنی خرده شیشه باید یک قالب برای دسر آماده کنید و اطراف آن را کمی با برس چرب کنید. ژله های رنگی خرد شده را داخل قالب بریزید. سپس مخلوط ژله بستنی را به آن اضافه کنید. چند بار قالب را تکان دهید تا تکه های ژله در آن پخش شوند. دسر را در یخچال بگذارید و بعد از این که سفت شد آن را برگردانید.

طرز تهیه ژله خرده شیشه رنده ای با بستنی

اگر دوست دارید دسر ژله خرده شیشه با بستنی را به روشی متفاوت و با ظاهری خاص آماده کنید، می توانید ژله های رنگی را رنده کنید. برای این کار باید ژله های رنگی را به صورت جداگانه آماده کنید. در این روش بهتر است به جای 2 لیوان آب 1/5 لیوان آب به ژله ها اضافه کنید تا کمی سفت تر شوند.

سپس اجازه دهید ژله های زنگی 1 روز کامل در یخچال بمانند تا کاملا سفت شوند. حالا ژله ها را با یاری رنده درشت ریز کنید. سپس آن ها را داخل قالبی که از قبل چرب نموده اید بریزید. ژله بستنی را آماده کنید و روی مواد بریزید. چند بار قالب را تکان دهید تا ذرات زنده شده ژله در سراسر آن پخش شوند. در خاتمه ژله را در یخچال قرار دهید تا آماده گردد.

روش هایی برای جدا کردن راحت دسر خرده شیشه از قالب

برای جدا کردن دسر ژله خرده شیشه با بستنی بهتر است ابتدا قالب دسر را چرب کنید. برای تهیه این دسر پیشنهاد می گردد از قالب هایی از جنس سیلیکون یا فلز بهره ببرید. یکی دیگر از راه های ساده برای جدا کردن دسر ژله بستنی خرده شیشه از قالب این است که قبل از ریختن دسر در قالب، آن را کمی نمناک کنید و برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید.

سپس مواد دسر را در قالب بریزید. با این ترفند دسر ژله بستنی خرده شیشه شما به راحتی از قالب جدا می گردد.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشه قالبی و رنده ای

*برای درست کردن دسر ژله خرده شیشه با بستنی باید زمانی ژله و بستنی را با هم ترکیب کنید که ترکیب ژله کمی خنک شده و بستنی شما کاملا آب شده باشد. این کار از بریده شدن بستنی در ژله جلوگیری می نماید.

*در زمان آماده کردن ژله خرده شیشه با بستنی وانیلی می توانید ظرف ژله های رنگی را در فریزر قرار دهید تا ژله شما سریع تر سفت گردد.

*در طرز تهیه ژله خرده شیشه بستنی تک نفره مجلسی می توانید دسر را به صورت تک نفره داخل لیوان یا جام نیز درست کنید.

*در طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشه هر چقدر رنگ ژله های داخل دسر متنوع تر باشد، ظاهر دسر مجذوب نماینده تر خواهد شد.

*در طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشه بهتر است از اندازه بیشتری ژله رنگی بهره ببرید تا ظرف شما از تکه های رنگی ژله پر گردد. با این کار دسر شما ظاهر مجذوب نماینده تری پیدا می نماید.

*برای طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر می توانید به جای بستنی، ژله آلوئه ورا را با شیر ترکیب کنید.

*اگر دوست دارید کالری دسر ژله خرده شیشه با بستنی شما کمتر گردد، می توانید برای درست کردن ژله بستنی از ترکیب بستنی و شیر بهره ببرید.

*در طرز تهیه ژله خرده شیشه در ظرف پیرکس می توانید بعد از آماده شدن دسر، آن را به صورت تکه های مربعی برش دهید و در ظرف بچینید. می توانید برای این کار دسر خرده شیشه را با قالب برش بزنید تا ظاهر زیباتری پیدا نمایند.

*اگر با برگرداندن دسر در سینی مشکل دارید، می توانید ظرف دسر را برای چند ثانیه در آب گرم قرار دهید تا دسر ژله بستنی شما راحت تر از قالب جدا گردد.

*برای تزیین دسر ژله موزاییکی با بستنی می توانید از تکه های خرد شده ژله رنگی برای دور دسر بهره ببرید. قرار دادن میوه های خرد شده اطراف دسر نیز جلوه بی نظیری به آن می بخشد.

*برای برش زدن ژله بهتر است ابتدا چاقو را کمی خیس کنید و سپس این کار را انجام دهید تا ژله به چاقو نچسبد.

*در طرز تهیه ژله شیشه ای با میوه و بستنی می توانید ژله های رنگی خرده شیشه را به صورت رنده شده با میوه های خرد شده ترکیب کنید و داخل قالب بریزید و سپس را اضافه کنید.

*برای طرز تهیه ژله خرده شیشه شفاف می توانید تکه های ژله آلوورا خرد شده را با بستنی درست کنید و سپس آن ها را خرد کنید و داخل قالب بریزید. در نهایت ژله آلوئه ورا را آماده کنید و به آن اضافه کنید تا ژله بستنی ویترینی شفاف شما آماده گردد.

سوالات متداول

ژله خرده شیشه با شیر بهتره یا بستنی؟

استفاده از بستنی در ژله خرده شیشه طعم و بافت بهتری به آن می بخشد اما اندازه کالری دسر را افزایش می دهد. در صورت تمایل می توانید برای تهیه این دسر از ترکیب شیر و بستنی و یا تنها شیر بهره ببرید.

طرز تهیه ژله خرده شیشه گلدار چگونه است؟

برای تهیه بستنی ژله خرده شیشه گلدار باید ژله های رنگی را به صورت جداگانه آماده کنید. سپس آن ها را با قالبی به شکل گل برش دهید و بعد از آن همراه با ژله بستنی در ظرف مورد نظرتان بریزید.

کالری ژله بستنی خرده شیشه چقدر است؟

اندازه کالری ژله بستنی خرده شیشه در 100 گرم حدود 260 کالری است.

منبع: افق کوروش
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mescitysport.ir شناسه مطلب: 922

به "طرز تهیه 2 مدل دسر ژله خرده شیشه بستنی قالبی و رنده ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 2 مدل دسر ژله خرده شیشه بستنی قالبی و رنده ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید